Gå til innhold

Trusler på skoloen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente i 6.klasse som kom storgråtende til meg her i kveld. Hun ba om å få slippe skolen i morgen, grunnen var at skolens "bølle" har gitt henne beskjed om å ha med en pakke tyggis til ham i morgen. Hvis hun ikke gjør det skulle hun få bank. Dette er en stor gutt, kjent for å plage/banke de andre elevene. Hun skal selvfølgelig ikke ha med seg annet enn meg på skolen i morgen...

Men hva mener dere er den beste framgangsmåten her...læreren hennes/hans, evt rektor?

Det frister selvfølgelig mest å konfrontere ham selv, men det kommer jeg IKKE til å gjøre (har bare lyst). Det hadde vel bare blitt større problem ut av det scenarioet :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Skoleverket
Skrevet

Meld i fra til lærer så går det fra der. Mest sannsynlig skjer lite da det sikkert ikke finnes noen ansatte som har ansvar for dette og det må skje på dugnad om noe skal bli gjort.

Skrevet

Lærer kommer ikke til å gjøre noe annet enn å snakke med denne gutten i tilfelle. Hvis ikke det hjelper må du prøve å kontakte foreldrene hans.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Kontakt foreldrene hans eller snakk med gutten selv? "Snakk slik til datteren min igjen og du ligger tynt ann!" :fnise: Skal love deg at han blir snill og føyelig etter det.

Noen unger har så dårlige foreldre og så lite engasjerte lærere at saken rett og slett må taes i hendene selv, trist nok...

Skrevet

Ta tak i skjorta, si at om han noen gang legger en eneste finger på jentungen, så kommer han aldri til å kunne legge en finger på noen igjen.

Lærere gjør ikke annet enn å snakke til ungen, slike unger hører ikke på sånt uansett.

Skrevet

Lærere gjør ikke annet enn å snakke til ungen, slike unger hører ikke på sånt uansett.

Stemmer det. Vi hadde et slikt bøllefrø i klassen, læreren tok ham med på butikken og kjøpte godteri som de kunne kose seg med under samtalen.

Skrevet

TS her.

:) Skulle gjerne sett trynet til gutten hvis jeg hadde tatt tak i ham ja, men jeg hadde vel bare endt opp med en anmeldelse :(

Hun har en storesøster på ungdomsskolen som har virkelig lyst til å samle sammen noen gutter til å ta en prat med ham...i det stille ville vel det blitt ord mot ord om noe kommer opp.

Må nok i første omgang gå igjennom lærerne, foreldrene er det vi her kaller "rimeli blesse" (temmelig blåst :P ) så tviler på at det har noe for seg. Jeg får rett og slett true rektor og lærerne med at jeg kommer til å møte opp i alle friminutt å fotfølge gutten hvis de ikke ordner opp :)

Skrevet

Du bør helt klart ta kontakt med lærer eller rektor. Om du tar kontakt direkte med gutten kan han kanskje bli litt redd, evt gå til lærer og rektor selv. Da ender det jo med at skolen tar kontakt med deg, og det ville kanskje vært litt pinlig?

Du kan jo spørre om å få til et møte med lærer, gutten og evt. hans foreldre?

Det er ihvertfall helt klart at dette blir tatt tak i, som sagt tidligere går slik oppførsel som regel ikke over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...