Gå til innhold

"Plastdings" på kaffeposer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke et forferdelig viktig spørsmål, men jeg stusser på dette hver gang jeg åpner en pose med kaffe. På posen sitter det bestandig en liten, firkantet plastbit med lim. I midten av biten ser det ut som om det er et hull, som er dekket av tynn tape. Jeg vet ikke om produsenten tror at man kan bruke denne til å lukke posen med, da er det i hvert fall en veldig dårlig patent, for biten er alt for liten til at dette går. Eller er det noe jeg ikke har forstått? Dette gjelder forøvrig flere merker, har sett det både på Evergood, Ali og Cirkelkaffe.

Er det noen som har løst dette mysteriet? :fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

Kan være det er vakum-ventilen som brukes til å suge ut luft og erstatte med gass etter at posen er lukket. Det er for at kaffen skal holde seg bedre.

Skrevet

Aha! Ja, det høres jo ganske logisk ut. Da slår jeg meg til ro med forklaringen din, strykebrett! Takk! :fnise:

Skrevet

Jeg trodde det var til å åpne slik at man kan lukte på kaffen i butikken :fnise: Ikke at jeg har gjort det da.

• 11 år senere...
Skrevet

Lurte også på noe lignende, og fikk opp denne tråden ved søk.
Her er det en rund plastknott inni posen( til  høyre på bildet) og et merke på utsiden( til venstre).

Er det samme vi snakker om her, eller hva er det? Trodde kanskje det var en åpning man kunne tømme fra jeg.

kaffa.jpg

Anonymkode: 54b32...e3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...