Snop Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg reiser bort torsdag kveld (går ut døra kl 20) og er hjemme igjen i 4-tiden på søndag... Jeg kan be broren min om å reise ut hit og se etter pus en av dagene, men er det helt nødvendig, tror dere? (liker ikke å mase på ham..) Hvis jeg setter fram masse mat og vann og har henne inne? Det har gått kjempefint å la henne være alene i helger før, men da har det vært fredag til søndag.... så jeg ble litt usikker på om de ekstra timene som er natt til fredag har noe å si fra eller til...
-Karma- Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Enten du har inne- eller utekatt, så trenger katten oppmerksomhet.. torsdag-søndag er ganske lenge for en liten pus
Plutseliten Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg synes dette var litt lenge.. Jeg ville ikke gjort det. Ikke nødvendigvis fordi jeg mener det er feil, men jeg hadde ikke fått meg til å gjøre det når det er snakk om så lenge. Tror ikke det gjør mye, katten klarer seg jo.. Men kan du ikke be broren din om å gå en liten tur å se etter katten på lørdag foreksempel? Og fylle på vann og mat og kose litt med den. Så får den noe oppmerksomhet..
Snop Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2010 Enten du har inne- eller utekatt, så trenger katten oppmerksomhet.. torsdag-søndag er ganske lenge for en liten pus Jaaa.. men selv om det kun er et par timer på torsdag, og så halve søndag? Hehe, sukk. Jeg vet vel egentlig med meg selv at det er for lenge. Jeg bare orker ikke tanken på at noen skal se leiligheten mens jeg er vekke. Det er slutt med kjæresten gjennom 3 år, og oppvaskmaskinen ble ødelagt i går så det er ikke ekstremt superdigg her. Men må jeg så må jeg, det er klart tenkte bare å dobbeltsjekke. kvakk.
Green Lady Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Uanett greit å få noen til å ta kattedoen - den blir nok rimelig full på 4 dager. Jeg har en liten frøken her midlertidig nå, som innekatt, og jeg renser kattedoen 2 ganger om dagen. Blir det for fullt er det stor sjanse for at pus finner andre steder å gjøre fra seg Hva med å flytte pus til broren din da? Så slipper han å dra til deg, og pus for daglig tilsyn?
Ellsworth Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg bare orker ikke tanken på at noen skal se leiligheten mens jeg er vekke. Det er slutt med kjæresten gjennom 3 år, og oppvaskmaskinen ble ødelagt i går så det er ikke ekstremt superdigg her. Tror du broren din bryr seg om det? Uansett er jeg enig med flertallet her. Pus bør ha litt menneskelig kontakt.
Zzyzx Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 Katten klarer seg nok, men de har en tendens til å markere at de er misfornøyde når de er uten oppmerksomhet så lenge. Dette skjer gjerne ved å klore opp møbler, makulere dorull over hele huset og bæsje i senga di. Nei, jeg ville hatt noen til å se etter pus, selv om det er rotete og skittent.
Catlover Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Det er veldig lenge å være aleine. Den kommer til å fly på veggene! Sett den til bror, det må da være det mest praktiske for alle parter (ikke minst pus)?
Snop Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 27. oktober 2010 Tror du broren din bryr seg om det? Uansett er jeg enig med flertallet her. Pus bør ha litt menneskelig kontakt. Njai, men han har med seg kjæresten og jeg blir stressa av tanken på å måtte gjøre det greit her. Siden alt er stress akkurat nå. Det ser ikke bomba ut heller, men er så masse jeg helst bare ville reist ifra uten å se meg tilbake, hehe. Grine/snørrepapir og skittentøy og ekkelt bad, og så et berg av oppvask på toppen av det hele. Alt som krever tenking og bevegelse nå er bare.... stress... Men - jeg fikser så klart det, bare greit å få litt andre meninger før jeg evt gjorde noe helt dust
^KinderMaxi^ Skrevet 27. oktober 2010 #10 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg ville ikke latt kattene mine være så lenge alene. Går greit over 1 natt, men ikke noe mer. Jeg ville spurte om han kunne passe katten.
Snop Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #11 Skrevet 27. oktober 2010 Det er veldig lenge å være aleine. Den kommer til å fly på veggene! Sett den til bror, det må da være det mest praktiske for alle parter (ikke minst pus)? Ja, men jeg bor utenfor oslo og han bor i byen og ingen av oss har bil. Så det blir nok enklest om han bare kommer hit, i den grad det er enkelt Det går nok kjempefint. Jeg må bare ta meg sammen
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #12 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg lar maks katten være alene over natten. En gang har jeg opplevd å komme hjem til katt som har klart å kutte seg og blø masse, og to ganger har jeg kommet hjem til katt som har satt seg fast, en gang satt halsbåndet fast, og en annen gang hadde han fått hodet inn i hanken på en plastpose. Heldigvis har dette alltid skjedd etter en arbeidsdag så katten har bare vært alene noen timer. Jeg hadde aldri, aldri turt å dra fra katten så lenge uten tilsyn. I tillegg ser jeg det som dyreplageri å la de gå så lenge alene uten selskap, katter er sosiale dyr. Selv om leiligheten ikke ser bra ut, og det er tungvint med plass, har man et ansvar når man har katt.
Snop Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #13 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg lar maks katten være alene over natten. En gang har jeg opplevd å komme hjem til katt som har klart å kutte seg og blø masse, og to ganger har jeg kommet hjem til katt som har satt seg fast, en gang satt halsbåndet fast, og en annen gang hadde han fått hodet inn i hanken på en plastpose. Heldigvis har dette alltid skjedd etter en arbeidsdag så katten har bare vært alene noen timer. Jeg hadde aldri, aldri turt å dra fra katten så lenge uten tilsyn. I tillegg ser jeg det som dyreplageri å la de gå så lenge alene uten selskap, katter er sosiale dyr. Selv om leiligheten ikke ser bra ut, og det er tungvint med plass, har man et ansvar når man har katt. Det er da mange som lar katten være alene en helg, altså to netter.
^KinderMaxi^ Skrevet 27. oktober 2010 #14 Skrevet 27. oktober 2010 Katten er mer selvstendig enn en hund. Men en katt trenger også oppmerksomhet. Den klarer seg nok fint alene over èn natt. Men hva som noe skulle skje da? Også er det ingen som kommer å sjekker? Jeg hadde ikke turt rett og slett
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #15 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg ville ikke latt katten være inne alene så lenge uten tilsyn. Vi har hatt utekatt som vi har latt være inne en langhelg om seinhøsten (om sommeren har vi pleid å la ham være ute og bli passet av (og komme inn til) en nabo som bor et annet sted om vinteren), men da har et familiemedlem vært innom ca annenhver dag. Det hender jo de klarer å velte vannet sitt, doen blir full og de gjør fra seg andre steder enn de skal osv. At de kan skade seg kan selvsagt også skje, men det har strengt tatt ikke vært noen særlig risiko for det når vi har hatt det ryddig i de rommene han hadde tilgang på. Om det ligger poser, sakser, løse speil og små spisbare ting rundt omkring er det jo farligere. Uansett - jeg ville heller hatt bror eller til og med svigermor innom i et halvrotete hus enn å la katten være alene så mange dager. Den overlever sikkert, men dersom den skulle gå tom for vann (eller mat) vil den lide. Sikkert hyggelig for den med litt selskap/stimuli også. Du rekker kanskje å rydde vekk det aller verste rotet
Snop Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #16 Skrevet 27. oktober 2010 Søren heller, jeg får huseieren til å komme innom på fredag og lørdag.
Catlover Skrevet 27. oktober 2010 #17 Skrevet 27. oktober 2010 Enig i dette med ansvar altså. Når man får seg et dyr må det tas med i planene fremover. Jeg ville heller ikke latt kattene mine være aleine hjemme mer enn en natt, hva om noe skulle skjedd? Sannsynligvis gjør det ikke det, men man veit aldri. Og for det om mange lar katten være aleine en helg, betyr det ikke at det er riktig! 1
Snop Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #19 Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Enig i dette med ansvar altså. Når man får seg et dyr må det tas med i planene fremover. Jeg ville heller ikke latt kattene mine være aleine hjemme mer enn en natt, hva om noe skulle skjedd? Sannsynligvis gjør det ikke det, men man veit aldri. Og for det om mange lar katten være aleine en helg, betyr det ikke at det er riktig! Jeg er dypt uenig i at en katt ikke klarer seg alene to netter med tilstrekkelig vann, mat og rein do. edit: kanskje i et stort hus med masse krimskrams og potensielle ulykkesplasser, men jeg ser ikke hvordan det er mer forsvarlig å sende katten sin ut i både ett og to døgn (når de stikker på langtur) med biler, hunder, sykdommer, slossende katter etc - enn å ha henne inne i to døgn i en "kattesikker" leilighet hvor det verste som kan skje er at en bok faller fra hylla og i hodet hennes. (edit2: hvilket er tusen ganger mindre sannsynlig enn de øvrige jeg nevnte ) Endret 27. oktober 2010 av Snop 1
Gjest Harriet Skrevet 27. oktober 2010 #20 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg er dypt uenig i at en katt ikke klarer seg alene to netter med tilstrekkelig vann, mat og rein do. edit: kanskje i et stort hus med masse krimskrams og potensielle ulykkesplasser, men jeg ser ikke hvordan det er mer forsvarlig å sende katten sin ut i både ett og to døgn (når de stikker på langtur) med biler, hunder, sykdommer, slossende katter etc - enn å ha henne inne i to døgn i en "kattesikker" leilighet hvor det verste som kan skje er at en bok faller fra hylla og i hodet hennes. (edit2: hvilket er tusen ganger mindre sannsynlig enn de øvrige jeg nevnte ) Jeg kan ikke helt forstå at noen har kattene sine inne som såkalte "innekatter". Hvorfor har man det egentlig? Av redsel for at katten skal bli påkjørt? Jeg tror en katt har det bedre ute med den faren for å bli påkjørt enn at matmor stenger katten inne fordi hun er redd for den. Katter er skapt for å være ute. Det er grusomt gjort mot en katt å la ham drite i kasser hvor det ligger drit fra før. Det strider mot kattens natur å gjøre noe sånt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå