FireFairy Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Da snakker jeg om sånn 20-40 min hurtigvask. Hvordan synes dere den vasker? Oppvaskmaskina vår er ødelagt, så vi må kjøpe ny. Noen selgere sier den vasker like godt, andre sier at de ikke anbefaler hurtigvask for det blir ikke ordentlig rent. (hadde ikke ordentlig hurtigvask på den gamle) Vil gjerne ha tilbakemelding fra dere som har det og hva dere synes om det. Gjerne legg til oppvaskmaskintypen dere har også
fruBeist Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Vi har denne Whirpoolmaskina. Den har hurtigprogram som tar ca 30 min. På hurtigprogrammet er oppvaska ganske våt fortsatt, så det blir gjerne å tørke litt med håndkle før ting går inn igjen i skapet. Du bør heller ikke ha bestikkurven for full (jeg synes forøvrig denne er i minste laget), da blir det ikke skikkelig rent alltid. Men alt i alt er vi godt fornøyd.
Gjest Lille-pus Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 AEG- Elektrolux. Hurtigprogrammet bruker 36 minutter. Ingen forvask eller "damptørking". Resultat: glimrende ! Sørger for å rense silen i utløpet ofte, kjører maskinrens annenhver måned. Kjempefornøy, god maskin
Umuriel Skrevet 27. oktober 2010 #4 Skrevet 27. oktober 2010 Electrolux, bruker aldri hurtigprogrammet på 30 minutter, det blir ikke rent nok.
Gjest Elastica Skrevet 27. oktober 2010 #5 Skrevet 27. oktober 2010 Vi har Siemens med hurtigprogram på 30 minutter. Jeg bruker det kun dersom det er ekstra "finslig" oppvask, og da fungerer det fint. Ville aldri satt inn masse gryter og deigboller dersom jeg kjørte hurtigvask uansett.
Amanlis Skrevet 27. oktober 2010 #6 Skrevet 27. oktober 2010 Vi har denne. Hurigprogrammet vasker rent på 60 grader, men det tørker ikke. Når maskinen er ferdig setter jeg opp døren så tørker det ganske fort av seg selv.
fruBeist Skrevet 27. oktober 2010 #7 Skrevet 27. oktober 2010 Vi har Siemens med hurtigprogram på 30 minutter. Jeg bruker det kun dersom det er ekstra "finslig" oppvask, og da fungerer det fint. Ville aldri satt inn masse gryter og deigboller dersom jeg kjørte hurtigvask uansett. Gryter og deigboller tar vi stort sett for hånd uansett vi. Tar så mye plass i oppvaskemaskina, og de er tatt i en håndvending utenom uansett
Timian Skrevet 27. oktober 2010 #8 Skrevet 27. oktober 2010 Vi hadde Bosch før og Siemens nå, begge med hurtigprogram på 30 minutter! Det er omtrent det eneste vi bruker! Synes det er genialt! Det blir STORT SETT rent! Det hender at jeg må vaske over en kniv eller en tallerken eller annet som ikke har blitt skikkelig rent, men det er bare når det som skal vaskes ikke er skylt på forhånd eller typen har satt inn tallerkner fulle av matrester... Det prøver jeg å unngå! Det tørker forøvrig bra når vi bruker glansmiddel! Men jeg setter gjerne maskina til lufting etter en vask uansett...
flickan Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 Vi har bosch-maskin og 30-min program. Vi bruker stort sett bare det vi, fungerer knalbra. Hender en sjelden gang at en tallerken eller kniv ikke er helt rent, men det er sjelden og da vasker jeg bare av det for hånd når jeg setter det inn. Miljøvennlig og strømsparende å bruke hurtigprogram.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå