Gå til innhold

Ventetid på svar fra prøving av ekteskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt om jeg har lagt tråden rett sted.

Spørsmålet mitt er til alle som har giftet seg.

Hvor langt tid tok det fra dere sendte til dere fikk godkjent papirene ang prøving av ekteskap?

Hvilken landsdel bor dere i?(er som regel forskjell fra sted til sted)

Hvilken månde/årstid giftet dere, dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For oss tok det nøyaktig en måned. Dette var i Oslo og papirene ble sendt i februar (bryllup i juni). Husk at prøvingsattesten bare varer fire måneder, så det er ingen vits i å sende inn papirene før det er fire måneder igjen til bryllupet.

Skrevet

For oss tok det nøyaktig en måned. Dette var i Oslo og papirene ble sendt i februar (bryllup i juni). Husk at prøvingsattesten bare varer fire måneder, så det er ingen vits i å sende inn papirene før det er fire måneder igjen til bryllupet.

Er to månder igjen til bryllupet :) vi har endra dato :)

Skrevet

Vi var sent ute, men ringte med etaten og sjekket. De sa vi hadde god tid. Presten fikk den etter 2-3 uker tror jeg. Vi bor i Rogaland.

Skrevet

Får håpe det går max 3 uker for meg. For etter det er det masse fri dager og julemas.

Skrevet

Tror det tok ca en mnd å få vår. Bare fort deg å sende inn så går det nok bra =o)

Skrevet (endret)

Vi fikk høre at de tar hensyn til bryllupsdatoen, slik at hvor lang tid det tar varierer, men at alle som leverer papirene i rimelig tid også får prøvingsattesten tidsnok :)

Edit: ... uten at det betyr at dere som ikke har ordna det enda like gjerne kan vente ei stund til. Det skader jo ikke å være på den sikre siden :P

Endret av Postkasse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...