Gjest Tipo Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Skal på en del kurs i tiden fremover, det er snakk om to eller tre dager på hotell med kurs om dagen og middag, kanskje litt nattliv med gruppa. Jeg er ikke så reisevandt og er fristet til å pakke minimalistisk med et sett dagsklær og et sett aftenklær, toalettmappen og veska. Men er redd jeg kommer til å glemme noe viktig siden jeg skjeldent reiser. Hva hadde dere tatt med på en overnattingstur?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg er en skikkelig lettpakker, og er den av vennegjengen som alltid har med seg en eneste veske når andre har med seg tre. Her er hva jeg hadde tatt med meg: Komfortable klær å reise fram og tilbake i (bukse+genser+sokker) Ett sett klær per dag du er der (hvis du skal på to møter, ta med to sett) Et litt mer pyntet kveldsantrekk hvis dere skal ut på byen (jeans+fin topp for eksempel) Toalettmappe inkl. tannbørsten Sokker (jeg tar alltid med meg dobbelt så mange sokkepar som dager. Hvis jeg skal være et sted i 3 dager, tar jeg med meg 6 par sokker) Truser Lommebok Noe underholdning (bok, ipod) Mobil + lader Og hvis du er kjempesmart, så bruker du buksa fra jobbmøtet på byen, og tar kun med en ekstra singlet - så har du redusert masse plass
Kvist Skrevet 27. oktober 2010 #3 Skrevet 27. oktober 2010 Skal på en del kurs i tiden fremover, det er snakk om to eller tre dager på hotell med kurs om dagen og middag, kanskje litt nattliv med gruppa. Jeg er ikke så reisevandt og er fristet til å pakke minimalistisk med et sett dagsklær og et sett aftenklær, toalettmappen og veska. Men er redd jeg kommer til å glemme noe viktig siden jeg skjeldent reiser. Hva hadde dere tatt med på en overnattingstur? Jeg hadde pakket det du skriver, men sørget for å ta en basisbukse eller skjørt og en ekstra overdel. Liker ikke å gå i akkurat det samme to dager etter hverandre og da blir det litt variasjon uten masse ekstra bagasje. Legg med litt tilbehør som du kan ha hvis du trenger mer variasjon. Kanskje et skjerf? Det luner jo litt ekstra om man skal ut også. Og husk å ta med en sånn liten veske i tillegg til den vanlige, kjekt når man skal til middag/ut. Også sørger jeg alltid for å reise i støvletter og har med meg et par høye hæler og et par flate småsko, da kan jeg bytte litt på.
Gjest Tipo Skrevet 28. oktober 2010 #4 Skrevet 28. oktober 2010 Takk for gode svar begge to! Jeg hadde ikke tenkt på mye av dette i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå