ecathari Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Hei og hopp Trenger noen reisetips fra dere reiselystne mennesker Kjæresten min har nettopp fått drømmejobben, og jeg tenkte vi skulle feire det med en aldri så liten weekend-tur et eller annet sted... Vi kunne for så vidt dratt midt-uke også tror jeg, men vi kan ikke være borte mer enn 3, maks 4 netter... Siden han nettopp har avsluttet studier, og jeg fortsatt er student, så har vi ikke altfor mye penger, og jeg tenkte i grunn jeg skulle spandere reisen... Så gjerne et sted som ikke er så dyrt... Og i og med at vi ikke skal være borte i mer enn 3-4 dager, så er det fint om det ikke tar for lang tid å fly dit. Begge har lyst til å dra til New York, f.eks, men jeg syns liksom ikke det er noe poeng å dra dit i bare 4 dager... Så, noen som har vært noen fine, romantiske steder i "nærheten", hvor man kanskje kan få litt kjæreste-luksus som ikke koster skjorta...? Hehe... Vil reise en eller annen gang i november, muligens begynnelsen av desember... Han begynner i jobb i midten av desember, og da har jeg masse eksamener og sånn, så vil gjerne dra før det... Takk takk for alle tips og forslag ;-) -ecathari-
ecathari Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2010 Barcelona er fint Har vært der en gang før, på bryllupsreise med eksmannen min.. Heh.. Og det vet den nye kjæresten, så er ikke sikkert han syns det er verdens beste reisemål men... Huff... Men, hva kan man finne på der i november..? Når vi var der sist, så badet vi mest, og var i dyrehagen og tok sånn sightseeing buss rundt omkring... Var der bare noen dager, etter at vi hadde vært på cruise... Kjærsten min er forretsten også halvt spansk, så han tilbragte hele sommeren i Spania.. Vet ikke om de var i Barcelona men.. Takk for tips Tar gjerne imot flere forslag :D
caroprins Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 2 døgne cruise med en av color lines båter Oslo - Kiel eller DFDS seaways båt Oslo - København. Begge turene tar 2 døgn og om man vil være lenger så selger de pakker med en hotelovernatting i hver av de respektive byer. Begge båtene har flotte lugarer om man vil gjøre noe ekstra ut av det.
minipia Skrevet 29. oktober 2010 #5 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg ville dratt østover: f.eks. Krakow, Riga, Vilnius el. Rimelige flyturer, billig overnatting, mulighet for billig SPA hvis dere ønsker det, og i november er vel julemarkedene i gang; stemningsfullt og romantisk ;-)
nuvel Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 Hva med Istanbul? Det tror jeg kan være skikkelig fint, billig å være der nede, ikke så dyre flybiletter osv. Men tenker også at New York kan være en idè, siden det er dit dere har mest lyst til å dra.. Jeg og kjæresten reiste dit fra torsdag til mandag i fjor, og det var en utrolig fin tur. Selvfølgelig kunne vi tenkt oss å være lenger, men det gikk ikke akkurat da. Juleshopping i New York må jo være perfekt. Det går fint an å få billige flybilletter, men hotell kan være litt dyrt der Lykke til.
Student i LA Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Venezia eller roma. Perfekt sted for å reise på kjærlighetferie:) (www.hollywoodfaktaogfiksjon.wordpress.com)
Molo Skrevet 31. oktober 2010 #8 Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Slår et slag for København eller Århus. Veldig romantiske, flotte byer begge to. Og begge byene er nydelig julepyntet i begynnelsen av desember, iallfall. Det pleier å være veldig billige billetter med Ryan Air fra Rygge til sistnevnte by. Ellers er jo Paris alltid flott da:) Endret 31. oktober 2010 av Molo
Gjest Tjoms Skrevet 31. oktober 2010 #9 Skrevet 31. oktober 2010 Har aldri vært på Island, men det ville vært på topp 3 for meg. Superromantisk øy med en Blå Lagune Ellers syns jeg Praha er den flotteste byen jeg har vært i, eventyrby
Gjest Nabojenta Skrevet 1. november 2010 #10 Skrevet 1. november 2010 På gotogate.com finner du billige weekend tilbud hvertfall
miemor Skrevet 1. november 2010 #11 Skrevet 1. november 2010 Jeg og sambo skal til Dublin på kjærestetur! Vi fant billig hotell via coop-hotellkupp. de har hoteller i flere europeiske byer. Man må være være coop medlem for å bestille hotell via de da. men det er jo ikke noe problem å bli da. Ryanair har jo også som regel billige flybilletter. God tur
hanne_ Skrevet 12. november 2010 #12 Skrevet 12. november 2010 Praha, München, Budapest, Paris? Er stor fan av Budapest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå