Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Jeg har nettopp fått meg clinique high impact curling mascara, og den skal da altså fjernes med lunkent/varmt vann. Dette syntes jeg er vanskelig og det blir MYE styr!

Jeg har prøvd å fukte fingrene i vann og "dra" mascaraen av. Dette er tungvindt og jeg må hodle på lenge for å få vekk alt. Pluss at jeg ender opp med masse mascaradeler rundt og langt nedenfor øynene. Ikke særlig praktisk heller å dytte masse dråper med vann dit, ettersom jeg er linsebruker. Linser har veldig lett for å ramle ut da.

Har også prøvd å fukte en bomullspads med vann. Dette gikk også dårlig. Tok lang tid og endte opp med masse mascararester overalt rundt øynene.

Trodde det skulle være lettvindt med mascara som skal fjernes på denne måten? Syntes det virker utrolig tungvint, og foretrekker mascaraer som kan fjernes med sminkefjernes i noen korte sveip.

Hvordan gjør dere dette? Er det jeg som gjør feil eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bløter de godt opp, men får alltid pandaøyner så sminkefjerner er et must.

Skrevet

Jeg har aldri hørt om å fjerne mascara med vann... Jeg foretrekker sminkefjerner med olje.. Eneste måten jeg får bort alt på. Kan du ikke fjerne denne mascaraen med vanlig sminkefjerner?

Skrevet

Skal prøve å forklare.. Bøy deg godt over vasken, ta masse vann i håndflaten og gni godt på øyet. Gjenta i ca 1 minutt. Gjør det samme på det neste øyet.

Slik fjerner jeg altid mascaraen.

Vær obs på at det kan komme litt innpå øyet, som du fjerner etterpå.

Skrevet

Gjør det noe om du får mascararester rundt øynene når du likevel er på badet og midt i en renseprosess? Det er jo bare å vaske det bort?

Skrevet

Jeg vasker alltid av mascaraen med vann. Jeg lar vannet renne, fukter fingrene og "drar" dem over øyenvippene, omtrent som en mascarabørste. Til slutt tar jeg litt vann rundt hele øyet, og fjerner eventuelle mascararester som kommer av det. Det tar ikke særlig lang tid, og jeg ser på fingrene når det ikke er mer mascara igjen.

Skrevet

Jeg bruker alltid bare vann.

Tar hodet under vasken slik at vannstrålen kan treffe øyet. Så gnir jeg forsiktig til alt er borte. Får aldri pandaøyne hvis jeg holder på lenge nok.

Ellers fjerner jeg det i dusjen, men da slipper jeg jo å være så nøye. Da tar jeg bare å gnir under strålene jeg får i ansiktet.

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Bør helst ikke gni så masse på øynene da det kan føre til at linsene ramler ut og knørver seg sammen o.l. Skal ikke være lett hehe.

Jeg syntes det gjør litt at jeg blir full av mascararester rundt øynene etterpå fordi det gjør at jeg må bruke ekstra tid og ekstra bomullspads på å få det vekk. Da går det jo mye fortere med en mascara jeg bare kan fjerne med sminkefjerner. Men jeg er fornøyd med denne mascaren ellers, så vil helst ikke bytte den ut heller

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Kanskje det bare er jeg som har brukt for lite vann eller vann med for lav temperatur. Skal prøve å bruke mer vann som er varmere neste gang :)

Skrevet

Jeg har ikke prøvd High Impact Curling Mascara, men jeg bruker derimot den vanlige (High Impact). Den er dritlett å fjerne med vann! Det er bare å skylle øynene noen ganger med lunkent vann, og så renner mascaraen av. Likevel sitter den godt på hele dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...