Gå til innhold

Hvor melde fra om løshunder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en hund som har gått rundt utenfor her jeg bor i noen timer nå. Så den først på vei hjem fra jobb, deretter da jeg skulle ut en tur til byen. Jeg ringte politiet, de tok notater og skulle sjekke om den var meldt savnet. Men en time/halvannen senere satt den fremdeles utenfor blokka mi. Den har halsbånd, men den vil ikke komme til meg når jeg setter meg på huk og klapper meg på låret (hehe som jeg pleier å gjøre når jeg vil hunder skal komme til meg). Så jeg fikk ikke sett om det stod noe navn/tlfnr på (jeg vil ikke gå bort og behandle den med "makt" ettersom jeg ikke vet hvordan den vil reagere når den ikke kommer til meg frivillig.) Jeg satte meg like ved den, den bare så dumt på meg, ble tydeligvis brydd og gikk sin vei. Ut i veien. Hvor den stanset, og gadd ikke en gang flytte seg for biler.

Jeg har jo meldt fra til politiet, men de har vel ikke ressurser til å gjøre noe mer enn å sjekke mot evt savnetmeldinger, så er det noe annet sted jeg kan/bør melde fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er Falken som henter disse hundene for politiet. Hva med å friste med litt mat og få en form for lenke rundt halsen dens? Så den holder seg på et sted?

edit: kanskje viking noen steder.. det kan 02800 svare på lokalt.

det er ikke alternativ å ta den inn?

Endret av kaprifolen
Skrevet

Her i Vestfold er det så enkelt som at du må få tak i hunden og få band på den.

Så kan du ringe politiet på 02800 og så sjekker de savnetmeld. Finner de ikke noe der så må de ringe å rekvirere falken, det kan du ikke gjøre selv.

Og får ingen tak i hunden må den bare gå til noen får tak i den eller får gjerdet den inn. Har hatt et par runder med løs hunder her i området som vi ikke kjente eier til.

Ring opp poilitiet igjen og spør om de kom noen vei med savnet meld. De sjekket dette mens jeg var på tlf med de de gangene jeg ringte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...