Gjest petre Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Har ikke allverden og rutte med for tiden, og er på utkikk etter ok hudpleieserie for sensibel hud. Tenker mest på ansiktskrem. Er i 40-årene. Tenker billig, sånne merker de har på f.eks Rimi/Vita. Noen som har tips? Gjerne hvor de er billigst også.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 A-creme synes jeg funker bra om vinteren, men det er vel delte erfaringer der også. Apotek, helsekost, muligens Vita. Green People, Vita, billig på nettet. Apotekene har også flere greie serier, jeg har best erfaring med Eucerin.
Tamtam Skrevet 28. oktober 2010 #3 Skrevet 28. oktober 2010 Stemmer for Green People også. Gode ingredienser, fairtrade og økologisk. Du finner serien på Vita, der produktene koster mellom 150-200 kroner.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg bruker spenol på kroppen og i ansiktet og har omtrent babyhud. Koster ca ti kr på butikken.
Marikke Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har blandingshud og har prøvd utallige kremer. De siste årene har jeg vært veldig fornøyd med Nivea Q10 nattkrem. Bruker bare nattkremen uansett tid på døgnet. Kjøpes i dagligvarebutikken. Mye dyrere enn spenol, da.
Gjest petre Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Tusen takk for flotte tips. Tror jeg står over Spenolen da
Charlizi Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 vaseline intensive care sin vanlige fuktighetskrem er grei for de fleste hudtyper til en billig penge.
Charlizi Skrevet 28. oktober 2010 #8 Skrevet 28. oktober 2010 Den selges foresten i vanlige matbutikker & vita. Veldig billig, rundt en femtilapp. Bruker den innimellom både på ansikt og kropp men den er best dersom huda ikke er veldig fet. Selv har jeg blandingshud og synes den kan bli fet i perioder, men når huda er tørr/normal er den kjempefin.
Jade Skrevet 28. oktober 2010 #9 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg brukte også Vaseline Intensive Care Ekstra Strenght Body Lotion tidligere (riktignok kun på kroppen). Jeg er kjempetørr på hendene, og denne fungerte kjempebra. Jeg sluttet med den når paraben-"hysteriet" startet. Hvordan den er i ansiktet, vet jeg ikke. Og vet heller ikke om den inneholder ingredienser som mange er allergisk mot, eller noe som tetter porene, osv.
sunnyside Skrevet 28. oktober 2010 #10 Skrevet 28. oktober 2010 bruker spotless krem fra apoteket, veldig god, da den ikke er fet. Koster rundt 70 kr tror jeg. Anbefales veldig!
Mela Skrevet 29. oktober 2010 #11 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg er veldig glad i fuktighetskremene til The Body Shop. De har mange forskjellige, så du kan jo eventuelt spørre i butikken for å finne den som passer best til din hud. Ikke er de særlig dyre heller, de koster under 200-lappen.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #12 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg liker Amie ansiktskrem som kan kjøpes via www.bleieboden.no. Den har 90% naturlige ingredienser, fukter godt og etterlater seg en hud som ikke er "oljete". Den koster 119,- og er 75 ml, mens de fleste ansiktskremer på Vita f.eks. er 50 ml.
bioing Skrevet 29. oktober 2010 #13 Skrevet 29. oktober 2010 A-creme inneholder parabener bare så dere vet det.. Hvis det er kaldt ute og man benytter en krem som inneholder vann er det viktig at man smører på seg kremen 10-15 min før man går ut av huset. Kuldekremer er svært fettete og inneholder ikke vann, dermed kan man gå ut uten å vente på at kremen har trukket inn i huden. Det finnes forholdsvis billige kremer på apotek som cosmica eller dermica, tror neppe disse kremene koster mer enn 100 kr tuben.
DesertRose Skrevet 29. oktober 2010 #14 Skrevet 29. oktober 2010 (endret) A-creme (altså den i brun krukke) inneholder metylparabener som er den "snilleste" som er av parabener. Det er ufarlig og brukes i flere matvarer som feks i ost, fiskeboller og pølser... Endret 29. oktober 2010 av DesertRose
Lykkelitenen Skrevet 29. oktober 2010 #15 Skrevet 29. oktober 2010 Om du er sensibel er både green people og lumene å anbefale. Da slipper du unna ulumskheter
bioing Skrevet 29. oktober 2010 #16 Skrevet 29. oktober 2010 Vil bare legge til at dersom du vil ha en rimelig nattkrem, kan du f.eks bare velge en krem i samme serie som dagkremen bare en litt fetere en..
rachel who Skrevet 29. oktober 2010 #17 Skrevet 29. oktober 2010 Innimellom sverger jeg til Nivea, den synes jeg er like god som veldig mange gode og dyre kremer. Spesielt øyerensen, den er i toppklasse og det sier jeg fordi jeg har prøvd det meste.
Charlizi Skrevet 3. november 2010 #18 Skrevet 3. november 2010 En billig og god rynkekrem for alle hudtyper,muligens bare ikke for den aller tørreste er L`Oreal sin serie Derma Genesis som er på pumpeflasker og selges på bla. Rema. De har dag/natt og øyekrem i serien som er beregnet på moden hud og inneholder Hyaluronic acid/ hyluranoidsyre som er kjendt for å være et effektivt virkestoff mot rynker. Jeg liker den svært godt,faktisk mye bedre enn mange av kremene man f.eks kjøper hos parfymerier. Den er noe dyrere enn f.eks Vaseline intensive care som jeg nevnte tidligere i tråden, ca 150kr men absolutt verdet prisen.
Gjest Raggy Skrevet 3. november 2010 #19 Skrevet 3. november 2010 Jojobaolje. Et par dråper pr påføring holder. Billig, bra og uten noen snuskete ingredienser som en ofte finner i kremer kjøpt i matbutikk. Kjøpes på helsekosten eller iherb.com Den er billig da en bruker så lite av gangen. Kan også brukes i håret og på kroppen for fukt.
zse09 Skrevet 3. november 2010 #20 Skrevet 3. november 2010 Gå på apoteket, det er litt dyrere der, men det er mye bedre kremer. Prøv Vichy eller Eucerin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå