Gå til innhold

Er det noen som kan spansk her? Pls

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey!

Noen som kan spansk?

Hva betyr dette?

"Corazon Espinado"

Dette er tittelen på en sang hentet fra albumet "Supernatural" av Santana. Dersom noen tilfeldigvis har hele teksten på norsk blir jeg veldig glad, eller evt. deler av den.

Jeg danser til denne låta, og synes det er viktig å vite HVA jeg danser til for blant annet å kunne "sende de rette signalene" -unngå misforståelser osv.

Supertakk!

Nelle :briller:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr noe slikt som "Pricked heart". Corazon betyr iallefall hjerte, men å oversette pricked?, kanskje skadet eller noe slikt.

Dersom du har den spanske teksten kan du kanskje oversette den ved hjelp av dette?

http://world.altavista.com/tr

Skrevet

Supert Sofia! Tusen takk :-)

Jeg har ikke hele den spanske teksten. Jeg kan selvsagt forsøke å skrive ned enkeltsetninger fra det jeg hører i låta, men jeg er nok ikke så god til å stave spansk.

Den der oversettelsessiden var jo helt genial!

Skrevet

Den der oversettelsessiden var jo helt genial!

Nelle  :briller:

Ja. Den er veldig bra, jeg skrev faktisk et helt brev på fransk her en dag. Til familien hvor jeg var au-pair for "hundre år" siden. De ble kjempeimponerte over hvor godt jeg husket fransken min. :briller:

Skrevet
Hey!

Noen som kan spansk?

Hva betyr dette?

"Corazon Espinado"

Espina betyr torne, corazon espinado; et tornet hjerte :hjerte:

Skrevet

Her er hele teksten, noen som er gode i spansk som kan få noen norske setninger ut av dette?

Corazon Espinado

Esa mujer me esta matando

Por mas que trato de olvidarla

Tusen takk!

Gjengivelsen av teksten er slettet. Det er ikke tillatt å gjengi kopibeskyttet material. Dere kan sitere to linjer fra dikt og sanger eller linke til en annen nettside.

Orakel - moderator

Skrevet

Den kvinnen tar livet av meg

Selv om jeg prøver å glemme henne

Ikke så lyrisk korrekt kanskje, men.. :P

Oversettelsen er slettet p.g.a. det ovenfornevnte. (Jeg har sendt den til Nelle). Orakel - moderator

Skrevet

Lalique! Du er en K N U P P ! ! !

Tusen takk!! :kysse:

Er du spansk eller?

Er ikke så viktig om teksten er lyrisk korrekt eller ikke -det viktigste er å skjønne hva teksten dreier seg om.

Du er virkelig en engel Lalique!

Klem,

Skrevet
Er du spansk eller?

Jeg er litt spansk ja, sånn ca 50 % :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...