AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Når syns dere det er greit å forlove seg? Når er man for ung? Har vært sammen med kjæresten min i litt over 4 år, og han har begynt å hinte til forlovelse. Vi er begge 18, er det for tidlig å forlove seg da?
MissMia88 Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Forlove og gifte seg er to forskjellige ting da... Jeg hadde ventet lenger med begge delene, men alle er jo ikke like i denne verden Når jeg tenker tilbake på da jeg var 18, tenker jeg at jeg hadde jo null peiling på verden! Ikke moden for 5 øre, og synes det er greit å være det og vite mitt sted i verden før jeg binder meg
Anglofil Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 (endret) I mine øyne er det ingen begrensning på når man kan forlove seg eller ikke, det er veldig opp til paret og hva de synes er passende. Dere er riktignok unge, men når dere har vært sammen i fire år så kan jeg godt skjønne hvis dere føler det riktig. Dere kjenner vel hverandre så godt nå at dere vet hva som er riktig eller ikke for dere. Vi forlovet oss forøvrig etter å ha vært sammen i to måneder, så her er det ingen fasit. Jeg visste forøvrig akkurat hva jeg ville i livet som 18-åring, så det er jo veldig individuelt. Hvis dere føler dere klare og modne nok, og vet at dette er hva dere vil, så kjør på. Man har ingen garantier uansett. Mvh Yvonne Endret 26. oktober 2010 av Yvonne
Gjest Uglefot Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg synes det er alt for tidlig med tanke på alderen. Dere har vært sammen i 4 år,siden dere var 14. Med andre ord så rekner jeg med at dere ikke har vært i serøst forhold før. Det er 10 år siden jeg var 18 og jeg trudde jeg visste det meste. Det gjorde jeg så absolutt ikke. Det er sååå mye som kan skje i årene som kommer! Men så skal det sies at jeg ikke er noe fan av forlovelse heller jeg da.
estrella Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Når du ikke har behov for å høre med andre om det er "greit" å forlove seg som 18-åring er du klar (Men jeg kjenner flere som ble forlovet rundt den alderen og som er gift i dag. Vi er nå 20...)
Anglofil Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Jeg synes det er alt for tidlig med tanke på alderen. Dere har vært sammen i 4 år,siden dere var 14. Med andre ord så rekner jeg med at dere ikke har vært i serøst forhold før. Det er 10 år siden jeg var 18 og jeg trudde jeg visste det meste. Det gjorde jeg så absolutt ikke. Det er sååå mye som kan skje i årene som kommer! Men så skal det sies at jeg ikke er noe fan av forlovelse heller jeg da. Og når jeg var 18 visste jeg akkurat hva jeg skulle bli, og hendelsesmessig har det vel skjedd svært lite annet fram til nå som jeg er 23 år (fyller 24) enn det jeg så for meg som 18-årig. Ergo: folk er veldig forskjellige, men så følte jeg meg ofte veldig annerledes enn de jeg gikk f.eks i klasse på videregående med. Jeg visste hva jeg ville bli, jeg drømte om å etablere meg framfor å feste hver kveld og leve livet, jeg begynte på den utdanningen jeg skulle og levde fornuftig, jeg sparte penger og planla tidlig det livet som jeg i dag lever og ser for meg. Man kan aldri vite noe her i livet med sikkerhet. Ting kan forandre seg fort uansett om man er 18 år eller 40 år. Mvh Yvonne Endret 26. oktober 2010 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg tenker litt som Uglefot jeg også. Dere har mest sannsynlig ikke vært i et seriøst forhold tidligere, og jeg har en god del eksempler på mange "ungdomsforlovelser" som har lidd under utroskap fordi den ene parten gjerne ville ha sex med en annen før h*n slo seg til ro. Det er ingen fasit på forlovelse, man gjør jo det man selv føler er riktig, men det er nettopp den store risikoen for det som kommer i årene fremover som gjør at flere rister på hodet når man sier man forlovet seg ung og at den ble brutt. Det blir litt sånn "you had it coming". Tror heller ikke det er så kult å gå rundt til senere partnere og fortelle om alle gangene man forlovet seg da man var yngre fordi man bestandig møtte den rette for et år eller to. 26 år og forlovet tre ganger, shit happens;) hehehe
Gjest Uglefot Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Og når jeg var 18 visste jeg akkurat hva jeg skulle bli, og hendelsesmessig har det vel skjedd svært lite annet fram til nå som jeg er 23 år (fyller 24) enn det jeg så for meg som 18-årig. Ergo: folk er veldig forskjellige, men så følte jeg meg ofte veldig annerledes enn de jeg gikk f.eks i klasse på videregående med. Jeg visste hva jeg ville bli, jeg drømte om å etablere meg framfor å feste hver kveld og leve livet, jeg begynte på den utdanningen jeg skulle og levde fornuftig, jeg sparte penger og planla tidlig det livet som jeg i dag lever og ser for meg. Man kan aldri vite noe her i livet med sikkerhet. Ting kan forandre seg fort uansett om man er 18 år eller 40 år. Mvh Yvonne Jepp,vi er forskjellige. Men så er det også slik at livet er ikke statisk. Det kan forandre seg fort,og når man er 18 så kan man ikke si sikkert hvor man befinner seg om 5 år. Ja,man kanskje ha bestemt seg for hva man skal studere,man starter og det blir noe helt annet enn det man tenkte seg,man begynner på nytt ved en anne skole og må flytte,og ved endt utdanning får man jobb på en annen kant av landet og den man har forlovet seg med får ikke jobb der og vil ikke være i avstandsforhold. Dette var veldig pessimistisk men jeg synes det er bedre å vente med å forlove seg til man vet at man klarer å få seg noen på trynet i livet sammen med den utkårede og ar forholdet tåler en trykk. Slike ting synes jeg det er alt for tidlig å si i en alder av 18. Og jeg tror ikke det hjelper selv om man vet akkurat hva man vil med livet sitt når man er 18. Regner med at det er de som blir oftest skuffa her i livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå