Gå til innhold

Dere vakre kg kvinner med langt hår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparer til langt hår,men føler det ALDRI blir lang bare halv langt.Derfor vil jeg spørre dere om råd.

Noen tips til å få lengre hår

Hvor langt tid tok det for deg å få det langt?

Jeg er så sykt utolmodig:(

Nevn også hvordan man skal ta vare på det lange håret når man får det.

Kan nevne noe av det jeg gjør for å få det langt.

Tar øl gjær

Bruker ingen styling produkter

Bare føner håret etter vask

Prøver å spise sunt.

Er desperat håper på svar fra dere som har peiling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er føning mye mer skadelig enn styling produkter.

Bruk fuktighetgivende hår kur 1-2 ganger i uken (kommer litt ann på kvaliteten på håret).

Bruk protein kur en gang i uken.

Bruk god frisør sjampo. Trenger ikke å koste all verden. Ofte store tilbud på blivakker.no

Klipp tuppene minst hver 3 måned, kanskje oftere også hvis håret blir fort slitt.

Det mange gjør feil når de sparer hår er at de aldri klipper det, men det gjør bare at det vokser tregere, altså det nederste håret knekker fortere enn det vokser.

Det skal være en sjampo og balsam som stimulerer hårrøttene og skal hjelpe til for å få håret til å vokse litt fortere, men jeg vet ikke hva den heter.

Men du må bare være tålmodig.

Skrevet

Jeg har nok ganske langt hår som er litt over rumpa...på noen ser det bare kjedelig ut,men jeg får utrolig mange komplimenter...Når jeg gikk på Vgs fikk jeg hår som var litt under ørene(dont ask how) og nå,6år etter er håret mitt langt.Hva jeg gjorde?Jeg har hørt at håret vokser fortere hvis man bruker mandel olje i håret.Og det er noe jeg gjør hver gang før jeg skal dusje.Lar det være i håret i noen timer da...Pluss det gir håret shine og man får tykt hår.Og ikke glem å stusse tuppene 1 gang i mnd,ihvertfall hvis tuppene er ødelagt...

Uansett så syns jeg at det er ganske rart at håret mitt er så fint enda,etter 9 år med rettetang=P

Skrevet

Det er en frisørshampo som heter Fast som skal stimulere håret til å vokse fortere, og mange sier den hjelper...

Skrevet

Hvordan kan en shampoo hjelper det skjønner jeg virkelig ikke?Håret vokser jo innenfra så det høres lite logisk ut. :popcorn:

Skrevet (endret)

Tok vel ett til to år før jeg fikk ordentlig langt hår. Jeg sparte da fra guttekort med hår rett under ørene til langt halvveis ned på ryggen på denne tiden. Jeg prøvde å klippe meg jevnlig, men ikke like ofte som før (da jeg hadde kort hår klippet jeg meg ofte hver sjette uke). Utenom det brukte jeg kun vanlig shampo og balsam.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Tips 1, lær deg å bli tålmodig :P

Skrevet

hvor får du tak i denne mandeloljen og hva heter den?

Skrevet

Har du hatt skikkelig langt hår før? Hodehår vokser i mellom 2-6 år før det faller av, så det er indivduelle forskjeller hos alle. Noen kan aldri få skikkelig langt hår, for deres hår kan være programert til å falle ut etter f.eks 2-3 år.

Kanskje du ikke kan få det akkurat den lengden du vil, men det er mye du kan gjøre for å holde håret friskt og sterkt, slik at det ser fint ut. Prøv noe av Rene Furterer - "Aromaterapi" for håret :-)

Skrevet

Jeg har alltid hatt langt år, det vokser egentlig bare uten at jeg tenker over det.

Jeg vasker håret hver tredje dag med en ok shampo (ikke noe ekstremt dyre greier), og balsam så klart. Bruker omtrent ingen styingproduktet bortsett fra varmebeskyttende rettespray. Retter ut håret nesten hver gang det er vasket. Klipper meg 2-3 ganger i året og da kun det som er slitt. Vær forsiktig med å ta i mot råd fra frisører. Mange får provisjon på alt de selger, så sjansen er større for at du blir blakk enn at du får fint hår om du skal høre på alt de sier.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har hva man kan kaller "godt hår" fra naturens side. Glansfult og blankt uansett hva slags produkter jeg bruker, og blir ikke så fort slitt. Noen må passe ekstremt godt på håret sitt for at det skal klare å bli skikkelig langt og samtidig se sunt ut, mens noen ikke trenger å anstrenge seg i det hele tatt : p

Så gener har mye å si, men...! Gode produkter, sunn livsstil og masse vann gjør underverker : ) Heller ikke vask det så ofte, for da stripper du håret for de naturlige oljene som beskytter hårlaget, noe som ikke er spesielt bra om vinteren. Men hallo, blir det fett er det da smart om du vasker det, men ikke vask det hver dag heller...

Og konsentrer deg mest om hodebunnen når du vasker håret og skyll ut balsamen med iskaldt vann for å lukke hårstråene.

Gjest Ruccola
Skrevet

Føn minst mulig, børst minst mulig, bruk minst mulig hårstrikk og stuss hver 3 mnd.

Hjelper som fy det :)

Tips: Har du veldig oppklipt hår, så klipp tuppene i de korteste oppklipte, kun annenhver gang du klipper deg.

Jeg hadde sinnsykt oppklipt hår, og følte lengdene bare var stusselige tjafser. Tok saksa selv og klipte av de nederste 10 cm!

Så de neste gangene jeg var hos frisøren klippa hun bare tuppene rett av. Formklippet ikke resten av håret fordi jeg ville ha de korteste hårene lengre.

Så stusset hun bort fliser i de korte neste gang jeg klippet meg, og sånn har jeg holdt på i over et år nå, og har endelig en følelse av tykt hår igjen! Rekker meg ned til bh-festet.

Skrevet

Ts her jeg har hatt veldig langt hår før,prblemet er at det er krøller og det vokser så sakte når man har krøllete hår.Tusen takk for alle tips.Men er det noe kostilskudd som får håret til å vokse. :sjenert:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Krøllete hår trenger som regel mer pleie enn f.eks rett hår, så pøs på med gode frisørprodukter! :jepp:

B-vitaminer tror jeg er godt for både hår og negler? Det virker styrkende i hvert fall, men tror ikke det fungerer så mye på det håret som allerede er der; mer for det håret som vokser ut etterhvert. Tar jeg feil nå, eller? :sjenert:

Skrevet

B-vitaminer er bra for hår, hud og negler ja. Men TS skrev vel at hun brukte øl-gjær og det har jo mye b-vitaminer. Alternativt kan du prøve noen tabletter som heter panto 3 istedet for ølgjæren.

Shampoen som skal hjelpe håre og vokse kan ikke gjøre så mye med håret som allerede er der, men den stimulerer hårrøttene og gir de den næringen de trenger for å hjelpe til med raskere hårvekst...

Skrevet

B-vitaminer er bra for hår, hud og negler ja. Men TS skrev vel at hun brukte øl-gjær og det har jo mye b-vitaminer. Alternativt kan du prøve noen tabletter som heter panto 3 istedet for ølgjæren.

Shampoen som skal hjelpe håre og vokse kan ikke gjøre så mye med håret som allerede er der, men den stimulerer hårrøttene og gir de den næringen de trenger for å hjelpe til med raskere hårvekst...

takk for svar hva er panto 3?Ts

Skrevet

Jeg har alltid hatt langt hår, men vareierer hvor langt det er. Håret mitt er sterkt, blankt og blir ikke slitt, noe av grunnen til dette tror jeg er at jeg gjør minst mulig med håret. Altså trenger jeg ikke klippe mer enn et par ganger i året, og håret blir langt på kort tid. Jeg vansker annenhver dag, lar det lufttørke, jeg grer det ikke hver dag, og ikke minst, jeg farger det ikke. Produkter har ikke så mye å si for mitt hår, jeg bruker produkter i mellomprisklasse, men det er mest pga duften og påvirkning på hodebunnen. Bruker sjelden hårkur, men pleier å bruke et eller annet for fuktighet etter vask(olje, krem eller spray - det varierer veldig). I tillegg til langt og pent hår så har jeg utgifter til produkter og frisør på sikkert 1500 kr i året (hadde vært mindre om jeg likte lukten av butikksjampo). For min del sitter det litt langt inne å skulle endre hårfrisyren drastisk, selv om jeg blir veldig lei av kjedlig langt hår.

Skrevet

takk for svar hva er panto 3?Ts

Det er et kosttilskudd i tablettform som er bra i forhold til hud, hår og negler, kan være litt lettere å ta hvis man sliter med smaken til ølgjæret... Fikk de selv i posten idag, så vet ikke hvor godt de funker enda... Men på linken står det litt mer om hva som er i osv:

http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/Haar-hud-negler/Kosttilskudd/Panto-3-Medasta.htm&sClickID=Kelkoo-5-3

Skrevet (endret)

Det eneste jeg gjør for å få langt hår er å gå sjelden til frisøren. Jeg går til frisør max 3 ganger i året. Jeg bruker lite stylingprodukter og føner det sjelden helt tørt. Farger det annenhver måned.

Endret av LukaFrost
Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg anstrenger meg ikke i det hele tatt. Bruker sjampo uten SLS, fordi håret mitt blir bedre av det. GÅr vel til frisøren én gang i året, noen ganger to, og får skryt for hårkvaliteten min, men bruker ingenting av stylingprodukter. Kun sjampo og hårkur som jeg lager selv, av honning, mandelolje og balsam. Jeg lar et alltid lufttørke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...