AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #1 Skrevet 29. oktober 2010 hei. jeg får ofte vondt i kneet under enn treningsøkt. det er under spinning og step. er det noen som har noe tips til hvordan jeg minst belaster det
Frk. Belle Skrevet 29. oktober 2010 #2 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg har fått vodnt av og til under spnnin og jogging, og løsningen for meg har vært å begynne å trene mer styrke for beinmusklaturen. Spesiellt støttemusklatur rundt kneet er viktig så jeg bruker å gjøre noen øvelser på en ballansepute. Har hørt om folk som har vært plaget med vonde knær, men som har blitt nesten helt bra ved å gjøre mye ballanseøvelser og styrke.
Wiggins Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 hei. jeg får ofte vondt i kneet under enn treningsøkt. det er under spinning og step. er det noen som har noe tips til hvordan jeg minst belaster det Kutt ut steptimene. Spinning/sykling gir vanligvis svært sjelden plager i kneet, det er stort sett hvis du sykler mye på for tungt gir/belastning. Hvis sykkelen er feil innstilt kan det imidlertid bli vondt. Når du har hælen på pedalen skal beinet være helt strakt, slik at det er litt bøy i klokka seks-posisjon når du sykler vanlig. I tillegg til setehøyden kan du også stille hvor langt bak/frem setet står på setepinnen. Hvis setet står for langt bak blir det lengre kraftarm i tråkket ditt, og vi husker alle formelen for dreiemoment, kraft ganger arm (eller hva? :gjeiper: ), så med lengre arm blir det et større moment på muskulaturen i beinet. Ved å sette setet lengre frem vil du få mindre belastning på kneet. Prøv dette, hvis det fremdeles gjør vondt bør du oppsøke lege.
BBB Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg tror forslaget vedr styrketrening er et bra forslag! Jeg var veldig plaget med smerter i fjor, men begynte å trene litt styrke og er nå mye bedre. Lykke til og god bedring
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 takk for fine svar:) skal ta litt mer styrke timer og svømme litt mer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå