Gå til innhold

3 katter og gravid?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gravid og 3 katter? hvor lurt er dette? Vill kvitte meg med alle men sambo ønsker ikke.

+ har hund å han skal bli uansett, har ikke hørt man kan bli smittet av noe fra hund.

2 hundkatte på 5 måneder å en handkatt som alltid skraper på døra får han forventer å få oppmerksomhet til en hver tid!

Har skrevet innlegg tidligere at jeg var plaget med dyrene i senga, dette har nå tatt sluttt... er livredd for at noe skal skje med fosteret, (har hatt spontanabort tidligere).

Tror kansje 3 katter,1 hund og et barn blir for mye å håndtere når babyen kommer? at de ikke kan være på samme rom, redd får at kattene skal bli så sjalu å gjøre noe med barnet....

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Gravid og 3 katter? hvor lurt er dette? Vill kvitte meg med alle men sambo ønsker ikke.

+ har hund å han skal bli uansett, har ikke hørt man kan bli smittet av noe fra hund.

2 hundkatte på 5 måneder å en handkatt som alltid skraper på døra får han forventer å få oppmerksomhet til en hver tid!

Har skrevet innlegg tidligere at jeg var plaget med dyrene i senga, dette har nå tatt sluttt... er livredd for at noe skal skje med fosteret, (har hatt spontanabort tidligere).

Tror kansje 3 katter,1 hund og et barn blir for mye å håndtere når babyen kommer? at de ikke kan være på samme rom, redd får at kattene skal bli så sjalu å gjøre noe med barnet....

Kanskje du burde tenkt på det før du skaffet deg tre katter..

Skrevet

Det var jo ikke akkurat planlagt å bli gravid og kattene har vi hatt i 3 måneder....

Skrevet

Dette kan du jo bare se an når barnet kommer. Jeg har to katter selv, og det er ikke noe problem i det hele tatt. Mannen har tatt seg av kattekassa. Kattene finnes ikke interessert i babyen, men jeg har selvsagt holdt øye med dem for sikkerhets skyld.

Gjest Applestore
Skrevet

Hva er det med katter som gjør dem ubrukelige når man blir gravid? :(

Skrevet

Katter er ikke farlige for fosteret.

http://www.kattenssos.no/kattgravidbaby.html

Om det blir for mye for dere må du jo vurdere selv, men du burde jo tenkt på dette før dere fikk kattene. Uansett er det dumt å se på hvor krevende kattene er nå, 5 måneder er den verste alderen. Vet ikke hvor langt på vei du er, men hvis du nettopp har funnet det ut har du vel inntil ett halvt år til babyen kommer. I så fall er kattene nærmere året da, og vil være mye roligere. Voksne katter er ganske selvdrevne, og med en gang de er gamle nok til å kastreres og slippes ut vil de være vesentlig mindre krevende.

Skrevet

Jeg har 3 katter og er snart ferdig med svangerskapet mitt. Har ikke vurdert en eneste gang å kvitte meg med kattene mine bare fordi jeg er gravid, det er tross alt ikke deres feil at jeg skal ha barn.

• Liker 1
Skrevet

Hva med hunden da? Kan ikke den og bli sjalu og gjøre barnet noe? Den har vel og litt kraftigere klør og bitt enn en katt har :P

Når du har påtatt deg ansvaret for 4 dyr, syns jeg ikke noe om å kvitte seg med dem bare fordi de ikke lenger passer inn. Hadde aldri kunne kvitta meg med kjæledyra mine bare fordi jeg skulle ha barn. Måtte ha vært en mye større grunn enn det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alene, halveis i svangerskap og har fem katter.. Ingen planer om å kvitte meg med pusa, kassa tar jeg med hansker og desifisering når det blir nødvendig utover vinteren! Har hatt katt i snart 7 år, er ikke smittet av toxo, og blir nok mest sannsynligvis ikke det heller :P

JM sa jeg kunne ta jevnlig prøver utover for å være sikker.

Småbarn skal ikke være alene med dyr uansett om det er hund, katt osv :)

• Liker 1
Skrevet

Nå viste det seg ved tester at jeg hadde hatt toxoplasmose før jeg ble gravid da, så det var jo uansett ikke noe å bekymre seg for. Men det hadde uansett ikke vært aktuellt å kvitte seg med noen kjæledyr da jeg var gravid. Mener å huske at jeg hatt to katter og en hund da jeg begge gangene jeg var gravid.

Jeg var jo såklart innstilt å måtte kvitte meg med dem om barna hadde vist seg å være allergiske, noe som var min store skrekk da, for broren til mannen min er allergisk.

Skjønt jeg brukte å spøke med at jeg kom til å omplassere ungen om den skulle vise seg å være allergisk, bare se for dere annonsen: "barn gies bort grunnet allergi, fåes mot annonsens kostnad, noe utstyr medfølger..."

Det kjedelige var at det var en gammel dame som ikke skjønte ironi og ble døds-sjokkert over at jeg kunne være så kald da...

Hvis du mener at du ikke orker 3 katter er det jo litt synd at du har fått deg dem, men mens noen sier at du bør vente til etter at barnet er født med å gjøre noe, så vil jeg tro det er lettere å omplassere kattene nå mens de er ganske unge.

men de HAR rett i at voksne katter er det mye mindre mas med, så her må du gjøre en avveining...

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det var jo ikke akkurat planlagt å bli gravid og kattene har vi hatt i 3 måneder....

du kan iallefall gi bort to av de. Ikke avliv de iallefall. Skjønner heller ikke greia med å ha så mange katter i hus. man trenger ikke så mange

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...