Gå til innhold

Fin kafe i Trondheim

toth

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Dromedar! I Nordre på Øvre eller Nedre Bakklandet. Veldig gode brownies!

Enig i både Baklandet Skydsstation, Mormors og Dromedar, men de to siste kan iallefall bli veldig fulle av folk -så hva med:

Rabarbra som rett over gaten for Dromedar på Bakklandet? Og Kaktus som ligger like nedenfor?

Ellers så har du Pia's rett over gata for Studentersamfundet som er superhyggelig, liten og intim.

Aroma rett nedenfor Prinsen Kino var koselig før, men vet ikke hvordan det er der nå.

Café Filter som ligger i Ila er også absolutt å anbefale!

Ramp på Lamoen er en "sikker vinner" -alltid!

Café Vivaldi som ligger i Thomas Angells gt. er fin, Bare Blåbær på solsiden og Brukbar i sentrum synes jeg også er litt koselig, men det er kanskje for "standar"? (De har vel også lett for å bli fulle)

Åja, også ligger det en midt i bakken mellom Studentersamfundet og Gløshaugen som jeg ikke husker hva heter, men de har verdens koseligste kjeller og veldig god kaffe/mat/brownies osv.

Ble mange her nå -men gode forslag alle sammen etter min mening! Er steder jeg oppsøker selv for kos når jeg er i Tr.heim iallefall. ;)

(Btw -ville ikke ha anbefalt Dromedar i Nordre, ikke akkurat det mest superkoselige stedet jeg vet om iallefall -upersonlig!)

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo et datested personen søker. Da er det kanskje ikke så viktig om brownies smaker godt, hvis du samtidig må treffe på "alle" kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes Coffee Annan, fortsatt? Om ikke annet verdens KULETSTE kafenavn.

Jeg regner med at Coffee Annan finnes så lenge ISAK-senteret er der? Veit de pussa opp for noen år tilbake, har vært der på konsert etter det (jeg husker jo tilbake fra da "caféen" var mer som et hvilket som helst pauserom, ja sånn bortsett fra at veggene var tapetsert med aviser fra hele verden da. På den tida var det også lov til å røyke inne så den oppusssinga de gjorde den tror jeg trengtes for mer enn bare større plass!) ;) Men er uansett kanskje ikke beste caféen for en date akkurat? Men navnet -det er best! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Baklandet skydsstation eller dromedar på bakklandet (ikke den nye ved bakke bru, men den gode gamle). begge deler er superkoslige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dromedar bakklandet har nesten ikke sitteplasser, så det er ikke så gunstig. Rabarbra har fått nye eiere for en stund tilbake, så det er ikke alkis-hangout lengre, anbefales! Bare Blåbær på andre siden av gata er også koselig, men muligens med verdens treigeste betjening.

Det stedet i bakken ved gløs het noe med Lucas, men det er lagt ned nå. Størst sjanse for å få en slitsom alkis som setter seg ved bordet ditt er det vel på Ramp, av de stedene som er nevnt her.

Pias er ikke åpent på dagtid, men er det en pils på kveldstid man skal ta så er dette den beste plassen i byen etter min mening. Koselig stemning og billig øl :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dromedar bakklandet har nesten ikke sitteplasser, så det er ikke så gunstig. Rabarbra har fått nye eiere for en stund tilbake, så det er ikke alkis-hangout lengre, anbefales! Bare Blåbær på andre siden av gata er også koselig, men muligens med verdens treigeste betjening.

Tenker du på Choco Boco? Alle boco-ene har verdens tregeste betjening. ;) Men koselige, det er de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filter i ila er nedlagt.

Brukbar synes jeg ikke egner seg til noe date-plass. Med mindre dere begge røyker, da har de en ypperlig utservering. Ellers er kaffen der fæl, så det er kun om det er øldrikking dere skal bedrive det anbefalles. Høy er musikken og.Jeg henger der så jeg vet hva jeg snakker om ;)

Mormors egner seg ikke på kveldstid da det er stappfullt av øldrikkende folk, nesten uansett ukedag siden pilsen er så billig.

Ramp passer om dere er rocker/hippie (jeg er en selv så håper ingen blir støtt nå :P )ikke ellers. Det passer veldig dårlig å ta med sossedama fra bi der. Uansett er det et stykke fra sentrum, på svartlamon.

Bakklandet er en sikker vinner, nesten uansett hvor du går, mange koselige plasser der :)

Ellers er bare blåbær og vivaldi som nevnt koselig. For date hadde jeg ikke ville gått på dromedar. Det er for hektisk der, og flere av de stenger tidlig.

Det var min mening, lykke til på date!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) Men er uansett kanskje ikke beste caféen for en date akkurat? Men navnet -det er best! :D

Ja, det var mest navnet. Jeg måtte bare skrive det.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig glad i Vivaldi.

Menneh, jeg har jo helt glemt at du er flyttet til byen! Ta en kopp kaffe om to ukers tid (im going awayaway!)? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på Choco Boco? Alle boco-ene har verdens tregeste betjening. ;) Men koselige, det er de.

Ja, var nok den jeg tenkte på ja. Både der og på Jordbærpikene er det bare skikkelig treige folk som jobber. Rart det der..-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...