AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Hei Jeg har fått et hvitt område på den keramiske toppen på komfyren etter siste matlaging (lurer på om det kommer av at jeg brukte en ny stekepanne?). Men lurer i hvertfall på hvordan jeg skal prøve å få den vekk. Vet at man skal være forsiktig med vaskemidler og prøvd med varmt vann...
bananbåt Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Hei Jeg har fått et hvitt område på den keramiske toppen på komfyren etter siste matlaging (lurer på om det kommer av at jeg brukte en ny stekepanne?). Men lurer i hvertfall på hvordan jeg skal prøve å få den vekk. Vet at man skal være forsiktig med vaskemidler og prøvd med varmt vann... kan det være noe som har svidd seg fast? Prøv forsiktig med et knivblad og skrape det vekk!
Amys Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Det finnes et eget vaskemiddel til keramiske topper (liten flaske fra Mr. Muscle), vi pleier å polere ovnen vår med det, og det har tatt bort merkene vi har hatt iallfall
Meaty Skrevet 1. november 2010 #4 Skrevet 1. november 2010 Det finnes et eget vaskemiddel til keramiske topper (liten flaske fra Mr. Muscle), vi pleier å polere ovnen vår med det, og det har tatt bort merkene vi har hatt iallfall Jeg kan bare skrive under på dette, Mr. Muscle keramikkrent fungerer som bare det! Skrap vekk det du kan med knivblad først, og poler med dette etterpå. Jeg bruker papir til å ta det verste, så tørker jeg over med en ren, tørr microfiberklut til slutt. Det fungerer litt på samme måte som Jif, bare at dette er et spesialmiddel til keramiske topper. Dette rådet fikk jeg forresten selv her på KG da jeg kjøpte ny ovn for noen måneder siden. KG! 1
Gjest Lille-pus Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Viktig å skrape bort det som eventuelt har brent seg fast (bruk den spesialskrapen som fulgte med plateoppen. Så pusser/polerer du med for eksempel Mr. Muscle keramikkrent. Polering/pussing bør du egentlig foreta hver gang du har brukt platetoppen, det gjør jeg, - og mine platetopper (sliter nå med topp nr. 2 i løpet av 20 år) har holdt seg like fine gjennom hele levetiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå