Gå til innhold

hva ville du gjort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren til min stebror står ikke akkurat høyt i kurs hos meg nå. Jeg har egentlig ikke så mye kontakt med henne, fordi hun kommer med sånn småløgner hele tiden. Slik at du tilslutt ikke hvet hva som er sant og ikke.

Men det hun nå har gjort er å lyve til mine søstre og foreldre om at hun har en venninde som har sett meg og min mann på fertilitetsklinikk i byen. Og at vi sliter med å få barn...

Vel, vi sliter ikke med og få barn. Og at noen kan ha sett oss der er umulig, siden vi ikke har vært der.

Jeg fikk vite det, siden min ene søster spurte meg om dette. Hun syns det var litt snedig ting og snakke til andre om, så hun ville spørre meg personlig.

Kjenner jeg er utrolig sint og skuffet nå. Jeg vet hun driver og sladrer og smålyver hele tiden. men jeg har valgt og ikke ha så mye kontakt med henne, og ikke være med på denne baksnakkingen osv. Så jeg har tenkt at jeg driter i hva hun sier om meg.

Men jeg mener dette er LANGT over streken om hva du går å lyver om :nei:

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville oppsøkt henne og sagt det som det er.

Fortalt hva som har skjedd, sagt at du lurer på hvorfor hun sier ting som ikke er sant og forklart at du blir både lei deg og sint av det og sagt at du forventer at det ikke skjer igjen.

Du kan jo også informere henne om at du akter å fortelle familien om hendelsen slik at de er forberedt på at historiene hennes ikke er sanne fremover.

• Liker 1
Skrevet

Har også vært borti slike situasjoner.

Eneste som hjalp meg var rett og slett og overse det og kutte kontakten med vedkommende. Ofte søker slike personer oppmerksomhet og har et behov for å være i sentrum, derfor var det ikke vits å ta det opp med vedkommende. Det var bare å kaste bensin på bålet!

Det krever mye av en selv og la det pasere, for herregud så forbanna man blir!! Men jeg har iallefall lært at det lønner seg og heve seg over det.

Familien vil jo uansett tro på deg, da det er deg de er glad i og bryr seg mest om.

Skrevet

Jeg ville sørget for å fortelle hele familien sannheten, sånn at de vet de bør være forsiktige med å tro på henne neste gang. Jeg ville også spurt henne, gjerne med mange tilskuere til stede, hvorfor hun sa akkurat dette.

Det eneste som hjelper med slike løgnere er å "ta dem" i løgnene offentlig.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg ville sørget for å fortelle hele familien sannheten, sånn at de vet de bør være forsiktige med å tro på henne neste gang. Jeg ville også spurt henne, gjerne med mange tilskuere til stede, hvorfor hun sa akkurat dette.

Det eneste som hjelper med slike løgnere er å "ta dem" i løgnene offentlig.

Enig. Når noen er vant til å slenge løgner rundt som om det er helt normalt for dem hjelper det kun å ydmyke de foran flere folk.

Skrevet

ja, det er liksom det. Men vil tro hun legger skylden på "venninna", hun så sikkert feil osv.

Skjønner ikke hvorfor noen har behov for å gå rundt og finne opp ting som ikke er sant og fortelle det til andre.....Må være forskrudd i hodet :kjefte:

Skrevet

Jeg tenkte med en gang at kanksje det er hun som sliter med å få barn, og skal derfor legge samme problem over på andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...