Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei:-)

Jeg er en 22 år gammel jente som er glad i å trene. Trener 4-5 ganger i uken. Men i går begynte jeg med noe som var helt nytt for meg... Jeg dro på svømming! Veldig gøy, og jeg merket jeg ble fort sliten. Har jo hørt at svømming er noe av den beste treningen man kan få... men hvor langt bør man svømme for å få en god treningsøkt? Hvor langt svømmer dere som bruker svømming som treningsform?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1,5-2,3km. Spørs hvor lenge siden sist og dagsform og guts akkurat den dagen.

Skrevet

Jeg svømmer 1500 1-2 dager i uken. Vurderer sterkt å øke til 2 000 m.

Skrevet

Hei hei:-)

Jeg er en 22 år gammel jente som er glad i å trene. Trener 4-5 ganger i uken. Men i går begynte jeg med noe som var helt nytt for meg... Jeg dro på svømming! Veldig gøy, og jeg merket jeg ble fort sliten. Har jo hørt at svømming er noe av den beste treningen man kan få... men hvor langt bør man svømme for å få en god treningsøkt? Hvor langt svømmer dere som bruker svømming som treningsform?

Svømming er bra trening fordi du bruker de aller fleste muskelgruppene, og det er bra for folk som trener seg opp etter diverse skader fordi man blir omtrent vektløs i vannet, og belaster ikke skjelettet. På den annen side, hvis man er noenlunde skadefri så bør man også innimellom drive med trening der man får belastning på skjelettet, for å styrke det.

Hvor langt du bør svømme avhenger av teknikken din. Er den veldig god og du er i brukbar form så går det lett å svømme 1500 meter. Selv svømmer jeg 2000 meter hver gang jeg er i svømmehallen nå om høsten, jeg kunne greit ha svømt lenger, men jeg begynner å kjede meg.

Skrevet

Svømming er bra trening fordi du bruker de aller fleste muskelgruppene, og det er bra for folk som trener seg opp etter diverse skader fordi man blir omtrent vektløs i vannet, og belaster ikke skjelettet. På den annen side, hvis man er noenlunde skadefri så bør man også innimellom drive med trening der man får belastning på skjelettet, for å styrke det.

Hvor langt du bør svømme avhenger av teknikken din. Er den veldig god og du er i brukbar form så går det lett å svømme 1500 meter. Selv svømmer jeg 2000 meter hver gang jeg er i svømmehallen nå om høsten, jeg kunne greit ha svømt lenger, men jeg begynner å kjede meg.

Jeg er ikke sikker på hvor langt jeg svømmer de gangene jeg får somlet meg til svømmehallen, men jeg pleier å bytte stil for hver lengde. Det blir ikke like monotomt og jeg kan følge med på det som skjer rundt meg når jeg tar litt rolig brysttak, men jeg vet ikke om det er den beste treningen.

Når jeg svømte aktivt, for mange år siden, hadde vi 2000 meter som oppvarming før treningen begynnte for fullt.

Skrevet

Hei!

Jeg var og svømte i dag for første gang på flere år, svømte da 1000 m. Regner med å øke ti 1500 - 2000 m etterhvert :) Ble sliten ja :jepp:

• 4 uker senere...
Gjest sardintroll
Skrevet

Jeg er veldig misunnelig på dere, jeg skulle så gjerne ha svømt, for det ser så gøy ut. Pokker ta vannskrekken min. :S

Skrevet

Eg aner ikkje kor langt eg symjer av gongen, for eg symjer ei stund for å varme opp, så køyrer eg intervalldrag. Eg trener alltid teknikk når eg symjer, og då gjer eg meg når teknikken ikkje er bra lenger.

Skrevet

Jeg svømmer 1000m en gang i uka eller to (i tillegg til å trene utenom) får vel øke til 1500-2000m hvis det har mer for seg. Men aller monner drar jo, uansett. Bruker vel ca en halvtime og svømmer bare vanlig bryst, fint med litt variasjon fra den kjedelige jogginga.

Skrevet

Nå svømmer ikke jeg så mye, men svømmer 2000-3000 m de gangene jeg svømmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...