Gå til innhold

Ketose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestil boken ketolysekuren, men den har ikke dukket opp enda, men jeg lurer på følgende. jeg er alltid på farta og hater å lage mat.

Spørsmalet er følgende: må jeg ha i meg en viss mengde av grønnsaker også eller er det bare nok å spise bare egg til frokost, eller bare kjøtt til middag? skulle gjerne hatt en meny forslag av enklest sort, men som alikevel får meg i ketose, jeg er periodespiser og kan holde meg til en ting over lengre tid, feks, steke opp kjøtt eller kylling og bare gnafse når jeg er sulten, vet det er håpløst spurt, men må liksom vite hvor mye av hver ting en kan spise. noen sier ubegrenset så lenge det ikke er karber inne i bildet, så blir litt frustrert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal spise rundt 15 gram karbohydrater om dagen. Disse skal bestå av grønnsaker, av typen som vokser over jorden (rotfrukter inneholder mye stivelse). Det er mest fordi de inneholder viktige vitaminer og mineraler kroppen trenger. Helst spis litt grønnsaker til alle måltid.

Anbefaler deg å sjekke ut lavkarboforumet, der er det masse oppskrifter tilpasset ketolysekuren, samt svar på alle spørsmål du har om lavkarbo.

(www.lavkarbo.no altså. Der er det også matvaretabell, slik at du ser hvor mye karbohydrater det er i f.eks. de forskjellige grønnsakene)

Skrevet

Du skal spise rundt 15 gram karbohydrater om dagen. Disse skal bestå av grønnsaker, av typen som vokser over jorden (rotfrukter inneholder mye stivelse). Det er mest fordi de inneholder viktige vitaminer og mineraler kroppen trenger. Helst spis litt grønnsaker til alle måltid.

Anbefaler deg å sjekke ut lavkarboforumet, der er det masse oppskrifter tilpasset ketolysekuren, samt svar på alle spørsmål du har om lavkarbo.

(www.lavkarbo.no altså. Der er det også matvaretabell, slik at du ser hvor mye karbohydrater det er i f.eks. de forskjellige grønnsakene)

ok=) takker og bukker=)

Skrevet

Gå inn på lavkarbo.no og søk etter Nannahs knekkebrød. Jeg baker en slik porsjon i uken, og de har ihvertfall reddet meg! Nødproviant på f.eks jobb når jeg har "glemt" matpakken min er en halv boks cottage cheese på butikken og en ss eple-pære syltøy.

Skrevet

...og på knekkebrødene går det i mye ost! (men ikke brunost)

Skrevet

Anbefaler deg å spise balansert, men mindre og heller øke aktivitetsnivået fremfor en potensielt farlig, og ekstrem diett.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...