Gå til innhold

Advarer mot alvorlig Firefox-hull

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.digi.no/854614/advarer-mot-alvorlig-firefox-hull

Svært dårlig dekning mot denne trusselen, sier Norman.

Natt til tirsdag avslørte Telenors sikkerhetssenter at Nobelinstituttets nettsider var blitt kompromittert av skadevare.

Et ukjent antall besøkende har fått maskinene sine hacket, bare ved å besøke nobelpeaceprize.org.

Trusselen som ble avdekket er meget alvorlig, ifølge det norske antivirusselskapet Norman, som straks iverksatte etterforskning og analyse.

Har egentlig ikke noe å si her, ville bare advare folk. Er ikke noe særlig å bli hacket.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest BabyBlue
Skrevet

bra jeg ikke bruker den nettleseren, da... o_0

Skrevet

Takk for opplysningen. Herefter blir det Safari for mitt vedkommende.

Gjest Nedfall
Skrevet (endret)

Takk, AnonymBruker!

Har sendt en mail til dama ang dette. Endelig ett konkret tilfelle jeg kan argumentere med ovenfor dama. Jeg bruker Noscript i min nettleser, har vel brukt det ca 2 år nå.. ? Min bedre halvdel hater det programtillegget som pesten, og har aldri skjønt hvorfor det kan være lurt å bruke det.

Hm.. kan det være hacking på oppdrag for Kina.. ? Det blir jo mer og mer av de "profesjonelle" angrepene, dvs de typiske gutteromhackerne som roter rundt på egenhånd, er ikke lengre den store trusselen. Truslene kommer idag mest fra hackere med ett stort apparat i ryggen. Enten kriminelle nettverk, eller tvilsomme statsorganisasjoner.

Edit: La til avsnitt.

Endret av Nedfall
Gjest Nedfall
Skrevet

Mozilla teamet har patchet sikkerhetshullet nå. Anbefaler alle å oppdatere Firefox.

Velg Hjelp - Søk etter oppdateringer.

Done.

Gjest Nedfall
Skrevet

,

..jeg ser du er sjenert, men kunne du ikke si noe ihvertfall? ;)

Gjest Violently Happy
Skrevet

Jeg bruker Noscript i min nettleser, har vel brukt det ca 2 år nå.. ?

NoScript er genialt da. <3

Skrevet

Takk for opplysningen. Herefter blir det Safari for mitt vedkommende.

Safari er vist en av de minst sikre nettleserne.

Mac sitt OS har ikke så mye problemer med virus og sånt, så det er ikke like viktig for safari å ha tett sikkerhet, som det er for windowsbaserte nettlesere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...