Gjest Sunburn Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har ganske uren hud og styrer unna sminke til daglig. Merker at huden blir sakte men sikkert penere når den får puste! Samtidig har jeg veldig tørr hud. Noen som har en god ansiktskrem å anbefale som samtidig gir litt glød og frisker opp huden? Lei av å være matt og gusten.. Et annet spm: Er A-creme god for ansiktet? Eller er den fyfy med uren hud?
Gjest Dainty Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har ganske uren hud og styrer unna sminke til daglig. Merker at huden blir sakte men sikkert penere når den får puste! Samtidig har jeg veldig tørr hud. Noen som har en god ansiktskrem å anbefale som samtidig gir litt glød og frisker opp huden? Lei av å være matt og gusten.. Et annet spm: Er A-creme god for ansiktet? Eller er den fyfy med uren hud? Jeg simpelthen elsker rosekremen fra Dr. Hauschka. Den kan være for heavy for noen hudtyper, men jeg har aldri fått utbrudd av den (jeg har typisk tørr hud om høsten og vinteren). Den er blank umiddelbart etter påføring, men etter en halvtimes absorbering er huden helt glatt og "skinnende" - altså ikke på en fet eller svett måte, bare veldig frisk og glødende. Er også veldig fin å bruke under flytende foundation, da foundationen blander seg med kremen og blir jevn og naturlig istedet for kakete.
Gjest Sunburn Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Takk for tips Det høres jo veldig bra ut. Tror kanskje jeg har prøvd den kremen for mange år siden. Det er den som lukter litt spesielt ikkesant? Husker at den ga mye fukt, kanskje jeg skal teste den igjen. Kjøpes på helsekost ikkesant?
Gjest Dainty Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Takk for tips Det høres jo veldig bra ut. Tror kanskje jeg har prøvd den kremen for mange år siden. Det er den som lukter litt spesielt ikkesant? Husker at den ga mye fukt, kanskje jeg skal teste den igjen. Kjøpes på helsekost ikkesant? Det stemmer. Lukten minner litt om aromatiske oljer, men man blir vant til det.
Charlizi Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 De har den rosekremen i en lettere variant nå da. Har ikke prøvd den selv men kun den vanlige.Den likte jeg ikke spesielt godt pga den var for fet.
Gjest Sunburn Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 De har den rosekremen i en lettere variant nå da. Har ikke prøvd den selv men kun den vanlige.Den likte jeg ikke spesielt godt pga den var for fet. Ja, jeg så også at den finnes en en light-variant. Kanskje jeg prøver den først. Men sånn ellers, er Dr Hauschka god hudpleie for uren hud? Ser de har en del andre produkter jeg kunne tenke meg å prøve også. Nå bruker jeg Dermalogica etter anbefaling fra hudpleier, men ser ikke helt det store resultatet for min urene hud..
Lykkelitenen Skrevet 29. oktober 2010 #7 Skrevet 29. oktober 2010 Husk at du ikke har tørr hud, men fuktfattig (tørr hud har så godt som aldri ikke urenheter), så pass på at du ikke får en krem med fett i, det trenger du ikke (da kan urenhetene dine blomstre opp). Sjekk rosenkremen før du kjøper den og be gjerne om en prøve Angående glød er en god skrubb 1-2 ganger i uken et must. Da får du bort døde hudceller som vil gjøre huden gusten og produktene du bruker vil virke enda bedre siden det ikke er døde hudceller som trekker til seg og "stjeler" fra produktene du påfører. Siden du er fuktfattig (huden vil da oppleves som stram og "tørrere") kan du bruke et rikere produkt på kvelden. Igjen, styr unna fett (a-crem tror jeg ikke du vil ha godt av....) men bruk en krem som gir masse fukt. En fuktmaske kan også være et alternativ (f.eks decleor sin hydrafloral fuktighetsmaske eller green people sin fuktighetsmaske). For glød kan produkter med c-vitamin også hjelpe, her finner man ulike typer på makrdedet. Igjen, be gjerne om en prøve og pass på at den ikke er poretettende! (av vitamin c produkter har både sensilis, lumene og body shop egne varianter).
Gjest Sunburn Skrevet 29. oktober 2010 #8 Skrevet 29. oktober 2010 Husk at du ikke har tørr hud, men fuktfattig (tørr hud har så godt som aldri ikke urenheter), så pass på at du ikke får en krem med fett i, det trenger du ikke (da kan urenhetene dine blomstre opp). Sjekk rosenkremen før du kjøper den og be gjerne om en prøve Angående glød er en god skrubb 1-2 ganger i uken et must. Da får du bort døde hudceller som vil gjøre huden gusten og produktene du bruker vil virke enda bedre siden det ikke er døde hudceller som trekker til seg og "stjeler" fra produktene du påfører. Siden du er fuktfattig (huden vil da oppleves som stram og "tørrere") kan du bruke et rikere produkt på kvelden. Igjen, styr unna fett (a-crem tror jeg ikke du vil ha godt av....) men bruk en krem som gir masse fukt. En fuktmaske kan også være et alternativ (f.eks decleor sin hydrafloral fuktighetsmaske eller green people sin fuktighetsmaske). For glød kan produkter med c-vitamin også hjelpe, her finner man ulike typer på makrdedet. Igjen, be gjerne om en prøve og pass på at den ikke er poretettende! (av vitamin c produkter har både sensilis, lumene og body shop egne varianter). Takk for flotte tips! Skal sjekke opp om den inneholder fett. Har du noen anbefalinger på kremer som gir god fukt? Jeg bruker skrubb et par ganger i uken og er ellers renslig og flink med rens både morgen og kveld. Føler jeg gjør alt riktig. Problemet ligger vel i at jeg har fuktfattig hud som du sier.
Lykkelitenen Skrevet 29. oktober 2010 #9 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg har veldig uren hud som blir svært fuktfattig om vinteren. Da kan jeg begynne å flasse noen steder om jeg ikke er forsiktig med rutinen min. Decleor hydrafloral (denne kommer i to versjoner, en lett emlusion og en litt rikere krem) har jeg brukt og likte godt. Måtte selv ha kremen om vinteren siden huden min da blir veldig fuktfattig. Denne trekker lett inn, gir mye fukt og gjør meg ikke blank. Gir ikke kviser. Fås også i fuktighetsmaske som er super til bruk om natten eller bare et par ganger i uken for ekstra fuktighet i vinterkulden. Sensilis glacier er den jeg bruker nå. Liker denne hakket bedre enn hydra floral siden denne er i lett gelekonsistens og er superdrøy. MASSE fukt og lukter godt. Fås også i en kremversjon til tørr hud, har prøvd denne som nattkrem og fikk ikke kviser av denne, så den kan også være et alternativ. Lumene vitamin c krem til normal blandet hud brukte jeg for noen år siden, denne ga meg heller ikke flere kviser. Litt fetere enn de over. Brukte både dag og natt og likte denne egentlig ganske godt. Bruker fortsatt nattkremen innimellom når jeg trenger ekstra fukt.
Gjest Sunburn Skrevet 29. oktober 2010 #10 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg har veldig uren hud som blir svært fuktfattig om vinteren. Da kan jeg begynne å flasse noen steder om jeg ikke er forsiktig med rutinen min. Decleor hydrafloral (denne kommer i to versjoner, en lett emlusion og en litt rikere krem) har jeg brukt og likte godt. Måtte selv ha kremen om vinteren siden huden min da blir veldig fuktfattig. Denne trekker lett inn, gir mye fukt og gjør meg ikke blank. Gir ikke kviser. Fås også i fuktighetsmaske som er super til bruk om natten eller bare et par ganger i uken for ekstra fuktighet i vinterkulden. Sensilis glacier er den jeg bruker nå. Liker denne hakket bedre enn hydra floral siden denne er i lett gelekonsistens og er superdrøy. MASSE fukt og lukter godt. Fås også i en kremversjon til tørr hud, har prøvd denne som nattkrem og fikk ikke kviser av denne, så den kan også være et alternativ. Lumene vitamin c krem til normal blandet hud brukte jeg for noen år siden, denne ga meg heller ikke flere kviser. Litt fetere enn de over. Brukte både dag og natt og likte denne egentlig ganske godt. Bruker fortsatt nattkremen innimellom når jeg trenger ekstra fukt. Takk Lykkelitenen Da skal jeg lese litt mer om de kremene og tenke litt på det! Kjøpte en liten tube med Rosenkrem light idag også for å prøve den ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå