Gå til innhold

Klarer ikke å laste opp oppgaven jeg må sende inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal levere inn en oppgave på nettet (avi-fil), gjennom studentsidene vi har på univeristetet, som er på 1,68GB.. På siden står det jeg kan laste opp inntil 20507 KB, så den er jo ikke for stor til å legges ved. Problemet er at jeg ikke får det til! Når jeg prøver å laste den opp står den bare og "laster opp" helt til det står at "siden ikke kan vises" eller noe slikt. Har prøvd hundre ganger men med samme resultat hver gang. Hva skal jeg gjøre for å legge den ved??? Har prøvd med 2 forskjellige pc-er også, men det går ikke på noen av dem.. Noen som vet hva feilen er/hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd dette flere ganger, men da har jeg heldigvis ikke vært alene.. Da opplevde alle dette under innlevering. Vi hadde en mail vi kunne sende filer på, som ikke lot seg laste opp. Har du en mail du kan sende det til? :)

Skrevet

Jeg har prøvd å sende den på mail også, men får samme resultatet der også..

Har ikke hørt om det har skjedd noen andre, men. På en måte godt å høre at du ikke fikk det til heller :) Forstår bare ikke hva feilen er. Har ikke hatt problemer med det tidligere. Men så har jeg heller ikke lastet opp en så stor fil (eller den type fil) før..

Skrevet (endret)

Jeg skal levere inn en oppgave på nettet (avi-fil), gjennom studentsidene vi har på univeristetet, som er på 1,68GB.. På siden står det jeg kan laste opp inntil 20507 KB, så den er jo ikke for stor til å legges ved

Jo? Den er ca 85.9 ganger større enn grensen:

1.68 GB = 1720.32 MB = 1761607.68 KB

Det er fullstendig utelukket å sende et sånt beist på epost, vi snakker om en fil som ville krevd 3 cder skulle du brent den ut, og du måtte fort regnet med noen timer om du skulle lastet opp med ADSL.

Edit: leif

Endret av feuerstein
Skrevet

ÅNEI! Tuller du?? Er det noen annen måte jeg kan sende den inn på da? Er ikke 1 GB = 10 000 KB (sånn ca)? Ånei, er det 10 000 mb kanskje? Ååååååhhhhr!!! Kan jeg gjøre den mindre på noe vis da og sende den slik? HJELP! Jeg har brukt år og dag på denne oppgaven (og er skikkelig stolt egentlig over meg selv) så MÅ levere den. Blir ikke snakk om å lage noe nytt. Og den må visst sendes inn på nettet..

Skrevet

Er det en type oppgave som du kan dele i to, og så levere to separate filer?

Skrevet

Er det en type oppgave som du kan dele i to, og så levere to separate filer?

Nei.. det er en avi-fil lagd i movie maker..

Skrevet

ÅNEI! Tuller du?? Er det noen annen måte jeg kan sende den inn på da? Er ikke 1 GB = 10 000 KB (sånn ca)? Ånei, er det 10 000 mb kanskje? Ååååååhhhhr!!! Kan jeg gjøre den mindre på noe vis da og sende den slik? HJELP! Jeg har brukt år og dag på denne oppgaven (og er skikkelig stolt egentlig over meg selv) så MÅ levere den. Blir ikke snakk om å lage noe nytt. Og den må visst sendes inn på nettet..

1 GB = 1024 MB

1 MB = 1024 KB

så 1 GB = 1024 * 1024 = 1,048,576 KB

Du kan sikkert komprimere den til f.eks. divx, hvis en viss forringelse av bildekvalitet er ok. Så spørs det om filen blir liten nok av det. Hvor lang er videoen?

Du kan spørre medstudentene dine hvor store filer de har endt med og hvor lange deres videoer er, samt om de har klart å levere på nett?

Skrevet

Vi trengte ikke å lage den i movie maker, men. Så vet ikke hva de andre har gjort. Men skal høre med dem.

Videoen er bare på nesten 8 minutter, så forstår ikke hvorfor den er så stor. Kanskje jeg kan lagre den som noe annet enn avi-fil? Vil den muligens bli mindre da?

Er litt skeptisk til å skulle forringe bildene, da de er en viktig del av presentasjonen.

Skrevet

Herlighet, jeg har visst funnet svaret selv. På movie maker er det et valg der man kan kompressere (?) filen til å være så stor man vil. Fikk den hvertfall kompressert til 92 MB. Er i prosessen nå, håper bare den vises ok! :)

Sorry for min uvitenhet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...