Fluffe Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Vet ikke helt om jeg har lagt tråden rett sted. Spørsmålet mitt er til alle som har giftet seg. Hvor langt tid tok det fra dere sendte til dere fikk godkjent papirene ang prøving av ekteskap? Hvilken landsdel bor dere i?(er som regel forskjell fra sted til sted) Hvilken månde/årstid giftet dere, dere ?
Arkana Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 For oss tok det nøyaktig en måned. Dette var i Oslo og papirene ble sendt i februar (bryllup i juni). Husk at prøvingsattesten bare varer fire måneder, så det er ingen vits i å sende inn papirene før det er fire måneder igjen til bryllupet.
Fluffe Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2010 For oss tok det nøyaktig en måned. Dette var i Oslo og papirene ble sendt i februar (bryllup i juni). Husk at prøvingsattesten bare varer fire måneder, så det er ingen vits i å sende inn papirene før det er fire måneder igjen til bryllupet. Er to månder igjen til bryllupet vi har endra dato
Hariette Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Vi var sent ute, men ringte med etaten og sjekket. De sa vi hadde god tid. Presten fikk den etter 2-3 uker tror jeg. Vi bor i Rogaland.
Fluffe Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2010 Får håpe det går max 3 uker for meg. For etter det er det masse fri dager og julemas.
Barcelone Skrevet 1. november 2010 #7 Skrevet 1. november 2010 Tror det tok ca en mnd å få vår. Bare fort deg å sende inn så går det nok bra =o)
Postkasse Skrevet 1. november 2010 #9 Skrevet 1. november 2010 (endret) Vi fikk høre at de tar hensyn til bryllupsdatoen, slik at hvor lang tid det tar varierer, men at alle som leverer papirene i rimelig tid også får prøvingsattesten tidsnok Edit: ... uten at det betyr at dere som ikke har ordna det enda like gjerne kan vente ei stund til. Det skader jo ikke å være på den sikre siden Endret 1. november 2010 av Postkasse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå