Gå til innhold

Flekk på kjole etter rens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å legge kjolen min ut for salg men da jeg fikk den tilbake fra rens så har de ikke klart å få den helt ren! Det er en svart flekk (ca 1 cm) foran (og veldig synlig) som de ikke har fått bort samt at den ble ikke ren under heller. :(

De sier at de prøvde å rense den to ganger men at de ikke fikk det bort. Kjolen har også fått endel løse tråder/pynt etter at de har renset den.

Jeg vil jo ikke selge en kjole som ikke er ren! Hvordan skal jeg gå frem? Burde jeg kontakte en brudesalong? Kan de ha peiling på hvordan man skal få bort visse flekker?

Help!

Videoannonse
Annonse
Gjest Ruccola
Skrevet

Man kan vere så heldig at flekken ligger nært en søm, da kan man sy den bort.

Men jeg hadde krevd erstatning fra renseriet om perlene på kjolen er ødelagt altså! :kjefte: Sånne hensyn skal de ta, det er tross alt jobben demmes, og en brudekjole koster ofte myyyyye penger! :nei:

Jeg ville ha pusha dem litt på det!

Skrevet

Ja, jeg lurer på omjeg skal si ifra...

De sa faktisk til meg at de fraskrev seg ansvaret for at dekorasjoner som perler, broderier osv kunne bli ødelagt under rensen, men at det pleide å gå bra.

Kjolen måtte jo renses! Og de bruker vel de samme teknikkene på alle renseri eller? Så jeg vet ikke om jeg skal prøve et annet sted?

Skrevet

Jeg har kjøpt brukt kjole som er renset, og den har også fortsatt en flekk på seg, heldigvis er den ikke synlig da... Noen flekker kan ikke fjernes rett og slett. Sa de fra seg ansvaret om skader på broderi og perler før de renset den? Isåfall var du jo klar over risikoen og da er de nok ikke erstatningspliktige... Vet ikke dette sikkert da...

• 2 uker senere...
Skrevet

Nylonvask (ja, faktisk) er eit tips eg fekk i ein brudesalong. Berre ta litt og gni på flekken, så skal det visst bli betre. Har ikkje testa sjølv, men dei brukte det visstnok heile tida. :)

Skrevet

Du har ikke tilfeldigvis brukt Rekord Rens i Sandefjord, eller?

Jeg leverte min kjole der, og fikk den tilbake med flekker som ikke var der i utgangspunktet! Og i tillegg tar de null ansvar, ringer ikke for å si ifra når kjolen er klar til henting, påstår at de ikke ser noen flekk og at jeg må komme ned og peke på de selv, og generellt sett fraskriver seg alt ansvar.

Ta kontakt med NRV hvis du vil gjøre noe med de løsnede perlene.

Skrevet

Jeg putta kjolen min i maskina selv jeg! :D

Fikk beskjed mad dama som solgte den at det skulle gå fint, skulle bare vrenge den så perlene vendte innover, og ha den på silkeprogrammet på maskina med minst mulig vaskepulver i.

Gikk kjempefint! :)

(Dette var en enkel satengkjole uten slep, med masse perler rundt livet)

Sier ikke at andre skal gjøre dette uten å fått råd om det først, men bare sier at man kan jo spørre litt og se :))

Skrevet

Og det er grunnen til at brudesalongene VASKER kjolene sine og ikke sender de på renseriet ;)

Legg kjolen i et badekar med milo oppi og skyll den godt etterpå.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tror jeg hadde forsøkt å vaske bort flekken selv. Vær forsiktig og bruk veldig lite såpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...