AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 For ett par år siden tok jeg opp lån via kommunen for å kunne betale depositum. Jeg lånte litt mer enn dep.beløpet for å kunne betale omkostninger osv (ca 800kr) Lånet ble håndtert av Lindorff. etter en stund fikk jeg regninger fra dem (for å begynne nedbetalingen av lånet) og de betalte jeg alltid i tide. Så skulle jeg flytte og hadde ikke bruk for depositumet. Jeg sa opp lånet og pengene ble frigjort fra depositmskontoen og gikk rett tilbake til kommunen. Jeg ringte og snakket med dem og sjekka at alt gikk rett for seg. Ringte også lindorff da jeg fikk en ny regning og fortalte dem at jeg hadde flytta og at lånet var gjort opp. Dette visste de jo og sa jeg kunne se bort fra den siste regninga. Så begynte jeg å lure på om jeg hadde betalt inn mer enn omkostningene kosta så jeg ringte både kommunen og lindorff for å sjekke om jeg ikke skulle hadd tilbake penger. De mente at jeg hadde rukket å betale tilbake akkurat det omkostningene kostet (altså litt over 800kr) så alt gikk opp i null. Og ikke minst,alt var i orden. Så idag,får jeg brev fra lindorff med beskjed om vesentlig misligehold av lån og en regning på nesten 800 kr...What!!?? Argh,kjenner jeg blir så jævlig irritert!! Alt var jo iorden! Jeg har jo ringt dem og varslet ifra om det jeg skulle varsle ifra om. Og de sa jeg skulle se bort i fra den siste regninga da den kom akkurat etter at jeg hadde flytta og alt var gjort opp!! Hva pokker er dette regning på da? Forventer ikke at noen her kan svare..bare mest for en utblåsning...
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Dette er regning på deres rot og unøyaktighet, du må bare ringe dem og prente inn med teskje at ting er oppgjort.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Dette er regning på deres rot og unøyaktighet, du må bare ringe dem og prente inn med teskje at ting er oppgjort. Jeg ringte jo dem sist gang for litt over en mnd siden for å høre etter om jeg ikke skulle ha fått tilbake noen penger så jeg synes det er rart at de ikke varsla meg om noe så ille som misligehold da?? Alt virka jo som om det var i skjønneste orden når jeg snakket med saksbehandleren. Unødvendig. Fatter ikke at det er vi brukerne som må gjøre jobben deres..
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Hei Dette er egentlig ikke noe svar, men jeg vil anbefale deg at du alltid ber om navn på den du snakker med. Og gjerne direktenummer til denne personen. Akkurat det vil de neppe gi deg, men forklar at grunneen til at du spør er slik at du kan få direkte kontakt med denne personen igjen om noe skulle skje. Uansett, erfaring tilsier at om du har navn på den du har snakket med (og du bør også be om å få ting skriftlig) skal det mer til for dem å fraskrive seg alt ansvar i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Sørg for å ha all dialog skriftlig for da kan du bevise. Ringer du så får du navnet og mailadressen til vedkommende. Bekreft hva som ble sagt på telefon på mailen og be om tilbakemelding om du har forstått det riktig. Nå er vel ikke Lindorff kreditor, men handler på vegne av kreditor. Hadde sent skriftlig henvendelse til kreditor også. Det er de som kan trekke saken.
La Guapa Skrevet 28. oktober 2010 #6 Skrevet 28. oktober 2010 Sørg for å ha all dialog skriftlig for da kan du bevise. Ringer du så får du navnet og mailadressen til vedkommende. Bekreft hva som ble sagt på telefon på mailen og be om tilbakemelding om du har forstått det riktig. Nå er vel ikke Lindorff kreditor, men handler på vegne av kreditor. Hadde sent skriftlig henvendelse til kreditor også. Det er de som kan trekke saken. akkurat det er min erfaring også. All kommunikasjon med firmaer som Lindorff bør skje skriftlig. det ordner seg sikkert. Det er nok bare en glipp som gjør at innbetalingene dine ikke er samkjørt med restanselista deres...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå