AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Er det noe som definerer en frisør? Ser frisøren for bra ut vil du helst ikke klippe deg hos henne da? Hva irriterer deg mest med en frisør?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Irriterer meg når frisører skal på liv og død prate om alt mellom himmel og jord med meg. 1
Gjest Badabing Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg synes det er koselig når frisøren skravler, jeg. Tenker vel ikke noe spesielt om frisører, bare skammer meg litt hver gang fordi jeg tar for dårlig vare på håret mitt :gjeiper:
Gjest Raindrops Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Det irriterer meg at hun får håret mitt silkemykt, for det klarer jeg ikke selv:p
^KinderMaxi^ Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Irriterer meg når frisører skal på liv og død prate om alt mellom himmel og jord med meg. Enig. Er som regel veldig sjenert av meg, og snakker lite. Så hvis frisøren snakker hull i hodet på meg blir jeg veldig irritert. Spiller ingen rolle for meg om frisøren seg bra ut eller ikke. Jeg forhører meg uansett om hvem som er flinke og hvor før jeg klipper/farger noe sted. Håret mitt er hellig
Gjest Badabing Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Tror frisørene ville hatt en ekstremt kjedelig jobb om ingen hadde giddet å snakke med dem :gjeiper: Hvorfor ikke gjøre dagen deres litt bedre? Man slår jo gjerne av en liten prat med den butikkansatte om man har tid, man snakker litt med sykepleieren om han har tid, man spør om håndverkeren har lyst på en kopp kaffe osv. Jeg ser i grunnen på meg selv som en lite skravlete person, men jeg kan jo slå av en prat om det passer seg. Som regel er det jo veldig hyggelig.
Thorn Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg må innrømme at jeg helst ikke har lyst å klippe meg hos frisører jeg syns har grusomme frisyrer... Ellers er det greit med frisører som ser litt situasjonen an angående prating, og ikke på død og liv skal holde en samtale igang under hele timen, det blir ofte veldig tilgjort og krampaktig. Heldigvis har jeg funnet den perfekte frisør hele to ganger, så forhåpentligvis blir det lenge til jeg skal ut på markedet igjen!
Fandenivoldsk Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 Frisører LÆRER å prate mye da tro meg. Gikk frisørlinja, og vi fikk prenta inn tusen millioner ganger "SNAKK med kunden!!!!!" Såå ja. Frisører er jo ikke EN gruppe, det finnes gode frisører, og mindre gode frisører. Og noen helt ræva. Så det fins ikke EN ting som irriterer meg med ALLE frisører. Det verste er de som nekter å gjøre som kunden sier jeg skjønner det hvis det går på ting som rett og slett kan ødelegge håret totalt, men når jeg sier at jeg vil være platinablond, så VIL jeg være platinablond. Jeg vil IKKE farge håret i alskens gylne nyanser fordi "platinablond ikke er noe fint". Jeg har vært platina siden jeg var 17, og det er faktisk det som kler meg best. Ser utrolig kjedelig ut med mørkeblondt hår.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #9 Skrevet 29. oktober 2010 Men det som er store deler av problemet til frisørene er det at kunden tror dem er tankelesere og tryllekunstnere! Kunden sitter stum som en østers og sier jeg vet ikke jeg, har du noen ideer? jeg vil prøve noe nytt, kom med tips, helst ikke kortere, lengre breiere, smalere enn det jeg er nå ( når kunden er ferdig er den sånn halvmissfornøyd fordi det ikke ble noe nytt) Jaha...hehe....
Gjest BabyBlue Skrevet 29. oktober 2010 #10 Skrevet 29. oktober 2010 At det er for mange som SUGER! Eller så er det bare jeg som er kresen ... Også er det for mange som skal være så forbaska kjapp og nøytral ovenfor kunden. Smil, snakk, spør: det er så mye hyggeligere enn en stram munn og raske, utålmodige hender som bare går raskt gjennom håret -.-
Gjest *smak* Skrevet 29. oktober 2010 #11 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg irriterer meg ikke generelt over frisører. Egentlig har jeg bare positive ting å si om de som frisker opp utseende mitt. Men sist gang jeg var hos frisøren så skulle hun massere hodebunnen og jeg synes hun var så hardhendt.. Men turde ikke si i fra fordi jeg var redd for å såre henne.. Det irriterte litt. Men frisyren ble fin den så hun var en flink frisør..
Gjest Spinell Skrevet 29. oktober 2010 #12 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg kvier meg for å gå til frisører som ser ut som de bare er altfor kule for denne verden. Jeg kjenner at jeg ikke har mye lyst til å forsøke å forklare dem at jeg ikke har det minste ønske om å bli like kul som dem. Har de på toppen av det hele ambisjoner om å endre hele utdanningssystemet og bli "æresdoktor" blir det litt mye Det bygger i alle fall opp under mine fordommer om at de ikke trenger den helt store mentale kapasiteten. En god frisør er moderne og fin på håret, men ikke så eksperimentell at kundene blir skremt. Hun/han må gjerne ha snakketøyet i orden, men må også forstå når det er greit å holde kjeft. Ikke alle kunder elsker småprat hele tiden. Det er minst like viktig å lytte og ikke minst forsikre seg om at en forstår hva kunden mener når de snakker om friseringen.
Miss Puddel Skrevet 29. oktober 2010 #13 Skrevet 29. oktober 2010 synes det er koselig å snakke med frisørene jeg da. Og om de ikke har fått til sitt eget hår, da synes jeg det er best å velge en annen, selvopm deres egen frisyre neppe gjenspeiler hvordan de klipper, siden de neppe klipper seg selv. Men det gir jo en pekepinn på formsansen deres da.
cyanid Skrevet 29. oktober 2010 #14 Skrevet 29. oktober 2010 Liker ikke å bli med venninner når de skal bestille frisørtime f.eks... får alltid en leksjon om at dreads sliter på håret og jeg bør ta de ut... Slitt hår =
Karmosin Skrevet 29. oktober 2010 #15 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg tenker alltid at hvis de andre frisørene i salongen er fine på håret kan dette gå bra Det er ikke alle frisører jeg liker å slippe opp i håret mitt. Ser de ut som Joan Collins eller er sånn typisk bertete med masse faketan og hvit lipgloss er sjansen stor for at det blir mye mas med å få håret mitt som jeg vil ha det. En god frisør, sånn bortsett fra å være faglig dyktig, er normalt høflig og hensynsfull og må ikke skravle selv om hun eller han har lært at det er god kundebehandling. Jeg kan godt småprate litt, men vil helst ikke pludre mer enn det som skal til for å bli enige om hvordan håret mitt skal bli. Det kommer litt an på dagsformen min også, noen ganger kan jeg godt synes det er hyggelig å slå av en sånn smalltalkprat. Tror aldri jeg har synes at en frisør ser for bra ut, skjønner ikke helt hva som er greia med det spørsmålet?
Lillemeg25 Skrevet 29. oktober 2010 #16 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg synes å det er koslig hvis de snakker litt med meg og ikke er helt tause. Irriterer meg over de som ikke kan jobben sin i det hele tatt. Som så vidt kan klippe rett. Husker en gang for et år siden da jeg hadde klippet meg hos en frisør. Så ikke ut. Tror jeg aldri har sett et så skjevt hår før. Tror lillesøstra mi på 13 kan klippe bedre enn det der. Huff. Måtte dra til en annen frisør for å rette opp. Men ellers har jeg vært fornøyd
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #17 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg synes det er greit å småprate med frisøren hvis det skjer på en naturlig måte. Enkelte frisører er veldig harde og uinteresserte i stemmen når de feks spør "har du vært på ferie i år da" også føler man at man må svare selv om man vet at de egentlig gir blaffen og synes det er kjempekjedelig å snakke med deg. Nå har jeg endelig funnet en frisør som jeg liker, det er en mann og i snakker minimalt. Kun en gang fortalte han en del om livet sitt og det syntes jeg var kjempefint, ellers er han stille og det synes jeg er greit også. Men det viktigste er jo at man klarer å kommunisere hva man vil ha gjort og at man blir fornøyd etterpå!
Gjest gjestdeluxe Skrevet 29. oktober 2010 #18 Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Er det noe som definerer en frisør? Kjekt å ha? Jeg styrer unna de som ser sure, overstylet og rare ut. Jeg kommer alltid tilbake til de forstår hva jeg mener når jeg forklarer hvordan jeg ønsker det - og til de som er selvstendige og rolige. Er det en frisør som prater mye, kommer jeg ikke tilbake. Jeg vil ikke ha en mannlig frisør. Endret 29. oktober 2010 av gjestdeluxe
Gjest Sommertid Skrevet 29. oktober 2010 #19 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg også er en av de som hater når frisørene krampaktig prøver å holde en samtale i gang. Jeg er IKKE en smalltalk person i det hele tatt. Har heldigvis funnet en frisør som tar hintet og som er flink å klippe =)
Mela Skrevet 29. oktober 2010 #20 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg prøver å unngå frisører som ikke ser bra ut på håret. Ellers takler jeg ikke frisører som ikke sier et kvekk, det blir bare pinlig og litt ukomfortabelt. Syns det er kjempekoselig når frisørene skravler i vei, vel og merke så lenge det ikke blir alt for mye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå