emmi Skrevet 28. oktober 2010 #1 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg har gått til anskaffelse av Decleor sin kuldekrem: "Decléor NutriDivine Nutriboost Ultra Cocooning Cream". På nettet leser jeg at dersom man bruker kuldekrem som inneholder vann, må man vente minst 30min før man går ut. Slik at vannet fordamper og man unngår sprengte blodkar. Gjelder dette når jeg skal ta på meg Decleor sin kuldekrem og? Slik jeg har forstått det inneholder den ikke vann, vl det si at jeg kan ta den på meg og gå rett ut?? Håper noen kan svare meg på dette
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #2 Skrevet 28. oktober 2010 Om den ikke innholder vann er det bare å gå rett ut ja. Vannet fryser til i kulden og kan skade huden.
emmi Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2010 Men jeg leser flere steder at man kan ta kuldekremen over den vanlige fuktighetskrem eller foundationen man bruker. Men disse inneholder jo vann, vil ikke kuldekremens virkning gå bort da?
Sugerøret Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Ta på kremen ca 30min før du skal ut.Da får vannet tid til å fordampe.En kan jo diskutere om kuldekrem er en god eller dårlig ting,legene er ikke helt enige med hverandre der. Nettopp pga at kremen kan stoppe til porer eller inneholde vann som kan gi frostskader.
wahaj Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Kuldekrem fungerer dessverre ikke. Så det er bare bortkastet penger. Har ikke funnet en eneste dokumentasjon på at det fungerer, men tvert i mot en hel haug som motbeviser det. Bruk vanlig hudkrem, og vent 30 min før du går ut, så er det samme virkning, om enn ikke bedre. Kuldekrem inneholder olje, som tetter igjen huden, slik at når du svetter så holder det seg på innsiden og lager frostskader på den måten. (og ja, det er full mulig å svette i 10 minus grader).
DesertRose Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Når det er kaldt ute bruker jeg a-creme...Gode gamle krukken. Jeg smører meg med det vanlige jeg bruker (decleor), lar det trekke godt inn og ca en halvtime før jeg går ut så smører jeg meg med a-creme. Jeg merker forskjell om jeg har det på eller ikke. A-creme virker på meg som et beskyttende lag og huden i ansiktet mitt blir ikke fullt så kald feks i vind. Jeg har merket mer effekten på meg siden jeg er på fullt a-vitaminsyreprogram og huden er blitt mer tynn og sensitiv pga det. Merket ikke så god forskjell før. Ikke alle kuldekremer tetter porer. Det er bare å unngå de med mineraloljer og lanolin. Decléor NutriDivine Nutriboost Ultra Cocooning Cream sine ingredienser er; Baobab Jelly, Barley Wax-Cotton Lipids, Sweet Chestnut Extract, ‘Duo-Aquaporins’ Technology, Honey Leaf Extract, Pine-Grape Polyphenols, Larch Sugar, Geranium and Angelica Essential Oils, Narcissus, Acacia and Rose Essential Waxes. Complementary Products Ikke noe vann. Og de skal være trygge. Så hvis du har brukt Decleror før uten å reagerer på produktet så går det nok helst bra.... Noen leger mener ditt og andre leger mener datt. Det er vel best å finne ut om det har en effekt på en selv. På meg hjelper det å ha et lag med en tykkerer krem, på andre ikke.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Ikke alle oljer tetter porene, det er en myte.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #8 Skrevet 28. oktober 2010 Får ikke vært så impulsive, dere som må vente en halvtime med å gå ut fordi dere har smurt dere med krem. "Blir du med til byen? Vi drar nå". "Nei, jeg kan ikke før om en halvtime, jeg kar akkurat smurt meg inn i ansiktet".
DesertRose Skrevet 28. oktober 2010 #9 Skrevet 28. oktober 2010 Har ingen problemer med å være spontan selv om. Det var da veldig svart/hvitt tenkt.....
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #10 Skrevet 28. oktober 2010 Får ikke vært så impulsive, dere som må vente en halvtime med å gå ut fordi dere har smurt dere med krem. "Blir du med til byen? Vi drar nå". "Nei, jeg kan ikke før om en halvtime, jeg kar akkurat smurt meg inn i ansiktet". Man smører nuvel ansiktet når man står opp. Også må man eventuelt spise frokost og kle på seg og slike ting. Hindrer ikke i å gjøre noe impulsivt av den grunn. Og om det er -20 ute, ja da er det mye viktigere å vente til vannet har fordampet enn å være impulsiv uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå