Gå til innhold

Hva er første juleforberedelse for deg?

Alvelin

Anbefalte innlegg

Hei alle julevenner!

Lurte på hva som starter juleforberedelsene hos dere?

Hos meg så starter jeg i morra med julebaksten, dvs at jeg baker lefse til jul.

Da er det tyvstart på julemusikk, julemarsipan og julebrus... selv om jeg i utgangspunktet er STERKT i mot å begynne jula for tidlig. Og det blir bare mens jeg baker altså. Etterpå så er det bare å vente til vi skal steike kjøttkaker og karbonader... og så syr vi egen julerull... da er det lov igjen!

Og etter det så er det bare og vente på 1. søndag i advent eller 1. desember. I år kommer 1. søndag i advent først så da begynner jeg med adventskosen da!

Alstå er min "regel" at så lenge det har med juleforberedelse å gjøre så er det lov med en liten tyvstart på julestemningen. Julevasken for eksempel, fungerer best med julemusikk på anlegget...

ÅÅÅÅ som jeg gleder meg til å begynne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt en haug med julegaver allerede, men ser ikke dette som juleforberedelser allikevel. Mer noe som må gjøres unna for å kose meg med juletiden i desember.

Når kongerøkelsen tennes, DA begynner juletiden for meg. 1. søndag i advent.

Ellers kommer jeg nok til å tjuvstarte med både julebrus og julebakst før den tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter også med å bake lefser :) Jeg og mamma pleier å gjøre det første helga i november. Det blir som regel en hel dag med kjevling, steking, bløyting og smøring. Veldig koselig. Vi hører ikke på julemusikk da - men siden det fyker mel over alt blir kjøkkenet så snødekt og julete etterhvert, atte :fnise:

Ellers holder jeg meg unna alt annet til 1. desember. Da er det julekalender, og lov å smake på julemarsipanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg begynner med er julegaver. Det gjør jeg unna så alle er kjøpt før 1. søndag i advent. Så setter jeg igang med julevasken i november, så dette også er ferdig til 1. søndag i advent.

Venter med julebrus, julesnacks og baking til 1. søndag i advent. Det er tradisjon med høytydelig åpning av den første julebrusen når kassen med adventspynt kommer ned fra loftet hos oss :)

Da framover mot jul er det bare kos med baking, julemusikk, julefilmer og julebrus :tre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede begynt å bake.. :P (Men alt blir jo spist med en gang, så nå venter jeg til slutten av november) og så er julegavekjøp starten på forberedelsene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den virkelige store innledningen til juletiden er første søndag i advent.

Da samles hele storfamilien hos oss.

Vi serverer varmende suppe , julemarsipan, pepperkaker og gløgg.

Etterpå går vi i fakkeltog her vi bor og ser julegrana tennes.

En veldig, veldig hyggelig tradisjon alle er glad i :)

Dagen før er vi hos min mamma med en haug unger og baker pepperkaker...så den helgen starter kosen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det må blir å starte pyntingen.Har en tradisjon hvor vi setter opp et lite kunstig juletre i gangen og noen få andre ting.Dette den første desember.Da kjenner jeg at juletiden har startet og jeg /vi gleder oss til resten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være når første julegave handles inn - slik sett startet min første juleforberedelse nå på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine juleforberedelser starter når jeg pakker inn den første julegaven. Det gjøres bestandig når det har blitt mørkt ute, med tente lys og julemusikk :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle julevenner!

Lurte på hva som starter juleforberedelsene hos dere?

Hos meg så starter jeg i morra med julebaksten, dvs at jeg baker lefse til jul.

Da er det tyvstart på julemusikk, julemarsipan og julebrus... selv om jeg i utgangspunktet er STERKT i mot å begynne jula for tidlig. Og det blir bare mens jeg baker altså. Etterpå så er det bare å vente til vi skal steike kjøttkaker og karbonader... og så syr vi egen julerull... da er det lov igjen!

Og etter det så er det bare og vente på 1. søndag i advent eller 1. desember. I år kommer 1. søndag i advent først så da begynner jeg med adventskosen da!

Alstå er min "regel" at så lenge det har med juleforberedelse å gjøre så er det lov med en liten tyvstart på julestemningen. Julevasken for eksempel, fungerer best med julemusikk på anlegget...

ÅÅÅÅ som jeg gleder meg til å begynne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh boy - det slo meg nettopp at det bare er 1 måned igjen til jul :klaske:

Hehe, desember måned kommer like overraskende på hvert år :ninja:

Juleforberedelsene mine vil som alltid gå ut på sjokk og vantro - for så gå over i snikende glede og tilslutt hektisk sluttgjøring og handling (pun intended) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...