Gå til innhold

Hva er det morsomste og koseligste med ditt dyr?

Anbefalte innlegg

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg tengte å lage en litt koselig og morsom tråd om dyrene våres. Hva er det morsomste ditt dyr gjør/har gjort?

Hva er det koseligste med akkurat ditt dyr?

Det særeste med katten min er at hun ha samme do vaner som meg. Hun går alltid på kassen sin når jeg går på do(kassen hennes står på badet).

Det jeg elsker mest med henne er når hun kommer krypende opp i fanget mitt når jeg har en dårlig dag. Hun kikker på meg med store gule øyne og maler. :hjerter_rundt:

Elsker pusekatten min =)

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Det morsomste og rareste mitt ene dyr gjør, er sovestillingene.

Disse dyrene er kjent for ekstreme sovestillinger alà ligger på ryggen i sofaen med hodet dinglende bakover utenfor kanten, eller ligger vridd som en oppvaskklut med hodet stikkende fram ved rompa.

Det morsomste og rareste mitt andre dyr gjør, er at hun aldri aner hvor hun har labber eller andre kroppsdeler hen, og ender derfor med at hun slår huet i alt og og tråkker på det meste.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Johnny er morsom i seg selv han. Nakenrotte som han er. Han løper rundt med masse energi og elsker å klype meg i føttene når jeg prøver å sove.

Spotify skal bare koooose. Han vil bare ligge i armkroken min og få kos.

Hunter er sjefskontrolløren i huset her og passer på at alt er som det skal. Han patruljerer sofaen min daglig og sier ifra om noe er feil.

Skrevet

Har en norsk skogskatt hanne og han er utrolig morsom. Sover på ryggen, ligger i solen å "soler" magen :fnise: Han "snakker" i ett sett og er veldig glad i "mammaen" sin :rødme:

Han hopper alltid opp på vaskemaskinen når en av oss er på do (skal kose). Han er ekstremt sjalu. Tigger verre enn en hund ;)

Leker man dø på gulvet må han alltid komme å sjekke om det står bra til, lar vi være å reagere - legger han seg inntil meg.

Elsker kosebamsen min :hjerte:

Skrevet (endret)

Min ene pus elsker at jeg går tur med han. Så når jeg sier; Skal vi gå tur? Så springer han mot døra og mjauuuer ! Så går vi laaaang tur, og han svirrer rundt og snuser på det meste og får oppleve nye ting! Jeg synes dette er kjempekoselig :hjerte: (han går ikke i bånd)

Han samme pusen elsker og å bli støvsuget! Han legger seg ned, ruller, mjauer og synes det er helt fantastisk :nigo:

I tillegg er han oppmerksom når jeg er syk. En gang satt han ved siden av meg på badet (jeg lå bare på badgulvet for det var ikke vits for meg å flytte på meg da jeg hadde spysyke og :spy: hvert 20 min) i maaange timer. Helt i ro. Vel, han så oppi doen, for å sjekke hva som skjedde oppi der, men det var det han gjorde.

Han andre pusen min eeelsker å leke med vannet i dusjen. :hjerte: Er lett og bade den pusen :fnise:

:hjerte: de er så gode de kattene mine :hjerte:

Endret av *appifany*
  • Liker 1
Skrevet

Hvar gang jeg står opp om natta for å tisse (som skjer ofte nå når jeg er gravid) løper pus ut på badet for å vente på meg der. Når jeg er ferdig må hun få kikke oppi doskåla npr det skyller ned, det er kjempespennende :fnise:

Hun er egentlig ikke noen fang-katt, men er allikevel opptat av å være mest mulig nær meg, ligger så tett inntil som hun kan. Virker som om hun vet at det er noe med magen min nå, for de gangene hun vil opp på fanget når jeg ligger på sofaen legger hun seg oppe på brystet mitt eller nede ved beina. Er faktisk oftere på fanget nå er da jeg ike var gravid.

Skrevet

Det morsomste min hund gjør er å legge seg ned på bakken når vi går på tur og rulle seg rundt og lage utviklingshemmede lyder :fnise:

Skrevet (endret)

Åh, det er så mange koselige, morsomme øyeblikkene med valpen vår :) Først var vi veldig facinert over hvor utrolig intelligent hun er! Jeg visste at dyr var intelligent, men hun tar kaka. Men så er hun en veldig intelligent rase også da (bichon havanais).

Vi bruker å gi henne griseører fra tid til annen, og det eeelsker hun. Her om dagen lå hun å spiste på griseøret sitt under spisebordet i stua. Når hun spiser det blir hun veldig tørst, og vannskåla står på kjøkkenet. Hun ble tydeligvis lei av å gå å drikke heletiden så hun presterer å gå inn på kjøkkenet å dra vannskåla etter seg, og flytte den forsiktig over dørstokken før hun legger den atme seg under bordet sånn at hun kan drikke og spise på griseøret samtidig. :ler:

Så er hun utrolig søt når vi står på kjøkkenet og hun vet det ligger godbit på benken. Da begynner hun å rulle, gi labb og leke død uten at vi gir henne kommandoer. Da kan man ikke la være å gi henne godbit ;)

Noe som er veldig gøy med henne er at hun er veldig liten, ca. 3 kg, men tror sikkert at hun er veldig stor. Når hun er sammen med andre, myyye større hunder leker hun som en helt og har alltid "overtaket". Og når vi går tur tar hun tilfart for å løpe over svære steiner og hindringer i veien som hun egentlig er aaalt for liten for å komme seg over. Det bruker heldigvis å gå bra da. En gang jeg ledde veldig godt var hun "ridde" på en Nuffe. Hun hadde lekt med en voksen svær nuffe på 60 kg ca, og hun på sine 3 kg tok sats å hoppa opp på nuffen. Så hang hun over han mens han gikk rundt omkring i stua. Det var helt utrolig latterlig - sånn som man ser på film.

Ja hva mer... selv om at hun er en selskapshund har hun et utrolig vaktinstinkt! Elgbein, selblod og tørrfisk er det beste hun kan få og hun gjenkjenner lukta milevis unna. Så jakter hun på fluer inne, og det er gøy å se på. Hvis flua sitter på veggen hopper hun bang rett i veggen.

Hun har et flott lynne og en gøyal personlighet. Det er jo fortsatt mye valp i henne og det merker man. Hun elsker mennesker og har så utrolig stor respekt for mennesker at hun faktisk underkaster seg for alle mennesker (og andre hunder) med en gang hun ser noen. Legger seg over på rygg i typik underkastelses-stilling. Og når man holder ned gobit eller mat, venter hun den an for å se om det er greit at hun tar. :)

Endret av Independent_
  • Liker 1
Skrevet

Hunden min (cocker spaniel) er utrolig kosete og elsker å ligge på fanget, han kan ligge der å sove i timevis.

Det morsomste med ham (og litt irriterende) er når han stjeler ting han ikke har lov til. Han løper av gårde, stolt som en hane med hodet høyt hevet og halen går som en propell, men når han ser at vi har oppdaget ham blir han plutselig veeeeldig skamfull. Han er jo ganske liten, men han klarte en gang å dra med seg badematta fra badet i annen etasje ned trappa og ut på plenen. Jeg oppdaget det heldigvis før han fikk den med seg inn på gjemmestedet sitt under plattingen.

Skrevet

Jeg gikk nylig gjennom et vondt samlivsbrudd, og pusen min pleier vanligvis ikke vaske andre enn seg selv, men den dagen lå hun oppå og inntil meg hele dagen og vasket meg i en eeeeevighet :)

• Liker 1
Skrevet

Han er ikke mitt dyr, mn kan gjerne fortelle litt om min mors 10 mnd gamle dvergpuddel, Milo. Han elsker å tygge på slike bein av hud, men dette skal gjøres på en spesiell måte. Jeg sitter i sofaen og han kommer hoppendes opp med beinet. Så må jeg kaste det bortover gulvet så han kan hente det igjen og ta det med opp i sofaen igjen. Og så må jeg holde mens han gnager på det. Raringen :fnise:

Det koseligste han gjør er vel når han blir plukket opp av en av oss han er mest trygg på. Han har slett ikke tid til å kose til vanlig, han er helt besatt av å tygge/bite på hender, og da av en eller annen grunn spesielt på mine... Men løftes han opp og jeg står oppreist med han i armene, sukker han tilfreds og legger hodet mot skulderen min. Han kan sovne slik i armene når han er sliten :rødme:

Skrevet

Pusen min er så nydelig når hun sover! Ligger i så mange forskjellige komiske stillinger, og lager herlige koselyder når hun strekker på seg.

Og så er hun veldig "mammadalt" til tider, følger etter meg overalt i leiligheten, skal alltid gå i føttene mine.

Og så har hun en tendens til å vekke meg grytidlig på morran ved å legge seg rett oppi ansiktet mitt. Det kan jo bli litt upraktisk i lengden, men det er bare så søtt!

Skrevet (endret)

Min kjære, nå avdøde pus, hadde for vane å se på oss når vi dusjet. Når noen gikk inn på badet, satte han seg utenfor døren og mjauet for å bli sluppet inn og ble han sluppet inn, ja da måtte man pent tåle å bli beglodd :fnise: Savn </3

Nå har vi 5 rotter, 5 forskjellige personligheter som byr på mye rart i hverdagen. :fnise:

Rotte 1: "Danser" (svinger hodet fra side til side), han gjør dette flere ganger daglig. Han er også sjefen og kan rett som det er finne på å gi broren sin en lusing eller to, hvis han oppfører seg "feil". Foretar også daglige inspeksjoner i stuen for å se at alt går rett for seg, utrolig morsomt:D

Rotte 2: Vagabond så det holder, veldig eventyrlysten og uredd, Rotte 1 liker ikke dette så han får mye tyn stakkars.. :gjeiper: En dag gikk jeg mot badet (og da må man forbi kjøkkenet), så jeg ham gå ut av kjøkkenet og inn i stuen som om dette var noe helt normalt og dagligdags for en rotte. Dette gjør han ganske ofte har jeg fått høre :gjeiper:

Rotte 3,4 og 5 bor i et annet bur og er egentlig ganske pinglete hele gjengen. De minner meg om en kriminell mafiagjeng som har mye å skjule (og det har de sikkert også i rotteverdenen), men er veldig elskverdige da de kun holder seg på sofaen sammen med oss. Seg i mellom er det mye rart som foregår.. Tvangsvasking, herming (skal én gjøre noe, gjør de andre akkurat det samme :fnise:), matfest med stearinlys på menyen, ja hvordan de oppfører seg mot hverandre er utrolig morsomt å se :rødme:

En annen ting jeg har lagt merke til at de er veldig lik katter når det gjelder krangling: pelsen reiser seg på dem og de freser til hverandre. En annen ting som er priceless er at de gjerne gnir rumpa si inn mot dem man truer. Rotte 1 løp en gang baklengs (med god fart) inn i mafiagjengen og deiset til dem med den store rumpa si. Det var helt vilt å se :popcorn:

Endret av josefin88
  • Liker 3
Skrevet

Visste ikke at rotter hadde så mye personlighet :D

Morro.

Morsomste med vår hund som jeg kommer på er at hun kan fise, men fiser hun høyt og plutselig så skvetter hun til og ser seg bak og ser ut som et spørsmålstegn! :skratte: Se for dere rottweileren vår som blir redd av sin egen fjert hahaha..

Koslige ting hun gjør er å hyle/gråte av glede når vi kommer hjem fra jobb og hun kan ligge på ryggen i fanget og kose i timevis=)

Skrevet (endret)

Åh, jeg klarer ikke velge!

Valpa mi (staffordshire bull terrier på 10 måneder) blir lettere forfjamset når vi setter oss på gulvet, og løper hysterisk for å finne en leke for så å kaste denne på oss. :ler: Å sitte på gulvet betyr nemlig automatisk lek. Ho er kjempeleken, og det er kjempegøy.

Og dersom vi begge sover på sofaen, kan hun finne ut at nå vil ho kose, og legger seg oppå brystkassen min med et stønn og sover videre. Ikkeno faali, det, bare 14 kg på brystkassen. :gjeiper: Ho er en skikkelig kosegris, er totalt herlig!

Dersom ho blir frustrert eller veldig utålmodig når vi treffer hunder eller mennesker, legger ho seg heeeelt ned og svømmer med bakbena. Ekke helt lett å forklare, men er visst typisk for staffer. Sjarmerer ihvertfall alle vi møter i senk.

Også snakker ho da. Rauter som en ku, breker som en sau og gneldrer som en hund (ikke minst ;) ).

Ho finner ALLTID en eller annen ball som har rullet under en plass hun ikke kommer til når vi spiser middag. Så da står ho og klager gjennom hele middagen, og ser på oss med sørgmodige øyne.

Dersom det regner og ho skal ut i hagen, snur hun tvert om i døra og løper bak hjørnet, og bare sniker huet frem. Det er ingen som går så fort gjennom en tur som ho når det regner. :ler:

Dette var bare noen av herlighetene til klumpen min. :)

Endret av Maneo
Skrevet

Visste ikke at rotter hadde så mye personlighet :D

Morro.

Det visste ikke jeg heller før jeg fikk dem, noe som er veldig synd egentlig, rotter er bedre enn ryktet sitt (ihvertfall tamrotter) :gjeiper: Herlige guttene mine :rødme:

Skrevet

Jeg har en søt "liten" MCO-jente på 6 mnd.

Da min samboer ble sjuk og spydde etter en fest forrige helg (spydde pga for mye øl+vin) løp hun etter han for å passe på innpå do og da han gikk for å legge seg på sofaen for å sove, la hun seg rett ved siden av hodet hans og sov natten gjennom. Selv om jeg lå i senga i naborommet der hun ALLTID sover ellers.

Det var så søtt å se da jeg sto opp i 4-tiden for å legge et pledd over samboeren min og hun lå der og så på meg. Følte liksom at hun tenkte "Det går bra, jeg passer på her, bare gå og legg deg igjen du.".

Ååå, de er så skjønne!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hver gang jeg går til kjøkkenet kommer han springende og sier "mjaaaaaaaaaaau!" Og i det øyeblikket jeg løfter han opp utbryter han alltid et klagende "miiihv!" akkurat som om han vil at jeg skal slippe han ned. Og bærer jeg i han mens jeg går ned trappa klenger han seg fast i overkroppen min som en annen sugekopp "ikke slipp meg, matmor!" :sjokkert:

Også bærer han på alt han finner i munnen som en annen bikkje. Gutten min :dagens-rose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...