jente84 Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Er det noen som vet om hjelpepleiere ikke er ønsket på sykehus lenger? Har sett på forskjellige sykehus, og det er ingen ledige jobber for hjelpepleiere (ikke helsefagarbeidere heller.)
Gjest Alabama Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Er det noen som vet om hjelpepleiere ikke er ønsket på sykehus lenger? Har sett på forskjellige sykehus, og det er ingen ledige jobber for hjelpepleiere (ikke helsefagarbeidere heller.) Det kan se sånn ut. Blir stadig færre av dem. Trist!
Gjest smoothie22 Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Vi er jo ment som sykepleiernes assistenter på en måte,de oppdager vel snart at de savner oss!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Det kan se sånn ut. Blir stadig færre av dem. Trist! Ja syns jeg og, pluss at det blir dobbelt så mye å gjøre for sykepleierne.Hjelpepleierne er en bra ressurs på sykehuset. Idiotisk at de tror de sparer penger på å kutte ned på de.
Gjest Alabama Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Vi er jo ment som sykepleiernes assistenter på en måte,de oppdager vel snart at de savner oss! Det er ikke vi som er skyld i at dere forsvinner!
Gjest pepsimax Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 nei det var vel ikke det hun skrev heller, men at hjelpepleierne blir savnet fra sykehusene tviler jeg ikke på..!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Det er ikke vi som er skyld i at dere forsvinner! Nei vi vil ha dere vi
Gjest pepsimax Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 hva er det egentlig som gjør at vi (jeg er også hjelpepleier) forsvinner utav sykehusene nå? av nysjerrighet lurer jeg:) ikke for og skape debatt!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 hva er det egentlig som gjør at vi (jeg er også hjelpepleier) forsvinner utav sykehusene nå? av nysjerrighet lurer jeg:) ikke for og skape debatt! fordi de høyere oppi systemet vil kutte ned på budsjettet sikkert.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #10 Skrevet 27. oktober 2010 Ufattelig trist at hjelpepleierne forsvinner fra sykehusene! Blir så glad hver gang vi har en av de gamle hjelpepleierne sammen med oss, vi jobber mye mer effektivt som team da! Grunn til at hjelpepleierne forsvinner? Økonomi, økonomi og økonomi. Mange tror at hjelpepleierstillingene blir omgjort til spl. stillinger, og det stemmer til en viss grad. Men ofte tar de bare bort stillingen, altså man blir mindre ansatte per pasient. Funker kanskje som strakstiltak for å spare penger, men i det lange løp fører det til sykemeldte ansatte, og dårlig oppfølging av pasienter. Kanskje overser man viktige kliniske tegn, p.g.a travelhet. DET er dårlig økonomi det! Økonomene er dårlige på helseforebygging, de er ekstremt dårlig på å tenke langsiktig. De driver heller skadebegrensning enn forebygging. Skal ikke bare skylde på ledelse heller, vi sykepleiere er ALT for snille, vi godtar alt for mye. Men kanskje er det en del av vår natur?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå