Yogamann Skrevet 28. oktober 2010 #41 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Sitt eller ligg komfortabelt og slapp av som best du kan og kjenn etter hvordan pusten gaar av seg selv og blir roligere og rolgiere. Gjoer dette noen minutter til du er rimelig avslappet og tilstede i kroppen din og i oyeblikket. Bli saa oppmerksom paa munnen og begynn aa lag et bitte lite smile. Kjenn etter hvordan det foels og hva du foeler i omradet rundt munnen naar du smiler. Anntageligvis begynner du etter hvert a foele en opploftende varm deilig kansje nesten lykkeaktig foelelse, foelelsen av et smil. Kanskje ser du egsp for ditt indre brikk gylengul farge i omrdadet rundt munnen. Hvis du endrer til et stort smil blir folelsen annerledes og fargene skifter ofte til mere rodlige. Begge deler er greit, men inner smile meditasjon som dette er tatt fra saa pleier man aa bruke et moderat smil mesteparten av tiden. Kjenn ogsaa etter om omradet rundt oyekrokkene kan begynne aa "smile". Kjenn etter hva du kjenner i omrdadet rundt oyekrokkene. Naar du kjenner en klar deilig smilefoelelse i annsiktet kan du begynne aa dirigere denne mot resten av kroppen. Du kan sakte men sikkert bre energien ned mot nakken og brystet saa magen underlivet og bena etc. eller du kan mentalt proeve aa smile TIL andre deler av kroppen eller kroppen som helhet eller bare smile til "deg" hvor du enn foeler at "jeg foelesen din" er. Uansett er poenget a hvile i denne deilige smilefoelelsen og bli saa absorbert i den som mulig. I inner smile meditasjon saa bringer man denne energien til alle organene og kjertelene og tarmene i kroppen for aa helbrede dem og hjelpe dem til aa fungere optimalt. Man bruker ogsaa det aa smile til spesifikke organer og "chakraer" som en metode for aa regulere foelelsene disse genererer. For eksempel kan nyrene produsere enn dyp ro kombinert med vaakenhet, men ogsa angst. Aa bringe smile energi til dem aktiverer de positive egenskapene deres. Lungene kan produesere tristher, men ogsaa selvsikkerhet, mot, stolthet og aa smile til dem aktiverer de positive foelelsene. Etterhvert som man faar dreisen paa dette saa blir smile foelelsen saa sterk og saa lett a bringe frem at man naar som helst kan bruke et minutt eller to paa a gaa inn i smilefoelsen og man blir bare av de to minuttene dypt avspent, konsentrert, energisk og veldig happy og fornoyd med seg selv. Jeg gjoer det ofte paa trikken eller pa bussen eller i ko etc. http://www.kheper.net/topics/meditation/inner_smile.htm Dette er en av de mest utbredte meditasjonene fra kina Endret 28. oktober 2010 av Yogamann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karry Skrevet 28. oktober 2010 #42 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ok, men det jeg mener er personer som kveler et verdt argument til forandring med sånne tåpelige positive innspill. Eller sånne som skal være venn med alle og ikke kan klage på sjefen med begrunnelsen at han er hyggelig, når han helt opplagt er ulønnsom for bedriften. Men det her synes jeg er en helt annen diskusjon som handler om andre personlige engenskaper som vel så mye kan vedhenge positive som negativt innstilte mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karry Skrevet 28. oktober 2010 #43 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hmmm. Har lyst å bli en positiv person. Er jo ofte det og. Men vanskelig å gå rundt å smile de dagene man ikke føler seg så glad, da blir det ikke et skikkelig ekte smil, men heller et kunstig forsøk på å smile. Men skal prøve å smile så godt jeg kan, så kanskje jegkommer inn i en god sirkel! Det er fullt mulig for alle å lære seg en positiv livsinnstilling. Noen har nok lettere for det, og "er" litt sånn i utgangspunktet, men det er bare delvis sant. Det handler mye om å bestemme seg for å være positiv, kontinuerlig innsats, velge å se det gode i livet, i de du møter, i det som skjer i livet ditt. Det er fint å smile og smile mer, men å bare skulle smile blir litt for enkelt og "fake". For min del handler det om grunnholdning, som tyter ut i form av mer smil og latter da. Det er flere "brytere" eller innstillinger om du vil, som kan hjelpe deg på vei, for eksempel: - Være i førersetet av livet ditt. Se det som ditt ansvar å skape ditt liv, du kan i praksis i Norge gjøre akkurat hva du vil, forme det livet du vil. Se mulighetene og ikke begrensningene. Fyll livet med det som gir deg energi. - Sett pris på alle små ting. legg merke til dem , og reflekter over dem. Som feks, så utrolig fint høstlys det var nå, ta bilde av de vakre trærne i solen, kjenn på den følelsen. Eller, nå stopper jeg og tar den caffelatten på morgenkvisten og kommer heller 15 min. for sent på jobb (kan tas igjen). Eller herlige barn. Whatever. - Si takk til alle som gjør noe bra, er hyggelige. - Vern om deg selv- Ikke ta inn over deg personlig andres problemer eller samfunnsproblemer. Vær en støtte for andre, men ikke bær andres gruff på dine skuldre. De har ansvar for sine liv. - Start hver dag med å se deg inn i speilet og tenk at du er bra, og at dette skal bli en bra dag. Selv om det er mye å gjøre, du synes at sjefen er en dust osv. - Ta initiativ til positive og hyggelige ting sammen med andre mennesker - Omgi deg med mennesker som gir deg energi, som ikke tapper deg. Ikke jatt med syting og klaging. Vær en støtte når andre trenger hjelp, men krev handling. Å høre på syting over de samme tingene dag ut og dag inn er noe av det mest energitappende som finnes. - Ikke syt selv, selv om du i og for seg er berettighet til det. Isåfall, klag men klaging kan faktisk også gjøres på en humoristisk måte. Le litt av deg selv og presenter en løsning eller ha løsningsfokus som endel av klagingen. Ikke tenk det verste eller forvent det verste. Ikke bruk andre som søppelbøtte. Er du sliten når du kommer hjem, javel, men gjør det i det hele tatt dagen lettere for det om du velter all misnøyen over på samboeren? Neppe, dere blir bare i dårlig humør begge to. Gjør du alle disse tingene over tid, så vil du se at det å smile falle deg naturlig . Vi lever bare en gang, du aner ikke hvor lenge, make the best out of it for deg selv og dine omgivelser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingeline Skrevet 28. oktober 2010 #44 Del Skrevet 28. oktober 2010 For min del så handler det mye om respekt og høflighet. Jeg er oppdratt til å ha mye empati, forståelse og høflighet i møte med andre mennesker. Til å lete etter det positive i alle mennesker fremfor å finne de negative tingene. Jeg går alltid ut i fra at de menneskene jeg møter er snille, koselige folk (til jeg får grunn til noe annet). Derfor faller det meg helt naturlig å smile til alle jeg møter blikket til, alltid takke for f.eks. bæreposer på butikken, ønske folk god helg, osv. Hadde en helt elendig dag på mandag, tuslet ut på morgenkvisten med hunden, poser under øynene og håret sto alle veier, og jeg følte meg trasig, rett og slett. Så hører jeg en lyd bak meg, og da er naboen på tur ut i bilen da jeg minst ønsket å se noen som helst (eller å bli sett!). Jeg smiler og vinker og sier "hei!" i en lys stemme, får smil og svar, også tusler jeg opp trappa mens jeg fremdeles smiler. Dagen var ikke en koselig dag, men i den neste halvtimen følte jeg meg bedre. Som noen andre sa, jeg får energi fra andre mennesker. Kan også legge til at jeg ler mye, også når jeg er alene. Min mor bruker å ærte meg litt for det. "Jeg vet ingen som ler så hjertelig når de ser på TV som du!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. oktober 2010 #45 Del Skrevet 28. oktober 2010 Me to. Samme her! Jeg syns dagen blir lysere når jeg er sammen med andre og det er hyggelig å kikke vennlig på noen og få et god smil igjen. Jeg tror jeg ser rimelig vennlig ut, for jeg er en type person som blir snakket til - alle steder - og når jeg snakker med folk får smil og respons, så blir jeg blid også. Da blir man jo gladere og glemmer litt at dagen kanskje er svart en stund...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. oktober 2010 #46 Del Skrevet 28. oktober 2010 Og det handler jo ikke om å "fake" glad. Det handler om å fokusere på det som gir energi og glede, gjør man det så blir livet bedre. Det handler om å være fornøyd med det man ikke kan endre på, og endre på det man ikke liker som man KAN endre på. Det handler om å ikke stagnere i et liv eller et forhold man ikke har det bra i. Ta seg selv på alvor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxHansen Skrevet 28. oktober 2010 #47 Del Skrevet 28. oktober 2010 Enkelte mennesker har en tendens til å ha god gli gjennom ting. Tilfeldigheter gjør at de kommer fordelaktig ut av nesten hver eneste situasjon gang på gang. Dette gjelder som regel forholdsvis enkle\overfladiske personer som egentlig aldri har reflektert over det i det hele tatt. Det kan til tider være litt frustrerende å se hvor uhyggelig bra ting legger seg til rette for enkelte. Det er som regel aldri deres fortjeneste at det ble som det ble. ...SÅ har den andre typen hvor det meste skjærer seg på alle fronter. Selv de tingene man desperat prøver å planlegge og tilrettelegge utfallet for. Uansett hvor gjennomtenkt og hvor store ressurser en måtte bruke for å få til en gitt ting så er det utenforstående forhold som stikker kjepper i hjulene. Forhold og events man ikke har kontroll over. Som bare skjer fordi alt som kan gå galt går galt. Naturlig nok så vil man ha vanskligere og vanskligere for å smile like mye til verden etter utallige slag i trynet. Mens den andre typen med god gli gjør det rett og slett for det faller seg naturlig og ting går veien. Ikke sikkert at det er takket være personen selv engang. Eneste som er sikkert er at den personen tjener på det i en eller annen form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2010 #48 Del Skrevet 28. oktober 2010 Enkelte mennesker har en tendens til å ha god gli gjennom ting. Tilfeldigheter gjør at de kommer fordelaktig ut av nesten hver eneste situasjon gang på gang. Dette gjelder som regel forholdsvis enkle\overfladiske personer som egentlig aldri har reflektert over det i det hele tatt. Det kan til tider være litt frustrerende å se hvor uhyggelig bra ting legger seg til rette for enkelte. Det er som regel aldri deres fortjeneste at det ble som det ble. ...SÅ har den andre typen hvor det meste skjærer seg på alle fronter. Selv de tingene man desperat prøver å planlegge og tilrettelegge utfallet for. Uansett hvor gjennomtenkt og hvor store ressurser en måtte bruke for å få til en gitt ting så er det utenforstående forhold som stikker kjepper i hjulene. Forhold og events man ikke har kontroll over. Som bare skjer fordi alt som kan gå galt går galt. Naturlig nok så vil man ha vanskligere og vanskligere for å smile like mye til verden etter utallige slag i trynet. Mens den andre typen med god gli gjør det rett og slett for det faller seg naturlig og ting går veien. Ikke sikkert at det er takket være personen selv engang. Eneste som er sikkert er at den personen tjener på det i en eller annen form. Det er da man konkluderer med at livet ikke er rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 28. oktober 2010 #49 Del Skrevet 28. oktober 2010 Ser på meg selv som en positiv person,og har fått høre flere ganger at jeg har en fin utstråling. Jeg smiler mye, og forsøker å være positiv. Kan selvfølgelig være nedfor titt og ofte, men viser det ikke til hele verden. Tror godt humør og glede sprer og avler mer glede -- Smil til verden, og verden smiler tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #50 Del Skrevet 28. oktober 2010 Enkelte mennesker har en tendens til å ha god gli gjennom ting. Tilfeldigheter gjør at de kommer fordelaktig ut av nesten hver eneste situasjon gang på gang. Dette gjelder som regel forholdsvis enkle\overfladiske personer som egentlig aldri har reflektert over det i det hele tatt. Det kan til tider være litt frustrerende å se hvor uhyggelig bra ting legger seg til rette for enkelte. Det er som regel aldri deres fortjeneste at det ble som det ble. ...SÅ har den andre typen hvor det meste skjærer seg på alle fronter. Selv de tingene man desperat prøver å planlegge og tilrettelegge utfallet for. Uansett hvor gjennomtenkt og hvor store ressurser en måtte bruke for å få til en gitt ting så er det utenforstående forhold som stikker kjepper i hjulene. Forhold og events man ikke har kontroll over. Som bare skjer fordi alt som kan gå galt går galt. Naturlig nok så vil man ha vanskligere og vanskligere for å smile like mye til verden etter utallige slag i trynet. Mens den andre typen med god gli gjør det rett og slett for det faller seg naturlig og ting går veien. Ikke sikkert at det er takket være personen selv engang. Eneste som er sikkert er at den personen tjener på det i en eller annen form. Det er sant som du sier, enkelte er heldigere enn andre. Jeg tror mye at det ligger i personligheten likevel. Man er jo født med ulike egenskaper og noen er rett og slett født med en slags aura som gjør at de alltid blir møtt med positiv respons. Andre kan jobber hardt og lenge og alltid møte motgang. Eneste som kan svare på om det går ann å forandre seg er de som har vært negative og forandret seg til å bli positive. De som er født positive får det til å høres så enkelt ut, men de kjenner jo ikke til de dypere følelsene som ligger bak. Jeg har en slags gnaging inni meg som ikke vil slippe tak, dermed er jeg alltid på vakt, og hvor mye ressurser jeg har til å spre glede og engasjement varierer veldig fra dag til dag og time til time. Tror de som er født utadvendte har en stor fordel, de får så mye gratis uten å måtte jobbe for det. Er man født sjenert og innadvendt må man hver dag jobbe hard bare for å holde en samtale i gang, og da sier det seg selv at det å holde humøret og motet oppe blir en mye større utfordring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #51 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det er sant som du sier, enkelte er heldigere enn andre. Jeg tror mye at det ligger i personligheten likevel. Man er jo født med ulike egenskaper og noen er rett og slett født med en slags aura som gjør at de alltid blir møtt med positiv respons. Andre kan jobber hardt og lenge og alltid møte motgang. Eneste som kan svare på om det går ann å forandre seg er de som har vært negative og forandret seg til å bli positive. De som er født positive får det til å høres så enkelt ut, men de kjenner jo ikke til de dypere følelsene som ligger bak. Jeg har en slags gnaging inni meg som ikke vil slippe tak, dermed er jeg alltid på vakt, og hvor mye ressurser jeg har til å spre glede og engasjement varierer veldig fra dag til dag og time til time. Tror de som er født utadvendte har en stor fordel, de får så mye gratis uten å måtte jobbe for det. Er man født sjenert og innadvendt må man hver dag jobbe hard bare for å holde en samtale i gang, og da sier det seg selv at det å holde humøret og motet oppe blir en mye større utfordring. Helt enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. oktober 2010 #52 Del Skrevet 28. oktober 2010 Enkelte mennesker har en tendens til å ha god gli gjennom ting. Tilfeldigheter gjør at de kommer fordelaktig ut av nesten hver eneste situasjon gang på gang. Dette gjelder som regel forholdsvis enkle\overfladiske personer som egentlig aldri har reflektert over det i det hele tatt. Det kan til tider være litt frustrerende å se hvor uhyggelig bra ting legger seg til rette for enkelte. Det er som regel aldri deres fortjeneste at det ble som det ble. ...SÅ har den andre typen hvor det meste skjærer seg på alle fronter. Selv de tingene man desperat prøver å planlegge og tilrettelegge utfallet for. Uansett hvor gjennomtenkt og hvor store ressurser en måtte bruke for å få til en gitt ting så er det utenforstående forhold som stikker kjepper i hjulene. Forhold og events man ikke har kontroll over. Som bare skjer fordi alt som kan gå galt går galt. Naturlig nok så vil man ha vanskligere og vanskligere for å smile like mye til verden etter utallige slag i trynet. Mens den andre typen med god gli gjør det rett og slett for det faller seg naturlig og ting går veien. Ikke sikkert at det er takket være personen selv engang. Eneste som er sikkert er at den personen tjener på det i en eller annen form. Dette tror jeg rett og slett ikke på. Om man faktisk legger realistiske planer, om man ikke legger lista så høyt at det er umulig å komme over den så er det ikke sånn at noen alltid er uheldige og kommer dårlig ut og noen alltid klarer seg bra og ikke er klar over det. Om man tror at man alltid kommer dårligst ut i alle situasjoner så vil det nok etterhvert bli en selvoppfyllende profeti, men om man antar at ting går bra, at man mestrer og at det ordner seg tilslutt - ja da er det stor sjanse for at det gjør det. Det er ikke noe som heter grunnleggende urettferdighet. Det finnes uhell og dårlige vilkår, men det finnes også alltid valg og muligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2010 #53 Del Skrevet 28. oktober 2010 Dette tror jeg rett og slett ikke på. Om man faktisk legger realistiske planer, om man ikke legger lista så høyt at det er umulig å komme over den så er det ikke sånn at noen alltid er uheldige og kommer dårlig ut og noen alltid klarer seg bra og ikke er klar over det. Om man tror at man alltid kommer dårligst ut i alle situasjoner så vil det nok etterhvert bli en selvoppfyllende profeti, men om man antar at ting går bra, at man mestrer og at det ordner seg tilslutt - ja da er det stor sjanse for at det gjør det. Det er ikke noe som heter grunnleggende urettferdighet. Det finnes uhell og dårlige vilkår, men det finnes også alltid valg og muligheter. Du store all verden! Er det ikke f.eks en grunnleggende urettferdighet at noen blir født i Norge mens mange andre blir født som gatebarn i Brasil eller India etc.? Har du sett filmen Slumdog Millionaire? Tror du trenger det. Bare husk på at slutten er en helt typisk film fantasi, men resten er så nærme virkeligheten i denne verden som du kan komme på en film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karry Skrevet 28. oktober 2010 #54 Del Skrevet 28. oktober 2010 Enkelte mennesker har en tendens til å ha god gli gjennom ting. Tilfeldigheter gjør at de kommer fordelaktig ut av nesten hver eneste situasjon gang på gang. Dette gjelder som regel forholdsvis enkle\overfladiske personer som egentlig aldri har reflektert over det i det hele tatt. Det kan til tider være litt frustrerende å se hvor uhyggelig bra ting legger seg til rette for enkelte. Det er som regel aldri deres fortjeneste at det ble som det ble. ...SÅ har den andre typen hvor det meste skjærer seg på alle fronter. Selv de tingene man desperat prøver å planlegge og tilrettelegge utfallet for. Uansett hvor gjennomtenkt og hvor store ressurser en måtte bruke for å få til en gitt ting så er det utenforstående forhold som stikker kjepper i hjulene. Forhold og events man ikke har kontroll over. Som bare skjer fordi alt som kan gå galt går galt. Naturlig nok så vil man ha vanskligere og vanskligere for å smile like mye til verden etter utallige slag i trynet. Mens den andre typen med god gli gjør det rett og slett for det faller seg naturlig og ting går veien. Ikke sikkert at det er takket være personen selv engang. Eneste som er sikkert er at den personen tjener på det i en eller annen form. Er redd du tar ganske så feil! At man er positiv og har en positiv livsholdning betyr da virkelig ikke at livet er lett eller at ting bare kommer rekende på en fjøl? Kjenner meg overhodet ikke igjen. Du må ikke speile deg i det du ser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 28. oktober 2010 #55 Del Skrevet 28. oktober 2010 Er det noen som har lagt merke til at de som faktisk har opplevd mest elendighet ofte er de som er mest positive? Vi har alle våre tunge dager og vi skal alle igjennom vonde ting, men jeg blir så imponert når jeg leser om mennesker som virkelig har mistet en hel familie eller har overlevd mange års sykdom. Ofte så sier de: Dette ville jeg ikke vært foruten. Nå setter jeg mer pris på livet! Vi kan jo ikke bare legge oss ned og grine? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karry Skrevet 28. oktober 2010 #56 Del Skrevet 28. oktober 2010 Er det noen som har lagt merke til at de som faktisk har opplevd mest elendighet ofte er de som er mest positive? Vi har alle våre tunge dager og vi skal alle igjennom vonde ting, men jeg blir så imponert når jeg leser om mennesker som virkelig har mistet en hel familie eller har overlevd mange års sykdom. Ofte så sier de: Dette ville jeg ikke vært foruten. Nå setter jeg mer pris på livet! Vi kan jo ikke bare legge oss ned og grine? Jo, nesten iallefall. Det er nok ikke nødvendigvis sånn at det ikke er vonde situasjoner som man skulle vært foruten, det er kanskje å trekke det litt langt, men det er som det ble sagt tidligere her, det handler mye om hvordan man tar det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 28. oktober 2010 #57 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg lurer på om det er litt medfødt jeg...? :klø: Jeg har alltid fått høre at jeg var en blid unge og som voksen har jeg fått høre at jeg har et veldig "lett sinn". Selv føler jeg at jeg stort sett er glad og har flere latterkramper hver eneste dag. Jeg snakker stort sett med alle, og jeg tuller og er meg selv uansett om jeg er på møter med direktører eller regnskapsdamer.. Humor er en stor del av min hverdag. Jeg har hatt noen tunge stunder i mitt liv, men alltid synes jeg det er utrolig deilig å komme på jobb for å tenke på andre ting og få de vanskelige tingene på avstand. Jeg har også fått høre av de som kjenner meg veldig godt at jeg har humøret laangt oppe når jeg er veldig glad og laaang nede når ting er tungt. Det vil nok si at jeg kan grine i timesvis når det er vanskelig og øse energi når jeg har det veldig bra. Stort sett har jeg det veldig bra. Som sagt vet jeg ikke helt hvorfor jeg er sånn, men jeg tror jeg har lett for å fokusere på de bra tingene istedenfor de dårlige. Jeg har en liten leveregel - det handler ikke om hvordan man HAR det men hvordan man TAR det. Synes også det er aller best å være glad, så da velger jeg kanskje det ubevist? Uansett hvor tungt ting kan være, så kan jeg ha galgenhumor eller se at ting kunne vært enda værre. Vet ikke om det forklarer ting men... :klø: jeg er også sånn. Var strålende blid som liten og anses fremdeles som en blid og lettlivet person. Jeg er et følelsesmenneske og kan lett bli både sint og begynne å gråte, men stort sett er jeg smilende og ler mye. Har også oppdaget at folk lyser opp og smiler mer når man møter dem med et smil, og da føler man seg jo enda bedre selv og utstråler enda mer glede. Folk som er konstant negative suger energi ut av sine medmennesker, og dem som smiler og er glad gir energi til omgivelsene. Selv om jeg smiler og ler mye og stort sett er i godt humør, undertrykker jeg ikke negative følelser. Jeg har opplevd opprivende ting i livet, men man kan jo ikke grave seg ned og la resten av livet preges av det. En ting jeg tror hjelper godt på er at jeg er ekstremt kortsint. Jeg kan bli lynende sinna men blir fort i godt humør igjen. Det er svært sjeldent at jeg gnager på vonde følelser over lang tid. Og som Krill sier her, så føles det jo mye bedre å være i godt humør enn å dvele ved vonde følelser og hendelser. De mest lykkelige menneskene har ikke det beste av alt, men de gjør det beste ut av det de har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2010 #58 Del Skrevet 28. oktober 2010 jeg er også sånn. Var strålende blid som liten og anses fremdeles som en blid og lettlivet person. Jeg er et følelsesmenneske og kan lett bli både sint og begynne å gråte, men stort sett er jeg smilende og ler mye. Har også oppdaget at folk lyser opp og smiler mer når man møter dem med et smil, og da føler man seg jo enda bedre selv og utstråler enda mer glede. Folk som er konstant negative suger energi ut av sine medmennesker, og dem som smiler og er glad gir energi til omgivelsene. Selv om jeg smiler og ler mye og stort sett er i godt humør, undertrykker jeg ikke negative følelser. Jeg har opplevd opprivende ting i livet, men man kan jo ikke grave seg ned og la resten av livet preges av det. En ting jeg tror hjelper godt på er at jeg er ekstremt kortsint. Jeg kan bli lynende sinna men blir fort i godt humør igjen. Det er svært sjeldent at jeg gnager på vonde følelser over lang tid. Og som Krill sier her, så føles det jo mye bedre å være i godt humør enn å dvele ved vonde følelser og hendelser. De mest lykkelige menneskene har ikke det beste av alt, men de gjør det beste ut av det de har Det beviser jo bare at det ligger i genene. Folk er født forskjellige, og lykke er til en viss grad arvelig, derfor er det ikke bare å bestemme seg også vips så er man lykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 28. oktober 2010 #59 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det beviser jo bare at det ligger i genene. Folk er født forskjellige, og lykke er til en viss grad arvelig, derfor er det ikke bare å bestemme seg også vips så er man lykkelig. Jeg tror ikke det er noe "vips" men jeg tror helt klart at man kan jobbe med seg selv og endre seg. Det er noe med at det man fokuserer på vil du få kjenne mer på enn det du dytter litt bak. "Fake it till you make it.. " Smiler du oftere og tenker oftere gode tanker vil du etterhvert gjøre dette naturlig. Så akkurat på Erik Torstvedt i "Skogheim flytter inn" Han sa det samme. Du kan skrive ned 5 gode ting på en lapp før du legger deg. Da vil du påvirke hjernen til å tenke mer positivt. Du forer hjernen med lykkeendorfiner isteden for med negative nedbrytende tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 28. oktober 2010 #60 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg kan være veldig smilende og sjarmerende når jeg har en usedvanlig god dag, har blitt smittet av andres gode humør eller legger ned en innsats - er jo egentlig utadvent og synes ikke det er vanskelig å ha positiv ustråling eller dra opp stemningen i en forsamling. Men er ikke alltid jeg gidder, det er ikke meg å være boblende glad 24/7 og jeg har faktisk litt aversjoner mot folk som er det. Jeg er nok kanskje noe nøktern av meg, eller hva man skal si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå