Gå til innhold

Presenter deg!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er krem - et nick som ble til ved triksing med bokstaver fra mitt gamle navn og min manns navn. Jeg er 23 år, gift, leier leilighet, har ingen barn - bare et marsvin.

Jeg er masterstudent i historie, og ganske nerd når det kommer til fagfeltet mitt. Jeg har en jobb hvor jeg kan bruke mine fagkunnskaper og få ut mitt behov for å være sjef.

Jeg ble tidligere mobbet så mye at jeg fikk det terapauten min kalte posttraumatisk stressyndrom. Dette er snart et tilbakelagt stadium av livet og jeg er kommet styrket gjennom, og det har ført til at jeg nå prøver å gjøre ting jeg ikke trodde jeg turte! (og jeg har problemer med å sette punktum i setninger :fnise:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Jente på ca 30 år i et lykkelig forhold som har vart en del år. Har ingen barn, og har ikke lyst på. Har en bachelor fra før, og jobber i en jobb jeg trives i. Forsøker å lære meg et nytt språk for tiden, og vurderer master i utlandet fra høsten. Synes det er vanskelig å tenke på å flytte fra samboer, hund og hus, så jeg er veldig usikker for tiden.

Har reist mye, og skal snart ut å reise noen måneder igjen. Har også studert i utlandet.

Glad i god musikk, og går ofte på konsert og festivaler. Leser helst en bok om dagen hvis jeg har fri.

I tillegg til musikk, reising og bøker er jeg interessert i politikk og humanitært arbeid, og håper på en jobb innen dette etter hvert.

Nicket mitt var det første som falt meg inn da jeg ble irritert over at alle mine vanlige var tatt :)

Skrevet

Jente på snart 21, studerer farmasi og vet ikke om dette var noe jeg ville, eller vil. Kan hende jeg går over til odontologi etter dette, får se hva livet bringer, vil rett og slett ikke bli gammel til å nyte livet. ellers interessert i kreft, og medlem av kreftforeningen. Hvis jeg etter master og noen års erfaring kan få jobb innenfor GSK eller som forsker i biomed.senteret på riks, så forblir jeg i dette feltet.

Det er alt livet går ut på fortiden, usikkerhet, og sløsing av tid. Er ellers veldig glad i å lese når jeg får tid.

Adios;)

Skrevet

Hei, jeg er Pingeline! 27 år gammel og kommer fra den nordlige delen av landet.

Jeg er ganske forsiktig av meg, gråter lett, og er ganske så konfliktsky. Et diskusjonsforum er kanskje ikke stedet for meg, men jeg liker å diskutere så fremt folk svarer på et ordentlig vis og ikke går til personangrep.

Første dagen jeg gikk over fra å skrive innlegg som anonymbruker fikk jeg et kraftig personangrep helt ut av det blå, med oppfølgene PM. Jeg hadde ikke gjort noe for å provosere vedkommende, han gikk helt klart inn for å angripe folk helt tilfeldig, men da fant jeg frem til en helt ny side med meg selv. :lur:

Jeg har ingen problemer med å endre mening midt i en diskusjon hvis noen kommer med så gode argumenter at jeg plutselig ser ting fra et annet perspektiv. Er stortsett myk i kantene, men kan bli kvass hvis jeg møter på mennesker med ekstremt lite selvinnsikt og samtidig har et elendig menneskesyn.

Min store kampsak må vel være medmenneskelig respekt, samtidig som jeg synes folk må ta mer ansvar for eget liv og ikke klandre verden for at alle andre har det bedre enn dem. Vi bor i Norge, vi har alle mulighet til å bli et selvstendig individ (innen rimelighetens grenser).

Skrevet

Jente på 21. Er fra østlandet, bor sammen med min herlige forlovede og den søte pusekatten vår :)

interesserer meg for film, musikk og dyr, og så er jeg glad i å ta meg en fest :)

Er ikke i jobb for øyeblikket, pga noe jeg ikke ønsker å gå nærmere inn på.

Det var meg, det! :goodbye:

Skrevet (endret)

-

Endret av elvital
Skrevet (endret)

25 år, samboer og forlovet, har to innekatter og en liten hund. Fast nattstilling, eier rekkehusleilighet og har det veldig bra! Er et følelsesmenneske med mye ballast, gir mye nærhet og omsorg til de rundt meg og er bestandig blid og hyggelig mot folk. Brenner for dyrs velferd. Synger i band og skriver egne låter.

Endret av NovaFlare
Gjest Uglefot
Skrevet

Er 28 år,bor litt høyre for venstre (nei,ikke politisk) Har vanskelig for å la være å le,sånn hele tiden tenker jeg. Liker bok og musikksmaken min.

På kvelden liker jeg å kle meg ut som en hund og løper rundt i byen og pisser på gatelyktene.Seriøst.

• Liker 1
Skrevet (endret)

dobbel

Endret av Skylines
Skrevet

Jeg heter da Tina og er 22 år. Jeg er en ganske rolig og omgjengelig person. Kanskje litt sjenert til tider. Jeg jobber i en butikk, og jeg vet ikke hva jeg skal utdanne meg til. Er veldig interessert i medisin, men tror utdannelsen blir for krevende.

Ellers er jeg forlovet med verdens beste mann og har to hester som jeg forguder. Normalt rir jeg sprangkonkurranser med dem, men nå er det lagt litt på hylla. Elsker dyr og har hatt det meste av dyr gjennom hele livet.

Er også bilgal og er aktiv innen miljøet. Så jeg er ofte å se på diverse biltreff, da ute på banen.

Er ikke huslig og hater rydding. Elsker derimot å gjøre det koselig med duftlys og pledd. Er også avhengig av den ukentlige venninnedaten hver tirsdag foran Grey's Anatomy:)

Jobbet på hudpleiesalong før, og er derfor fanatisk opptatt av sminke og hudpleie;)

Skrevet

Jeg heter Chiyo! Jeg er 20 år og studerer Engelsk Litteratur i England. Jeg er vanligvis en veldig snill og forsiktig person. Man kan vel si at jeg lider av snillpike syndrom, men jeg kan bli sint jeg også så bare pass dere. :legrine:

Ellers er jeg veldig glad i å skrive. Har skrevet en del småting på nettet under falsk navn og fått veldig god respons på det. Så jeg håper at jeg kan bli forfatter på full tid en dag. Har ikke så lyst på en normal jobb.

Skrevet

Jeg heter Vera og bor i Røyken. Jeg er 31 år og er gift for 2. gang med en mann som heter Åge. Vi har et Moelvenhus og to eldre biler og garasje på tomta. Vi har noe potet og jordbær og 12 ripsbusker. Vi har ingen barn, men Åge har to barnebarn. Jeg er født i krepsen.

Og så er jeg interessert i alt som har med Polen og gjøre. Fisker ofte fra brygga og spiller kort ca en til to ganger i uken (i den mørkere årstiden). Skal pusse opp det ene toalettet (det oppe) før påske.

Skrevet

Jeg er StarLeonora :)

29år fra Østlandet. Nettopp blitt singel. Frysepinn som ikke liker vinter :gjeiper: Elsker krimbøker, stjerner, himmel og verdensrom, søsknene mine,le og smile, og ekstremt dårlige komedier :)

Er vel ikke veldig flink til å diskutere, kan være litt konfliktsky.

Snill og grei med flink pike syndrom :gjeiper: Men avhengig av å være her og lese :)

Også jobber jeg ombord på båt :)

Gjest Sunshine22
Skrevet

Hei!

Jeg er Sunshine22 ;) Er 22 år , for tiden singel,og kjent for å være i godt humør - derfor kallenavnet Sunshine;) Jeg studerer statsvitenskap, og trives kjempegodt med det:) Jeg elsker å reise, og oppdage nye steder samt kulturer. Trives best med mennesker rundt meg, kjedelig å være alene:P Tar meg gjerne en fest i godt selskap. Ellers så er jeg glad i språk, dyr og elsker å trene...En dag uten trening= en dag uten mening:)

Har fått skryt for mine matlagingskunnskaper, så liker å lage mat og spise sammen med gode venner:)

Skrevet

Jeg er slackerbitch. Fant nicket ut av en sang jeg hørte mye på tidligere. Jeg er 18 år og bosatt på østlandet. Jeg har en herlig kjærste og går på videregående.

I år har jeg valgt å gå IKT-servicefag, noe som kanskje ikke var noe for meg, så neste år blir det påbygg grøss. I fremtiden har jeg lyst til å studere økonomi og administrasjon på høgskole. Og kanskje en gang jobbe som regnskapsfører, men vi får se hva tiden bringer.

Det var meg :)

Skrevet

Jeg er Mie Marie. Nicket kommer helt utifra det blå fordi nickene jeg ønsket var opptatte!

Er 24 år,bor med samboer,ingen dyr, ingen barn og er usikker på om/når barn kommer inn i bildet! Er imot giftemål så det kommer aldri til å skje.

Jobber som pedagogisk leder i barnehage og er merkelig nok veldig opptatt av barnehagepolitikk for tiden.

Jeg oppdager stadig nye sider av meg selv og har funnet ut til min store fortvilelse at jeg ikke er en rolig og tålmodig person,(noe jeg har innbilt meg i mange år) men det rake motsatt. Et større uromoment skal du lete lenge etter!

Ellers hører jeg mye på HØY musikk samtidig som jeg sitter her på KG og skriver, trener nesten hver dag og bruker helgene til å glede meg til uka igjen. JEg er med andre ord utrolig rastløs! :hoppe:

Skrevet (endret)

Jeg er meg. Gjemmer meg bak Chakoya :)

Løvetannbarn under 30 år. Liker å være løvetannbarn. En av dem det har gått bra med mot at oddsene står andre veien for meg. Oppvokst i barnehjem & fosterhjem på bondegård -> på ¨gammeldags vis¨. Uten strøm og med strøm! Så vedkapping og melking for hånd lærte jeg tidlig. Træler i hendene fikk jeg og! Nevenytting med hammer, sag og spiker i tidlig alder. Og tilbragte mye av min tid i sandkassen med biler og svære trailere, men senere tid ble det også mye dukker. Men ble en slags guttejente! Har også blitt et arbeidsjern. Ut av oppveksten jeg har hatt med lite sommerferier. Sommerferiene gikk til å arbeide med hesjing, slå med ljå og siloslått, samt det som skulle høstes til dyra før høst/vinter.

Har krøpet gjennom vann og ild, og betalt et par gull slanter for livet jeg lever i dag. Kanskje var det verdt det! Betaler fremdeles under de lidelser jeg ble påført som barn. Men ser likevel lyst på livet.

Har mange tanker & observasjoner i hodet. Er også detaljert & nøye av meg så ofte blir desverre innleggene mine her på kvinneguiden lange! Desverre for dem som ikke klarer å lese lange innlegg :) hehe!

Liker å spre omsorg til andre mennesker. Har hjerterom til mange! Og deler gjerne!

Inviterer gjerne med folk til en prat dersom jeg ser noen står litt utenfor. Drar folk inn i varmen!

Jeg er stemor til en gutt med ADHD, vært det i ca 2 år. Har en partner med ADHD & er samboer. Er også flokkleder for vår hund. :)

Trives blandt mennesker som er ærlige, aktive, har respekt, kan diskutere saklig og ordentlig uten at man tramper på noen eller blir uvenner etterpå. Videre mennesker som er høfflige, viser takknemmelighet, mennesker som gir rom for utvikling, mennesker som har manerer, yter god kommunikasjon med motpart, er trofast, er lojal, viser/yter omsorg, gir kjærliget, deler goder med andre, deler kunnskap, er lyttende, gir varme, setter strenge grenser med lett fjæring/runde kanter osv.

(Kunne sikkert nevnt mer, men kommer ikke på det akuratt NÅ!)

Dette får meg til å føle meg vel og godt ivaretatt!

Er blitt et menneske som er utrolig engasjert i omsorg og det å ta vare på vår kjære klode & dyr her på jorden i mange år til.

Engasjerer meg som frivillig hjelper i forebyggende arbeid blandt barn og unge.

Utrolig hyggelig jobb som gir mye. Arbeider også på dagtid innenfor område med Barn og unge.

Følger med mange organisasjoner, Redd Barna, Voksne for barn, Barnevakten, Norges Røde Kors, Blå Kors, Kirkens Bymisjon, Leger uten grenser, Unicef osv osv...Det er mange gode organisasjoner der ute!

Andre ting jeg er engasjert i er mobbing, vold, juss, lovens lange arm, fattigdom, rus, ruspsykiatri, barnevern, forebygging, forebygging barn & unge, forebygging voksne, voldtekt, kriminalitet, politi, dyrevelverd, pelsindustrien, mot dyremishandling, mot mishandling av mennesker, menneskevelferd.

Ta vare på jordens ressurser. Trafficing, menneskehandel, prostutisjon. Adopsjon, fosterhjem, barnehjem... Psykologi, pedagogik, spesialpedagogikk, krisepedagogikk, kommunikasjon, relasjonsbygging, tillitsbygging,

Kan gjøre denne listen lenger, men dere skjønner sikkert hvor jeg vil med dette. :)

Er ikke kommet til interessene enda, men det er tonnevis av dem og.

Mye vannsport, vintersport, sommersport & friluftsliv. Være sammen med gode venner og lage hyggelige møter osv! Mye mye!

Vel jeg tror jeg skal stoppe nå :) Men dette var en liten del av kaken!

Endret av Chakoya
Skrevet

Jeg er Sweetpea25. Navnet "Sweetpea" har jeg fått gjennom en navnetest jeg tok for mange år siden. 25 er alderen min!

Jeg kommer fra (og bor fortsatt) i en liten by på vestlandet. Her har jeg hatt en veldig fin barndom og vokst opp sammen med mine foreldre og ei søster. Har også en halvbror som er 10 år eldre enn meg. Som 13- åring fikk jeg meg en hund, og han lever fortsatt! :) (Og begge bor fortsatt hos mamma og pappa) :P

Når jeg startet på videregående begynte jeg først på Hotell- og næringsmiddelfag med planer om å bli kokk. Gikk på skole i 2 år før jeg droppet ut, og tok meg 2 friår. Lei av skole, og visste ikke hva jeg ville bli! Startet derretter opp på Helse- og sosial etterfulgt av hjelpepleieren. Ble utdannet i 2008. Hatt fast jobb siden 2006, men byttet jobb i 2010 da jeg fikk høyere stilling. Jobber innen PU- tjenesten.

Har kjæreste (verdens beste!), som har jeg vært sammen med i litt over 6 år, og om 5 måneder skal vi bli samboere på ordentlig vis i vårt nybygde hus! :)

Av interesser liker jeg å være sammen med kjæresten min, høre på musikk, sitte på nett, bowle, shoppe, reise, lage mat og pynte kaker...

Av musikk er jeg omtrent altetende, men favorittene er Bon Jovi, Metallica, Guns'N'Roses og Aerosmith.

Det var litt om meg! :)

Skrevet

19 år gammel jente som bor i Oslo og studerer på universitetet. Er singel og bor for meg selv. Trives kjempegodt med det, og liker å studere.

Dagene bruker jeg til å snakke med vennene mine, lese pensum, se TV, trene og slappe av. Vil si jeg er over gjennomsnittet avslappet, og dagene mine er ganske like de man har når man har ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...