*Joyce* Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Vi skal snart ut og fly med lillejenta på 21 mnd. Jeg ønsker meg tips om egnede leker, spill (puslespill?) og andre aktiviteter ombord på flyet. Hva kan være greit? Tegnesaker? Hun har fått sin egen (carry-on) koffert som skal fylles med noen bøker, bamsen og dukken hennes, samt litt annet småtteri. Vurderer sterkt å ta med laptop så hun kan se serier hun liker ombord (Timmy, Charlie and Lola osv). Men seks timer er lang tid for en som er vant til å løpe rundt og ordne...
cilja Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Hei. Hva med lydbok? Det kan jo være noe nytt, kanskje? Ellers tror jeg ikke det finnes så mye annet enn det du allerede har tenkt på. Når vi har reist med barna, har de skjeldent lekt så mye med de tingene vi har tatt med. Litt får man på flyet, kanskje kjøper man en ny ting på flyplassen, man leser noen bøker, og vips så er man fremme. Barna er nyskjerrige på dette her med å fly, og sitter gjerne å ser på de andre passasjerene, tar seg en tur i midtgangen, ser ut vinduet etc etc.
*Joyce* Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 29. oktober 2010 Anonym: Som det står nederst i det første innlegget - ca 6 timer. cilja: Lydbok var en god idé! Skal stikke på biblioteket i morgen! Og godt poeng at det å fly i seg selv er spennende. Hun er veldig opptatt av fly når hun ser dem om dagen, så å være ombord i et må jo bli bra. Jeg skal stikke innom HandySize og lekebutikken i dag, tenker jeg, og se om jeg finner noe smått og egnet til å ha med på flyet.
*Joyce* Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 29. oktober 2010 Da har jeg vært nede og kikket. Endte opp med: - Earplanes (trykkutjevnende ørepropper) - En liten boks til å ha småtterier oppi (fra Blafre - de er så fine!) - Et slags "pusle-spill", altså et spill der hun skal matche dyr og maten deres gjennom å pusle sammen to biter - Et magic stickers-sett med Drømmehagen-figurer - En liten tegnebok + rød/blå-blyant Hvis jeg husker på det kan jeg jo oppdatere her om hvordan turen gikk når vi kommer hjem.
Gjest Annaires Skrevet 29. oktober 2010 #6 Skrevet 29. oktober 2010 Snuppa her synes også å se på fly i seg selv var spennende, men hun syns det å fly var kjedelig Hadde med dvd-spiller med drømmehagen, og mikke mus, litt småleker hun kunne leke med på gulvet (satt fremst med god beinplass), bøker, kjeks, Ella`s smoothieog rosiner. Pluss hodeputen hennes. Veldig glad for det, da det ble veldig varmt å ha henne på magen under takeoff og landing, så da hadde vi den mellom oss, samt at de lagde en liten seng til henne på gulvet forran oss til hun skulle sove, og da var også puten god å ha. Hadde absolutt tatt med laptoppen så hun kan se på en film
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå