Gå til innhold

Medisiner på backpacking

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Sitter og skriver liste over medisiner jeg bør ha med på backpacking. Skal på noe trekking, og være litt ute i ødemarken.

-Smertestillende

-Fucidin

-Eurax

-Desinfeksjon

-Malariatabletter

Noen som vet om annet som er lurt å ta med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IdoForm og Imodium!

Nyttig om du ikke skulle tåle maten.. Aldri morsomt med diaré i ødemarka :gjeiper:

Skrevet

ville tatt med halsbranndempende som novaluzid etc og jeg, halsbrann er et mareritt !

Gjest Badabing
Skrevet

Imodium må jeg skrive opp, ja! hehe

Halsbrann har jeg aldri hatt, men kan kanskje lønne seg å ha det med likevel? Takk! Flere må-ha?

Gjest navnelapp
Skrevet

Xylokain, bedøvande salve til å ha på stikk og viss du brenn deg på noko.

Skrevet

Angrepille.

Skrevet

På den nye bloggen min har jeg lagd en del innlegg om backpacking - helt fra idefasen til planlegging og pakkeliste. Det siste jeg la ut nå, var om apotekvarer man bør ha med seg på tur, så er bare å ta en titt ;)

http://hamaca.blogg.no/

Skrevet

Kommer litt an på hvor du skal reise. Hvor skal du?

Ellers er angrepille ingenting å le av, det har jeg alltid med meg på turer, i alle fall langturer utenfor Europa. Ikke fordi jeg planlegger sex eller ligger rundt, men fordi man i store deler av verden har et annet kvinnesyn enn her i Norge, og det er en reell fare for å bl voldtatt. Og de fleste steder i verden er angrepille ikke tilgjengelig, og i alle fall ikke reseptfritt.

Skrevet

Sitter og skriver liste over medisiner jeg bør ha med på backpacking. Skal på noe trekking, og være litt ute i ødemarken.

-Smertestillende

-Fucidin

-Eurax

-Desinfeksjon

-Malariatabletter

Noen som vet om annet som er lurt å ta med?

Skal du til et malariaområde kanskje?

Som du sikkert vet allerede må disse tas som forebyggende medisin. De er svindyre og de som er litt billigere gir ofte helt ville bivirkninger. Det som er enda viktigere er myggmiddel med DEET. Men de kraftige sakene som virker selges ikke i Norge siden DEET er ganske farlig i seg selv.

Otrivin er greit å ha med og. Og plaster.

• 5 uker senere...
Skrevet (endret)

Det er en ganske grei oversikt på verdensvant.no

God tur! Eventuelt, velkommen tilbake!

Endret av yabloko
Skrevet

Skal du til et malariaområde kanskje?

Som du sikkert vet allerede må disse tas som forebyggende medisin. De er svindyre og de som er litt billigere gir ofte helt ville bivirkninger. Det som er enda viktigere er myggmiddel med DEET. Men de kraftige sakene som virker selges ikke i Norge siden DEET er ganske farlig i seg selv.

Otrivin er greit å ha med og. Og plaster.

Og ofte så er faren for malaria litt vell overdrevet.... jeg har blitt påpakket tabelleter et par ganger og kommer fram og innser at siste tilfelle av malaria var sånn 20 år siden.. absolutt ikke verdt det. Jeg har prøvd billig malariatabelleter (sliten,kvalm, ont i hodet) og de dyre ble jeg forstoppet av. Ikke noe poeng fra meg gitt.

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende uttalelser.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet

Bandasjer, sportsteip, bomull/pads (ikke medisiner akkurat, men lurt å ta med :) )

Og nesespray ville vært et must for meg ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...