Gå til innhold

Stylist/Make-up artist


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vurderer å bli Stylist/ Makeup artist.

Noen som allerede er utdannet eller studerer noe innenfor dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

noe å tenke på: det er veldig mange som vil bli stylist, men arbeidsmarkedet er ganske begrenset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også tenkte litt på det, før jg fant ut at man må ha svennebrev i frisørfaget.Det er et pluss å kunne litt med hår.

Og så må man ha litt penger til å komme seg inn på skoler. Da det er best tilbud i england, frankrike og usa osv... Og ikke så mye her i Norge.

Etter man er ferdig der. Så er det ikke bare å søke jobb. Da må man markedsføre seg litt. Man må bygge seg oppover... Det er litt flax om å gjøre her. Men har snakka med noen som er det. Og de trivest som bare det !

De hadde begynt hos en fotograf. Der de hadde ansvar for sminke og kler og hår. Det virka litt gøy da!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være frisør, eller ha fag brev, men det er en fordel å ha det.

Er du make- up artist, driver du ikke med hår, er du stylist er det hår og sminke.

For all del, hvis du skal utdanne deg som make- up artist, IKKE gå på modellakademiets make- up artist skole, den er ikke noe bra (har selv gått der, sitter igjen med "ikke noe" etter ett åt, og 60,000 kr. fattigere)

Av hele min klasse på nesten 30 stk. sluttet halvparten, og ingen jobber i dag som make up artister....

Undersøk skolene nøye før du begynner...

Det er et hardt og krevende yrke,du må stå på hele tiden selv og være veldig frempå....

Lykke til!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...