AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg har bestemt meg! Jeg kan ikke huske å noensinne ha vært med fornøyd med kroppen min, og til tross for at vi bare snakker utrent og noen få kilo for mye, så har jeg aldri kommet til det punktet at jeg har klart å forandre livstil og bli fornøyd. Jeg er ikke der hvor jeg vil være i livet mitt, og sliter med dårlig selvtillit, men jeg har på en måte blitt vant til at det er sånn ting er. Derfor stikker det litt i hjertet hver gang jeg blir gjort oppmerksom på hvor fornøyde andre er med livet sitt og hvor god selvtillit de har i forhold til kroppen sin og hvor trygge de er på seg selv. Jeg vil også være der. Jeg vil også være trygg og komfortabel med å være meg selv. Jeg vil ikke fokusere på antall kilo. Jeg vil bli sunn. Jeg har alltid ønsket meg muskler, og jeg har bestemt meg for å begynne å jobbe med kostholdet mitt og treningen. Jeg liker styrketrening, men jeg har en lei tendens til å begynne for så å være flink en stund og til slutt falle av lasset. Jeg velger å tro at mye av grunnen er at jeg ikke er så god med verken sunt kosthold, døgnrytme etc., og jeg har en ide om at jeg kommer til å føle meg så mye bedre om jeg bare klarer å holde motivasjonen oppe og komme i mål. Er det noen der ute som har gode forslag? Jeg leser og leser, men det står så mye forskjellig om kosthold at jeg blir enda mer forvirret enn jeg var før jeg begynte å lese. Jeg er bevisst på fordeling av karbohydrater, proteiner og sunt fett, men siden jeg spiser ganske ensformig iblant og stort sett aldri frukt og grønt, er jeg sikker på at jeg mangler en del vitaminer/mineraler i kostholdet mitt. Jeg gleder meg til å sette i gang, og skal bruke tid på å sette sammen måltider og planlegge trening i dag. Om noen vil dele sine historier med meg, så setter jeg pris på alle tilbakemeldinger jeg kan få!
Gjest Nanne70 Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg begynte med å legge om livsstilen min i april i år, fordi jeg var lei av jojo-slanking og skippertakstrening. Det er ikke noe ekstremopplegg jeg holder på med hverken angående kosthold eller trening, men jeg har gått ned 6 (av 10 kg som er målet) uten å slanke meg, det er rom for kos og matglede (som jeg mener er en viktig del av en sunn livsstil - psyken skal også være sunn, ikke bare kroppen), og selv om jeg ikke er helt der jeg skal være mht trening/mosjon, så trener jeg ihvertfall jevnlig ca. 3 ganger i uka og planlegger å øke til 5. Jeg har blogget om hele prosessen og gjør det fortsatt, så du kan jo ta en titt og se om du kan finne litt inspirasjon? Bloggen heter "En sunnere hverdag" og du finner lenken under. Lykke til!
loxodonta Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Viss du trenger hjelp til å komme i gang med trening, kan jeg anbefale RYP! Da får du styrkeøvelser som du trener 2-3 ganger i uken. Tester ut hvor mange kg du klarer å løfte, for så å plotte de inn i tn-kalkulatoren, og vips- har du program for hvor mye du skal løfte de neste 6 ukene. Det er jo en overkommelig periode- så hvorfor ikke teste? I tillegg sier programmet at man skal drive intervalltrening 4x4 2-3 ganger i uka (alt etter opplegget man kjører). Ser mange har positive erfaringer med programmet, og jeg er i min første uke av styrkeprogrammet selv! Fordelen er at jeg får fremgang i treningen, øker vekter og øker kondis. Uten å vite alt for mye om ulik trening, og være usikker på hvor mye/hva man skal trene. Nå har jeg et program, og det er bare å gjennomføre Der får du forresten også forslag til kosthold. Ellers ville jeg gått for det feks Helsedirektoratet mener, og gjerne styre unna det meste av annet man hører om kosthold. Opprett gjerne treningsdagbok her på KG. Ønsker deg lykke til Om 6 uker ser du ikke for deg en hverdag uten trening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå