lulle Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Skal lage komler i helgen tenkte jeg. Problemet er at jeg ikke har foodprosessor til å raspe potetene. Kan jeg bruke blender til dette, eller blir "deigen" da for finmost? Hvis ikke må jeg vell til med godt gammeldags raspejern?
Gjest strykebrett Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Tror ikke blender er noen god løsning nei, det er så mye stivelse og vann i poteter at jeg tror det lett bare blir gjørme mellom knivene i blenderen. Jeg har en sånn kvern på Kenwooden som jeg bruker til det formålet, du har ikke noe sånt da?
Gjest Cho Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Eller bare en sånn gammeldags potetmoser?
lulle Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2010 Tror ikke blender er noen god løsning nei, det er så mye stivelse og vann i poteter at jeg tror det lett bare blir gjørme mellom knivene i blenderen. Jeg har en sånn kvern på Kenwooden som jeg bruker til det formålet, du har ikke noe sånt da? Har kenwood men ikke kvern, kanskje jeg skulle invistert i en sånn? Vet du hva det koster? Blir for mye å ha både foodprosessor og kenwood. Skal ha skapplass til alt også:-)
Gjest strykebrett Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Har kenwood men ikke kvern, kanskje jeg skulle invistert i en sånn? Vet du hva det koster? Blir for mye å ha både foodprosessor og kenwood. Skal ha skapplass til alt også:-) Ikkesant, jeg kan ikke unnvære kenwooden, men greier meg helt fint uten foodprocessor. ner ikke hva det koster for en sånn en, men kanskje du kunne ha sjekka finn.no og bruktmarkeder og sånn? Den jeg har har jeg arva av en grandtante, de holder seg i generasjoner de der..
lulle Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2010 Ikkesant, jeg kan ikke unnvære kenwooden, men greier meg helt fint uten foodprocessor. ner ikke hva det koster for en sånn en, men kanskje du kunne ha sjekka finn.no og bruktmarkeder og sånn? Den jeg har har jeg arva av en grandtante, de holder seg i generasjoner de der.. Skal prøve det, takk for råd:-)
SmallTalk Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Mamma bruker rivjern. Det funker det også.
Meridian Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 Hvordan lager man raspeballer? Det er så godt Er de glutenfrie?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #9 Skrevet 29. oktober 2010 Det går helt fint å bruke blender - jeg bruker kniven i foodprocessoren, og det går ypperlig. Du må bare gjøre det i omganger, ha littegrann vann i sammen med potetene, og ha massen over i et dørslag etterhvert, slik at den får renne maksimalt av seg. Så blander du med salt og byggmel, evt litt hvetemel, og voilà.
dobby Skrevet 30. oktober 2010 #10 Skrevet 30. oktober 2010 Hvordan lager man raspeballer? Det er så godt Er de glutenfrie? Her er ei oppskrift. Det er litt mjøl i raspeballar, men om ein nyttar glutenfritt mjøl i staden, vert dei glutenfrie.
Zzyzx Skrevet 30. oktober 2010 #11 Skrevet 30. oktober 2010 Eller bare en sånn gammeldags potetmoser? Funker dårlig på rå poteter. Jeg bruker rivjern når jeg ikke gidder å dra fram bråkemonsteret. Dvs jeg ber samboeren rive det for meg.
Gjest Cho Skrevet 30. oktober 2010 #12 Skrevet 30. oktober 2010 Funker dårlig på rå poteter. Hihi det stemmer jo!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå