Gå til innhold

Å raspe poteter til komler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal lage komler i helgen tenkte jeg. Problemet er at jeg ikke har foodprosessor til å raspe potetene. Kan jeg bruke blender til dette, eller blir "deigen" da for finmost? Hvis ikke må jeg vell til med godt gammeldags raspejern?

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Tror ikke blender er noen god løsning nei, det er så mye stivelse og vann i poteter at jeg tror det lett bare blir gjørme mellom knivene i blenderen. Jeg har en sånn kvern på Kenwooden som jeg bruker til det formålet, du har ikke noe sånt da?

Skrevet

Tror ikke blender er noen god løsning nei, det er så mye stivelse og vann i poteter at jeg tror det lett bare blir gjørme mellom knivene i blenderen. Jeg har en sånn kvern på Kenwooden som jeg bruker til det formålet, du har ikke noe sånt da?

Har kenwood men ikke kvern, kanskje jeg skulle invistert i en sånn? Vet du hva det koster? Blir for mye å ha både foodprosessor og kenwood. Skal ha skapplass til alt også:-)

Gjest strykebrett
Skrevet

Har kenwood men ikke kvern, kanskje jeg skulle invistert i en sånn? Vet du hva det koster? Blir for mye å ha både foodprosessor og kenwood. Skal ha skapplass til alt også:-)

Ikkesant, jeg kan ikke unnvære kenwooden, men greier meg helt fint uten foodprocessor. ner ikke hva det koster for en sånn en, men kanskje du kunne ha sjekka finn.no og bruktmarkeder og sånn? Den jeg har har jeg arva av en grandtante, de holder seg i generasjoner de der..

Skrevet

Ikkesant, jeg kan ikke unnvære kenwooden, men greier meg helt fint uten foodprocessor. ner ikke hva det koster for en sånn en, men kanskje du kunne ha sjekka finn.no og bruktmarkeder og sånn? Den jeg har har jeg arva av en grandtante, de holder seg i generasjoner de der..

Skal prøve det, takk for råd:-)

Skrevet

Mamma bruker rivjern. Det funker det også. :)

Skrevet

Hvordan lager man raspeballer? Det er så godt :)

Er de glutenfrie?

Skrevet

Det går helt fint å bruke blender - jeg bruker kniven i foodprocessoren, og det går ypperlig. Du må bare gjøre det i omganger, ha littegrann vann i sammen med potetene, og ha massen over i et dørslag etterhvert, slik at den får renne maksimalt av seg. Så blander du med salt og byggmel, evt litt hvetemel, og voilà. :tommelsmil:

Skrevet

Hvordan lager man raspeballer? Det er så godt :)

Er de glutenfrie?

Her er ei oppskrift.

Det er litt mjøl i raspeballar, men om ein nyttar glutenfritt mjøl i staden, vert dei glutenfrie. :)

Skrevet

Eller bare en sånn gammeldags potetmoser?

Funker dårlig på rå poteter. ;)

Jeg bruker rivjern når jeg ikke gidder å dra fram bråkemonsteret. Dvs jeg ber samboeren rive det for meg. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...