Nelle Skrevet 10. oktober 2003 #1 Skrevet 10. oktober 2003 Hey! Noen som kan spansk? Hva betyr dette? "Corazon Espinado" Dette er tittelen på en sang hentet fra albumet "Supernatural" av Santana. Dersom noen tilfeldigvis har hele teksten på norsk blir jeg veldig glad, eller evt. deler av den. Jeg danser til denne låta, og synes det er viktig å vite HVA jeg danser til for blant annet å kunne "sende de rette signalene" -unngå misforståelser osv. Supertakk! Nelle
Sofia Skrevet 10. oktober 2003 #2 Skrevet 10. oktober 2003 Det betyr noe slikt som "Pricked heart". Corazon betyr iallefall hjerte, men å oversette pricked?, kanskje skadet eller noe slikt. Dersom du har den spanske teksten kan du kanskje oversette den ved hjelp av dette? http://world.altavista.com/tr
Nelle Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2003 Supert Sofia! Tusen takk :-) Jeg har ikke hele den spanske teksten. Jeg kan selvsagt forsøke å skrive ned enkeltsetninger fra det jeg hører i låta, men jeg er nok ikke så god til å stave spansk. Den der oversettelsessiden var jo helt genial! Nelle
Sofia Skrevet 10. oktober 2003 #4 Skrevet 10. oktober 2003 Den der oversettelsessiden var jo helt genial! Nelle Ja. Den er veldig bra, jeg skrev faktisk et helt brev på fransk her en dag. Til familien hvor jeg var au-pair for "hundre år" siden. De ble kjempeimponerte over hvor godt jeg husket fransken min.
Lalique Skrevet 10. oktober 2003 #5 Skrevet 10. oktober 2003 Hey! Noen som kan spansk? Hva betyr dette? "Corazon Espinado" Espina betyr torne, corazon espinado; et tornet hjerte
Nelle Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter #6 Skrevet 10. oktober 2003 Her er hele teksten, noen som er gode i spansk som kan få noen norske setninger ut av dette? Corazon Espinado Esa mujer me esta matando Por mas que trato de olvidarla Tusen takk! Nelle Gjengivelsen av teksten er slettet. Det er ikke tillatt å gjengi kopibeskyttet material. Dere kan sitere to linjer fra dikt og sanger eller linke til en annen nettside. Orakel - moderator
Lalique Skrevet 10. oktober 2003 #7 Skrevet 10. oktober 2003 Den kvinnen tar livet av meg Selv om jeg prøver å glemme henne Ikke så lyrisk korrekt kanskje, men.. Oversettelsen er slettet p.g.a. det ovenfornevnte. (Jeg har sendt den til Nelle). Orakel - moderator
Nelle Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter #8 Skrevet 10. oktober 2003 Lalique! Du er en K N U P P ! ! ! Tusen takk!! :kysse: Er du spansk eller? Er ikke så viktig om teksten er lyrisk korrekt eller ikke -det viktigste er å skjønne hva teksten dreier seg om. Du er virkelig en engel Lalique! Klem, Nelle
Lalique Skrevet 11. oktober 2003 #9 Skrevet 11. oktober 2003 Er du spansk eller? Jeg er litt spansk ja, sånn ca 50 %
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå