monica86 Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 brudepiker og brude svenner går de inn til egen musikk eller uten musikk? har lurt på om hvis det er mulig at min brudepike og svenn går inn til canon i d og musikken spiller ferdig før vi kommer inn til mendelson? tror dere dette er mulig eller er ikke det vanlig? dette er min drøm, så lurer virkelig på dette...
Barcelone Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Synes du skal gjøre akkurat som du vil! Det vanligste er vel at de også går inn til brudemarsjen, men hvis du vil at de skal gå inn først til en annen melodi så tror jeg det blir vel så vakkert.
monica86 Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2010 Synes du skal gjøre akkurat som du vil! Det vanligste er vel at de også går inn til brudemarsjen, men hvis du vil at de skal gå inn først til en annen melodi så tror jeg det blir vel så vakkert. ja det tror jeg også, er bare en drøm alltid har hatt, men tillater kirken sånt eller?
TheaH Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Nå har ikke jeg så veldig greie på dette med brudepiker å slikt, men er det ikke slik at brudepiker og svenner går noen meter foran bruden og hennes far, eventuelt brudeparet, slik at de går inn til samme musikken? Var iallefall slik min tante og onkel gjorde det når jeg og min søster var brudepike, men nå er det 20 år siden da, så mye har kanskje forandret seg siden da... Vil ikke det se litt rart ut om musikken spiller, gjestene reiser seg og forventer at bruden kommer, så kommer først bare brudepiker og brudesvenner, så starter ny musikk så kommer bruden og hennes far, eventuelt brudeparet, gående opp? Gjestene må jo stå lenge da, særlig hvis kirken er stor...
Barcelone Skrevet 28. oktober 2010 #5 Skrevet 28. oktober 2010 Prat med presten og han du skal gifte deg med så finner dere sikkert ut av det. Men Thea har et poeng i det hun skriver også =o)
C-Brud* Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Det varierer litt hva kirkene både bruker og tillater. Dette er jo ikke akkurat noe "radikalt" så ser ikke noe grunn for at dere ikke skal få lov til dette. Jeg syns du skal gjøre som du har lyst til, det er jo deres dag!
Postkasse Skrevet 28. oktober 2010 #7 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg tror jeg skjønner akkurat hva du ser for deg, og synes det høres ut som slik de gjør det på amerikansk TV i hvert fall - fint. At enten de søte små barna eller voksne brudepiker og -svenner går inn først, og at høydepunktet kommer i det musikken går over til selve brudemarsjen og bruden kommer inn. Jeg tenker at det får være grenser for hva kirken skal blande seg borti - at dere selv må få velge om dere vil gjøre det sånn eller gå til samme musikk hele gjengen. Begge stykkene du nevner er jo forholdsvis kjente, så det medfører neppe mye mer øving for organisten heller. Det høres flott ut, og jeg håper det ikke blir noe problem å få til for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå