AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg er nå 40, og har arbeidet hele mitt liv, men føler at jeg blir en taper når det gjelder pensjon. Min første voksne arbeidsplass var kommunen i 3 år, og der trakk de selvfølgelig pensjonstrekk. Etter det har jeg arbeidet endel for vikarbyrå, og har også vært ansatt på kontrakt med timelønn i det private næringsliv. De siste 5 årene har jeg vært i fast stilling med pensjonstrekk. Jeg orker nesten ikke å ta tak i det, for det er så deprimerende, for jeg føler at det er kun kommuneansettelsen og de siste 5 årene som gir uttellig for min pensjon = minstepensjonist. Jada. Skulle gjerne begynt med pernsjonssparing, men har ikke råd. Men tilbake til spørsmålet, er det frivillig om en arbeidsgiver trekker pensjon, når det er vikar og kontraktsarbeid?
Tevez Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Per i dag er vel alle arbeidsgivere pliktig å ha pensjonsavtale for sine ansatte. Denne regelen kom for ikke så mange år siden. Du skal uansett ha mottatt papirer på din(e) pensjonsavtale(er) i de tilfeller det har vært en. Redd du ikke har hatt noen pensjonsavtale i de tilfellene du nevner. Arrester meg noen om jeg husker helt feil her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå