Gå til innhold

Kan man forvente ro i heimen med to barn på 2,5 og 5,5?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det hjemme hos dere med to barn i denne alderen?Har liksom alltid tenkt at bare de kommer seg over baby stadiet, så klarer de seg litt mer selv, leker litt mer for seg selv og krever litt mindre så jeg får tatt tidne min litt tilbake. Men, neida. Føler barna ikke kan være 5 min i ett rom alene før de begynner å krangle om noe. de er verdens beste venner, men de skal liksom irritere hverandre HELE TIDEN!!!Og når de ikke holder på med det, så er det 1000000000 spørsmåls leken fra begge. Mamma, hvorfor, mamma hva betyr, mamma, mamma se!, mamma kan jeg få, mamma jeg vil ha, mamma, mamma, mamma, jeg er sulten, jeg må bæsje, jeg blør!, jeg må ha plaster, mamma, ......slo meg....NÅR blir det egentlig ro i heimen igjen?? :)

Er det bare hos oss det er sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ro i heimen ble det først da de flyttet ut. :fnise:

Hver sin alder hadde sin utfordring.

Skrevet

Jeg har tre barn i alderen 4 år og tvillinger 17 mnd. Akkurat sån har vi det også nå! Tror ikke det blir mer ro med det første heller fordi mine også er glad i å mase på mamma når ting er greit ellers........

Gjest wild bird
Skrevet

Trodde du virkelig det? Oi, da har du noen år med tålmodighetsprøver foran deg. Ro i heimen blir det ikke før barna flytter ut, sånn er det bare.

Klart det er grader av uro, og forskjellige typer utfordringer etter som barna blir større, men ro er det sjelden i et hus med flere barn.

Skrevet

"Sove kan du gjøre når du er død" tenker jeg.. :fnise: Nei, fred kan du glemme.

Her i huset krangler vi voksne om hvem som skal få dra og handle, for de 20 minuttene alene i bilen er mer verdt enn alt gullet på kloden, alle himler i verden, alle kameler i ørkenen. :gjeiper:

Skrevet

Var lite ro i heimen da min minste var 2,5..

Nå er barna 3,5 og snart 6. Synes det er en verden av forskjell i forhold til for 1 år siden. De kan faktisk finne på å leke på rommet til en av de ganske så lenge.

Det var mye mer krangling, erting osv for 1 år tilbake. Nå er jo minste også bleie fri, så man slipper jo det stresset med bæsj i bleien akkurat i det pastaen koker osv..

Eldste begynte på skolen i høst - før det gikk de i samme barnehage, på samme avdeling. Nå som de ikke er sammen hele tiden virker det som om de har mer glede av hverandre på ettermiddagene og i helgene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...