MissMas Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Hei! Jeg skulle reise meg etter å ha sittet litt, og måtte bare stoppe opp. Okket og oiet meg av smerte. Det verket skikkelig fra navlen og ned, nesten som om noen hadde sydd igjen navlen til underlivet, og det gikk en tråd med smerte opp. Ikke helt ned til underlivet heller egentlig, men litt over halvveis ned. Gjorde mest vondt i og under navlen. Hva i all verden var dette for noe? Hadde også vondt i magen i går, men det tror jeg var en muskelstrekk, kan dette være noe av det samme? Har ikke vondt når jeg tisser eller noenting.
Gjest idakaroline Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg har hatt akkurat det samme, men har i tillegg ekstreme smerter når jeg er prøver å gå på do mens dette pågår! Jeg har vært inn og ut av sykehus i tillegg til mange andre undersøkelser, men legene finner ingenting. Utrolig kjedelig! Hvor ofte har det skjedd med deg? Første gangen det har skjedd nå? Så du hadde skrevet at det føltes som at noen hadde sydd igjen fra navelen til underlivet, føler du at det er en sånn stikkende smerte i tillegg?
MissMas Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Takk for svar! Har ikke vært på do imens det har pågått, så jeg vet ikke hvordan det er. Har i hverfall ikke smerter når jeg går på do ellers. (Hadde UVI for 1 måned++ siden, fikk en kur mot det, og det er nok ikke det. Kjennes ikke ut som de samme smertene). Uff, kjedelig at legene ikke finner noe da ! Skulle jo tro de skulle vite alt. Vet ikke hvor ofte det har skjedd. Veldig skjeldent tror jeg. Har opplevd det såvidt før, men ikke i nærheten av så vondt som det var denne gangen altså. Så det er i allefall første gangen det har vært så vondt. Det kom liksom helt plutselig! Og veldig lokalt. Ja, det er kanskje litt stikkende, men mer verkende vil jeg egentlig si. Veldig vondt i hvertfall. Sitter krøket sammen nå, hehe. Redd for å strekke ut magen. Er redd for å få vondt igjen :\ EDIT: Vondt bare jeg rører på meg nå Prøvde å røre på meg fordi jeg skulle ha tak i en tallerken på bordet, og så fikk jeg vondt igjen Må sitte og trykke magen sammen. Endret 27. oktober 2010 av MissMas
Gjest idakaroline Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Kjenner meg igjen i alt det du sier! Prøv å gå på do og se åssen det går! Det kan nok kanskje bli utrolig smertefullt. Har fått høre fra leger at det er urinveisinfeksjon, at det luft i magen og at det er muskler. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro det er for noe. Jeg hadde så sterke smerter for en stund tilbake at jeg ble hentet i sykebil og kjørt avgårde til sykehus der jeg fikk morfin. Er ikke å spøke med de smertene der altså. Jeg har hatt sånne smerter opptil tre ganger i året. Heldigvis ikke ofte, men mer enn nok. Har alltid trodd at det har vært noe galt med min kropp, så egentlig ganske godt å høre at det er flere som har opplevd sånne type smerter! Høres identisk ut med det som jeg har vært plaget med. Jeg har hatt sånne smerter siden jeg gikk i andre klasse på barneskolen, og nå er jeg 17 år.
MissMas Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2010 Godt å ikke være aleine om det da. Jeg hadde kanskje gjettet at det er muskulært, i og med at det kom så akutt og jeg har ikke hatt smerter når jeg har vært på do eller noe som helst, men det er ikke godt å si. Får håpe det går over snart, vil ikke på legevakta altså. Uff, må være fælt å ha det så ofte da? :\
Gjest idakaroline Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Ja, det er fryktelig! Det er fullt mulig at det er muskulært, men jeg har også veldig mange andre tegn på at det kan være noe helt annet også. Jeg gir meg ikke, og skal ha en grunn til hvorfor det er sånn, så jeg skal mase på legene helt til de faktisk gidder å ta i et tak og undersøke meg skikkelig for en gang skyld. Sist jeg det skjedde, var jeg alene hjemme. Drev med vaskemaskinen, og plutselig satte det i. Klarte ikke gjøre noe omtrent, mista alle klærne på gulvet og følte meg helt hjelpesløs. Kom meg heldigvis bort til sofaen, men der ble jeg sittende uten å løfte en finger. Den gangen jeg fikk høre at det var muskulært, så sa de også at jeg ville vokse det av meg. Men hvor gammel skal jeg være før det blir borte? =/
MissMas Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2010 Ja, jeg trekker tilbake den konklusjonen. Var på do nå nettopp og urinerte, og fy f*** så vondt det gjorde! Jeg begynte å gråte jeg Det var sånn at jeg ikke klarte å tenke liksom, men så ble det bedre etterpå. Ja, du må mase på legene. Det er jo jobben til legene å finne ut hva som feiler deg! Uff, føler meg deg altså Håper jeg aldri opplever noe sånt igjen, og håper at du slipper det og!
Gjest idakaroline Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Off da, stakkars deg! Vet godt åssen du har det! Skriker og gråter som en foss hver gang det der setter inn. Jeg tåler vanligvis mye smerte på kroppen før jeg tyr til tårene, men det der klarer jeg bare ikke å holde tårene tilbake på. Du kan prøve å ta en ibux og en paracet. Smertestillende har ikke fungert på meg, men det er verdt et forsøk. Du kan også prøve å legge deg ned i senga med en varmeflaske på magen. Hos meg har det gått over etter et par timer. Da jeg ble henta i ambulanse, hadde jeg vondt i 12 timer i strekk, og så vondt over så lang tid har jeg aldri hatt før! Men lykke til, håper det går over snart! Føler med deg, vet godt åssen sånne smerter er!
Supramundane Skrevet 28. oktober 2010 #9 Skrevet 28. oktober 2010 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Supramundane, mod
Fremhevede innlegg