Gå til innhold

Ulykkelig forelsket -IGJEN

Gjest Sunshine22

Anbefalte innlegg

Gjest Sunshine22

Hei:)

Som overskriften sier, jeg har igjen klart å forelske med hodestups i noen jeg ikke kan få...Jeg har alltid hatt en tendens til å forelske meg i de typene som er enten opptatte, eller de som ikke har de samme følelsene som jeg har ovenfor dem....

Jeg blir bare trist av hele greia, for det jeg vil jo helst finne en som er singel og en som liker meg tilbake:)

Noen flere som har opplevd dette- å falle for gutter/menn som er opptatte?? Det må jo være noen grunner til at jeg alltid forelsker med i menn som er opptatte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som overskriften sier, jeg har igjen klart å forelske med hodestups i noen jeg ikke kan få...Jeg har alltid hatt en tendens til å forelske meg i de typene som er enten opptatte, eller de som ikke har de samme følelsene som jeg har ovenfor dem....

Jeg blir bare trist av hele greia, for det jeg vil jo helst finne en som er singel og en som liker meg tilbake:)

Noen flere som har opplevd dette- å falle for gutter/menn som er opptatte?? Det må jo være noen grunner til at jeg alltid forelsker med i menn som er opptatte??

Den kan jo hende du ubevisst velger de du likevel ikke kan få, for å sikre deg mot avvisning. Når du vet utfallet fra før så er det jo ikke noen risiko, ikke sant?

Hva tror du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine22

Jo, du sier noe der...Innerst inne så er vel er årsaken at jeg prøver å beskytte meg fra avvisning...Men vil jo ikke at det skal være slik...Men må vel på en eller annen måte prøve å komme over denne frykten for avvisning...

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du sier noe der...Innerst inne så er vel er årsaken at jeg prøver å beskytte meg fra avvisning...Men vil jo ikke at det skal være slik...Men må vel på en eller annen måte prøve å komme over denne frykten for avvisning...

Takk for svar:)

Jeg tror du må se over valgene dine og tenke gjennom hvorfor du er redd - så kan du kanskje endre litt på mønstrene dine og se problemet før du er til knes i det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke du alene om å ha det sånn. Å ville ha det man ikke kan få.. Kjipt. Jeg har også hatt det litt sånn. Og har det vel litt i meg ennå.. Men jeg har nå hatt kjærester i fortiden..

Jeg vet dessverre ikke helt hva råd jeg skal gi. Du er nok litt kresen tror jeg, så man må bare forsøke gi ting en sjanse, selvom man kanskje i utgangspunktet ikke tror man kan falle for dem. You might be supprised. ;) Å møte en man liker som liker deg like godt tilbake, er ikke alltid så lett. Ofte går det dessverre en vei... Men, vi må ikke gi opp håpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner åssen det er å falle for noen som er opptatte eller som ikke liker deg tilbake. Ikke noe særlig gøy det der. Husker en gang så falt jeg for en fyr som var gift (jeg viste ikke at han var gift for han sa det ikke, Han sa det en god stund senere) Men er ikke noe stas når han sier at han skal gå fra kona for å bli sammen med deg også plutselig en dag sier han at han kommer til å bli hos kona. Var vel kanskje veldig dum og naiv som faktisk trodde han ville gå fra kona.

For noen uker siden falt jeg for en som ikke hadde de samme følelsene som jeg og ville bare være venner. Den er kjip!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat hvordan du har det! Har hvert sånn selv, og er sånn ennå.. Har liksom alltid klart å pushe dem i fra meg på en måte.

Det er utrolig kjipt å forelske seg i de "uoppnåelige", men jeg tror heller det ligger mer i at du TROR du ikke har sjangs, og dermed så holder du mer igjen, og er litt redd for å bli såret eller flau fordi du kan få ett nei. For alt det du vet, så kan det jo være at han føler det slik mot deg og? Og hvis de er opptatte.. så ja, da må du nok se etter andre fisker i havet. Men det er jo litt spenning i det også må jeg innrømme :-)

Jeg har blitt mer "mottakelig" i det siste, det vil da si at jeg tør å være litt mer frempå, slik som å motta komplimenter og være den som gjerne tar det første intiativet.

Har snakket med noen kamerater om dette, og de forteller meg at det er veldig kjekt at jentene bryter den gammeldagse visen om at det er guttene som skal være den som leder.

Og etter at jeg har tatt til meg rådene til dem, så har jeg faktisk fått flere interesserte :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og den grunnen er at du ikke er klar (eller moden) for noe seriøst parforhold (ennå).

For en gang skyld vet du vel hva du snakker om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og den grunnen er at du ikke er klar (eller moden) for noe seriøst parforhold (ennå).

Steinar, Steinar.

Kan du utdype dette litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar, Steinar.

Kan du utdype dette litt?

Vet ikke helt hva jeg skal utdype her egentlig.

Men som jeg ser det finnes det noen ulike mennesketyper. Grovt regnet.

De som ikke kan tenke seg å leve utenfor et parforhold.

De som er "redde" for å leve i et parforhold - av ulike årsaker.

Og de som ikke passer til å leve i et parforhold.

Det å være "redd" kan da være så enkelt at man ikke er (mentalt) moden ennå. Eller det kan komme av mere kompliserte problemer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok ikke du alene om å ha det sånn. Å ville ha det man ikke kan få.. Kjipt. Jeg har også hatt det litt sånn. Og har det vel litt i meg ennå.. Men jeg har nå hatt kjærester i fortiden..

Jeg vet dessverre ikke helt hva råd jeg skal gi. Du er nok litt kresen tror jeg, så man må bare forsøke gi ting en sjanse, selvom man kanskje i utgangspunktet ikke tror man kan falle for dem. You might be supprised. ;) Å møte en man liker som liker deg like godt tilbake, er ikke alltid så lett. Ofte går det dessverre en vei... Men, vi må ikke gi opp håpet!

er man automatisk kresen hvis en person ikke gjengjelder akkurat følelsene? Eh nei trokke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er man automatisk kresen hvis en person ikke gjengjelder akkurat følelsene? Eh nei trokke det.

Eh, var det hva jeg sa? hm? Nei, trokke det!

For meg er kresen at man ikke faller så lett, at man ikke faller for "hvem som helst"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, var det hva jeg sa? hm? Nei, trokke det!

For meg er kresen at man ikke faller så lett, at man ikke faller for "hvem som helst"..

Jeg har aldri skjønt denne "kresen" problematikken jeg. Det er så negativt ladet og har lite med saken å gjøre. I mine ører er det motsatte av kresen å "settle for second best" noe som virkelig ikke er noen suksessfaktor? Og en person som er "second best" for en er jo perfekt for en annen!

Nei, la oss få vekk dette kresen begrepet, og heller snakke om å finne en partner som er riktig for en. Det kan innebærr prøving og feiling, leting og venting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre opplevd det sammen før jeg også. Og JA, det er veldig dessverre for det er ikke noe særlig :( Det var faktisk for ikke så lenge siden at jeg ble veldig tiltrukket av en 'kompis' som viste seg å være opptatt! Det tok riktignok litt tid før jeg fant ut at han hadde en dame, og at de hadde vært sammen i 2 år på den tiden :( Innen jeg fikk greie på det, hadde dumme meg allerede tillatt meg selv å bli ganske så tiltrukket av han. Vi hang jo sammen hele tiden og det hjalp jo ikke noe særlig på følelsene. Jeg var hundre prosent sikker på at han likte meg også, og det verste var at jeg kunne se for meg oss to sammen!

For å gjøre en lang historie kort, så var det ikke før etter at jeg tok meg sammen og tok avstand fra han at han begynte å løpe etter meg. Jeg kan nok fortsatt si at jeg har følelser for han, men jeg har tatt et gravalvorlig tak i meg selv og nekter meg selv å treffe han. Det er ikke rettferdig ovenfor dama hans!!!

Dessuten, hva får meg til å tro at han ikke gjør det samme bak min rygg dersom han gjør det mot en annen jente nå? Altså, han lekte meg og fortalte meg aldri at han hadde dame. Det fikk jeg greie på helt på egenhånd :(

Huff.. Vanskelig skal det være =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt denne "kresen" problematikken jeg. Det er så negativt ladet og har lite med saken å gjøre. I mine ører er det motsatte av kresen å "settle for second best" noe som virkelig ikke er noen suksessfaktor? Og en person som er "second best" for en er jo perfekt for en annen!

Nei, la oss få vekk dette kresen begrepet, og heller snakke om å finne en partner som er riktig for en. Det kan innebærr prøving og feiling, leting og venting.

Joda, kan godt gå bort i fra det ordet. Er enig i at det er ganske negativt ladet, og ofte blir det misforstått også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...