AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 Min datter på 9 år kom hjem fra skolen i går og fortalte at en av guttene i klassen hadde knepet henne hardt i halsen til hun fikk problem med å puste! og hadde sparket henne. Hadde begynt å grine stakkars lille jenten min :-((((( En venninne av min datter hadde spurt hvorfor han oppførte seg sånn mot andre, da hadde han slengt henne inn i ett gjerde?!?!?!!! Dagen før hadde han sparket masse på en annen gutt i klassen.......så han gikk hjem.... Hva gjør man med sånt? Og hvordan få han til å forstå at slike handlinger er galt? Jeg synes ikke det er nok at denne eleven får beskjed om " å aldri gjøre det igjen"...for det gjentar seg! Har bedt om å få et møte med lærer, foreldrene til denne gutten + våre barn. Denne gutten mangler respekt for læreren, og om han har det for sine foreldre, det vet jeg ikke. Håper det endrer seg om han må møte oss foreldre + sine egne + lærer for å snakke om det. Dette vil jeg ta tak i Med en gang! Så ikke jenta mi skal grue seg til skoledagen!
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Man tar det først og fremst opp med kontaktlærer, evt skolens ledelse. Det må også datteren din begynne å gjøre. Det nytter ikke å sutre til foreldrene sine om man ikke har tatt tak i ting med én gang. For det er da skolen må på banen. Med én gang.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Man tar det først og fremst opp med kontaktlærer, evt skolens ledelse. Det må også datteren din begynne å gjøre. Det nytter ikke å sutre til foreldrene sine om man ikke har tatt tak i ting med én gang. For det er da skolen må på banen. Med én gang. TS: Hun gikk rett til kontaktlærer og sa i fra.. Men har inntrykk av at gutten bare får beskjed om å være "grei gutt" og ikke gjøre det igjen. Mener det er riktig at foreldrene hans får vite om dette. Jeg ville hvertfall satt pris på å få vite om det var mine barn som oppførte seg slik!
Gjest BabyBlue Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 Noen lærere er så utrolig TREIGE og driter en lang i hvordan elevenes klassemiljø er. Det beste du kan gjøre er å kontakte foreldrene, for det er ikke skolens jobb å oppdra den voldelige guttungen. Hvis det skal endres må foreldrene ta tak i problemet, og det går ikke med mindre du sier i fra og gjenforteller det datteren din fortalte deg. Mange som også innbiller seg at de ansatte på skolen er en slags "reservemor" - det er de altså ikke! Kontakt foreldrene aller først. I et så alvorlig tilfelle hjelper det ikke å bare kontakte skolen mener nå jeg...
Beauté Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Noen lærere er så utrolig TREIGE og driter en lang i hvordan elevenes klassemiljø er. Det beste du kan gjøre er å kontakte foreldrene, for det er ikke skolens jobb å oppdra den voldelige guttungen. Hvis det skal endres må foreldrene ta tak i problemet, og det går ikke med mindre du sier i fra og gjenforteller det datteren din fortalte deg. Mange som også innbiller seg at de ansatte på skolen er en slags "reservemor" - det er de altså ikke! Kontakt foreldrene aller først. I et så alvorlig tilfelle hjelper det ikke å bare kontakte skolen mener nå jeg... Jeg holdt datteren min hjemme pga treigheten. Men da ble det fart i sakene. Tok det opp med moren til de det gjaldt og ble nærmest latterliggjort, så der kom jeg ingen vei. Enden på visen var at de tre som holdt på, ble tatt av barnevernet så da fikk hun endelig fred på skoleveien.
Gjest BabyBlue Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Jeg holdt datteren min hjemme pga treigheten. Men da ble det fart i sakene. Tok det opp med moren til de det gjaldt og ble nærmest latterliggjort, så der kom jeg ingen vei. Enden på visen var at de tre som holdt på, ble tatt av barnevernet så da fikk hun endelig fred på skoleveien. Ja, noen saker er mer alvorlige enn andre. Og om foreldrene og skolen ikke forstår alvoret i situasjonen må man ty til mer drastiske metoder... man skal ikke la ungen sin bli mobbet bare fordi mobberen muligens har det vanskelig hjemme o.l. Tar TS det opp med skolen begynner lærerne garantert å fremstille han som et offer for "han har det så vanskelig for øyeblikket!" Edit: skriveleif Endret 29. oktober 2010 av BabyBlue
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Hva gjorde din datter før dette hendte? Var det helt umotivert? Spør fordi jeg er moren til en som kunne ta igjen med "vold" når han ble mobbet nok.Ble masse rabalder for min sønn en gang han slo en gutt på skolen. Det viste seg at han hadde blitt presset inn i et hjørne på skolen, etter gjentatte ganger forsøkt å komme unna. Til slutt ble han helt fortvilet og slo han som var nærmest. Stor ståhei blant foreldrene, men ingen som lurte på hva deres unger gjorde så nærme min sønn. De ville jo ikke ha noe med ham å gjøre til vanlig. Er ingen unnskyldning, men ikke alle søte små jenter er like uskyldige.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 Hva gjorde din datter før dette hendte? Var det helt umotivert? Spør fordi jeg er moren til en som kunne ta igjen med "vold" når han ble mobbet nok.Ble masse rabalder for min sønn en gang han slo en gutt på skolen. Det viste seg at han hadde blitt presset inn i et hjørne på skolen, etter gjentatte ganger forsøkt å komme unna. Til slutt ble han helt fortvilet og slo han som var nærmest. Stor ståhei blant foreldrene, men ingen som lurte på hva deres unger gjorde så nærme min sønn. De ville jo ikke ha noe med ham å gjøre til vanlig. Er ingen unnskyldning, men ikke alle søte små jenter er like uskyldige. TS: De hadde lekt bomgjemsel, og min datter hadde sagt at hun ville ha `an.. dette sa hun 3 ganger til ham, fordi hun trodde han ikke hørte. (Han svarte ikke da hun sa det første gangene) Da "bikket" det over for han, og han grep til halsen på henne. Sier ikke at min datter er feilfri, for hun kan sikkert terge hun også. Men om hun skulle ty til vold..ja da håper jeg inderlig jeg hadde fått beskjed om det. Er gift med en som ble mobbet alle barneårene på skolen. Han fikk beskjed om aldri ta igjen, og å holde seg unna disse personene. Det gjorde han, og det fortsatte. År inn og år ut. Helt til han fikk nok og tok igjen. Da ble det stopp.
KatteLatte Skrevet 1. november 2010 #9 Skrevet 1. november 2010 Hun gikk rett til kontaktlærer og sa i fra.. Men har inntrykk av at gutten bare får beskjed om å være "grei gutt" og ikke gjøre det igjen. Noen lærere er så utrolig TREIGE og driter en lang i hvordan elevenes klassemiljø er. Husk at lærerne har taushetsplikt. Hvordan de følger opp denne voldelige gutten er ikke noe de kan informere medelever eller andre foreldre om. For alt man veit kan både barnevernet, BUP og andre instanser være koblet inn. En gutt som har så store atferdsvansker er nok fanget opp av lærere og skolens ledelse fra før av. Det foregår mye på en skole som, med rette, ikke kommer utenfor dørene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå