Suzy Skrevet 27. oktober 2010 #1 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg skal bestille ved til heimen og lurer rett og slett på hvor mange sekker jeg bør bestille? Jeg har litt ved liggende fra før, som jeg har tenkt at skal fyres opp først og den holder antagelig frem til jul - så jeg trenger dermed ved fra jul til mars omtrent. Vi har varmepumpe som står for grunnvarmen, så fyring foregår på kvelden for å få det ekstra lunt. Huset er ca 75 kvadrat i grunnflate - om det spiller inn. Noen som har erfaring?
Gjest Spinell Skrevet 27. oktober 2010 #2 Skrevet 27. oktober 2010 Her kommer et "på den ene siden og på den andre siden-svar", så det kan sikkert ikke brukes til annet enn vurderingsbakgrunn. Hvor mye ved du trenger kommer an på klimaet der du bor, hvor godt isolert huset ditt er og størrelsen på sekkene, i tillegg til det du selv har nevnt. Jeg har sett ved bli solgt i både 40-, 60- og 80-liters sekker. I den kaldeste vinterperioden fyrer vi faktisk opp en 60-liters sekk hver kveld. Jeg bor et kaldt sted i innlandet. Arealet som skal varmes opp er omtrent det samme som hos deg, men jeg har ikke varmepumpe. Jeg kan derfor ikke tenke meg at du trenger å regne en hel sekk per dag, kanskje nærmere en halv. Det er sikkert billigere å kjøpe ved uten sekk rundt, hvis du har muligheten til det. (Priser vet jeg lite om pga at vi får ved fra familie).
Suzy Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg bor i indre innlandet - det er kaldt som h... jevnt over, men huset er godt isolert. Det er snakk om enten 40 eller 60 liters sekker (vet ikke hva) og jeg skal kjøpe av en bekjent veldig billig, så jeg tror ikke jeg treffer noe rimeligere Men takk
Gjest Spinell Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Hvis det er super-billig ville jeg ikke nølt med å tenke ca en sekk per dag. Om det blir igjen noe, så funker jo veden neste år også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå