Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som har peiling på om det går an å bytte brilleglass, men beholde samme innfatning? Jeg bruker egentlig linser, men har et par briller som backup - og styrken i disse stemmer ikke helt med virkeligheten lenger.

Må jeg i så fall gjøre det hos samme optiker som jeg kjøpte brillene av, eller er dette noe de utfører hos alle optikere?

Og sånn cirka hva koster det? Siden jeg ikke bruker brillene daglig trenger jeg ikke noe fancy antirefleks-glass.

Endret av Tralla la
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle opptikkere gjør dette (tror jeg)

Jeg knuste det ene brilleglasset mitt en gang, da kostet et nytt nesten 800,- Bor du i storby vil jeg tro at prisen er enda høyere.

Gjest Stapler
Skrevet

Tror ikke det er noe problem å skifte glass og beholde innfatningen. Jeg gjorde det selv en gang! Husker ikke hvor mye jeg betalte, men prisen kommer vel an på styrken og type glass du trenger. Ta kontakt med en optiker i nærheten og spør dem. :)

Skrevet

Ikke noe problem å bare skifte glassene. Sjekk priser hos div optikere, er stor forskjell ;)

Skrevet

Vær obs på at det kan være vel så billig å kjøpe et nytt par med billigbriller enn å kun bytte brilleglass. En del steder annonserer de med komplett brille fra 395,- osv, og det skal sannsynligvis en del til for å finne brilleglass til denne prisen.

Har du briller uten infatning, kan prisen komme opp i over 2000 kr per glass, uten at de er spesielt fancy eller har spesielle egenskaper.

Skrevet

Vær obs på at det kan være vel så billig å kjøpe et nytt par med billigbriller enn å kun bytte brilleglass. En del steder annonserer de med komplett brille fra 395,- osv, og det skal sannsynligvis en del til for å finne brilleglass til denne prisen.

Har du briller uten infatning, kan prisen komme opp i over 2000 kr per glass, uten at de er spesielt fancy eller har spesielle egenskaper.

Billigbriller er ikke noe alternativ for meg, da de som regel alltid har samme styrke i begge glassene. Jeg ser dårligere på venstre øye enn på høyre, så da må jeg nok veien innom optikeren uansett.

Skrevet (endret)

Billigbriller er ikke noe alternativ for meg, da de som regel alltid har samme styrke i begge glassene. Jeg ser dårligere på venstre øye enn på høyre, så da må jeg nok veien innom optikeren uansett.

Du mistorsto meg. Du får kjøpt tilpassede billigbriller fra den prisen, med forskjellige styrke i glassene dersom det er nødvendig. Og dette er hos optikeren.

Et eks: http://www.specsavers.no/vore-tilbud/37/komplett-brille-295

Endret av SmallTalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...