AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Skulle sjekke hvor mange års ansinitet jeg var ført opp på på jobben. Det viser seg at det er nesten to år under det jeg faktisk har jobbet før jeg begynte i denne jobben! Da jeg ble ansatt viste jeg alle sluttattester fra tidligere jobber. Forstår ikke hvordan de kan ha regnet så feil! Har regnet deltidsjobber og lagt sammen alt nå. Har jeg krav på å få etterbetalt det de har betalt meg for lite i lønn? Synes det er veldig trist hvis ikke. Har jobbet i denne jobben i over 3 år nå, så er jo snakk om noen tusen.. Setter stor pris på hjelp
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg var på feil lønnstrinn i over et år, det ble ikke tatt tak i det før vi fikk ny butikksjef, og fikk ikke etterbetalt noe. Sjefen mente det var jeg som skulle tatt tak i det selv, og at jeg hadde meg selv å takke for at det gikk som det gikk.
Karmosin Skrevet 29. oktober 2010 #3 Skrevet 29. oktober 2010 Påvirket ansiennitet reelt lønnsplasseringen din? Det er ikke alle stillinger, selv i det offentlige, hvor ansiennitet har effekt. Hvilke ansiennitetsregler gjaldt der du jobber da du ble ansatt? Skulle for eksempel deltidsjobber under 14 timer i uka regnes med? Har du sett ansiennitetsberegningen som ble gjort da du ble ansatt?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #4 Skrevet 29. oktober 2010 Påvirket ansiennitet reelt lønnsplasseringen din? Det er ikke alle stillinger, selv i det offentlige, hvor ansiennitet har effekt. Hvilke ansiennitetsregler gjaldt der du jobber da du ble ansatt? Skulle for eksempel deltidsjobber under 14 timer i uka regnes med? Har du sett ansiennitetsberegningen som ble gjort da du ble ansatt? Det påvirker lønna mi i stor grad ja. Har fått ca 20 tusen for lite pr.år. Har ligget på 4 års ansiennitet, men skulle ligget på 6 osv. All jobb jeg har hatt fra før regnes med. Har ikke hatt under 25 timer jovving i uka de andre stedene. Så på pc sammen med sjefen at det sto for lite inne på min profil.
Karmosin Skrevet 1. november 2010 #5 Skrevet 1. november 2010 Det jeg mente med påvirker er om selve lønna skal plasseres ifht. ansiennitet, men da skal den jo det. Forlang ny beregning, helst sammen med sjefen din, siden h*n tydeligvis er på nett med at det er et problem.
Frøken Mitzi Skrevet 1. november 2010 #6 Skrevet 1. november 2010 På våre lønnsslippar står ansinitetdato oppført, og dermed er det nok vårt ansvar å seie frå om vi ser noko ikkje stemmer her. Men det er sikkert ikkje alle det står oppført på. I det offentlige er det rykk i løn etter fire, åtte, ti og seksten år. Om det er tilfelle for deg, betyr ikkje det noko at du står på seks år no... Ville uansett tatt det opp med sjefen/lønnsavdelinga, og evt tillitsvald, om du er organisert. Lukke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå