Gå til innhold

Bytte om litt på "programmet"...?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som har valgt å ikke kjøre standard bryllusptimeplan? Jeg mener, bytte om litt på den vanlige rekkefølgen.

Vi kommer mest sansynlig til å gjøre følgende:

- vielse

- velkomst med champagne og bryllupskake

- når vi har skjært kake og spist litt tar vi bilder med fotografen mens gjestene gomler mer kake

- middag

- kaffe m/ petit fours

- dans

- nattmat

Tror dere gjestene blir skuffa over at det kun blir en kake, og at det ikke er vanlig marsipankake, og at det ikke blir et tradisjonelt kakebord til kaffen men kun petit fours?

Eller blir gjestene glade for at maten blir fordelt jevnt utover hele dagen (gjestene blir vel sultene mellom vielsen og middagen dersom det går for lang tid), at de "har noe å gjøre" mens vi tar bilder, og at de får en frisk og god kake i stedet for sukkerbund fylt med masse krem? De får jo sødt til kaffen allikvel.

Vanskelig å prøve og gjøre alle fornøyde...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dette høres helt strålende ut, jeg :-)

Hvis det passer dere best, så synes jeg at dere skal gå for denne løsningen. Pass bare på at kakespisingen ikke kommer for tett opp i middagen ;-) Synd å være mett av en mektig kake når man setter seg til bords.

Vi skal også bare ha en kake, og hvis noen blir skuffet over det, så får de heller bli det da. Tror de færreste bryr seg faktisk.

Skrevet

Jeg kjenner noen som hadde bryllupskaka i en park etter vielsen, og det var stor suksess. Skulle gjerne hatt det selv, men frykter dårlig vær.

Skrevet

Høres veldig bra ut :)

Uansett så er det deres dag, dere kan jo gjøre hva dere ønsker!

Vi skal også ha en kake, kun bryllupskaken.

Skrevet

Syns også det høres veldig bra ut! Gjestene får noe å spise og noe å "gjøre" mens de venter på at dere blir ferdig med å ta bilder.

Ellers passer vel gjestene selv på at de ikke spiser for mye kake, de har vel fått greie på klokkeslett for middag på forhånd.

Gjest Anonymous
Skrevet

En kake hadde nok gått dårlig i Finnmark..... he-he, men jeg syntes det hørtes ut som et bra opplegg!

Men hva i all verden er "petit fours" ?

Skrevet

Vi kommer definitivt ikke til å kjøre "standard kjøreplan". Tar nok fotografering før vielsen, og muligens kun middag etterpå før vi drar på bryllupsreise. Eller kun kake. Eller kun fest kanskje?? Ikke helt bestemt nei... :oops: Men det blir ikke sånn: Vielse - fotografering - middag - kaffe og kake - fest. Gjør akkurat som dere vil, syns det høres veldig bra ut jeg!

Skrevet

Men hva i all verden er "petit fours" ?

Petits Fours er små "kaker"/konfekt i ca. 1 munnfull størrelse :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...