Samba Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Tror nå jeg har funnet min riktige fargematch i Everyday minerals, men vil høre andres anbefalinger/erfaringer om "formula", før jeg bestiller. Jeg har kun prøvd "intensive". Liker at den dekker godt med en gang. Påføringen er dermed rask, det liker jeg. Men så er jeg litt redd for at jeg fort sak lse veldig sminket ut til hverdags. Hvilken formula bør jeg i såfall gå for? Har hud som føles stram nå på vinteren, men som fort blir blank i t-sonen. Jeg har noen pigmentflekker som jeg gjerne vil ha dekket så mye som mulig, så derfor ønsker jeg rimelig bra dekkevne. Håper noen kan gi meg noen anbefalinger!
Gjest Applecore Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg bruker semi matte. Jeg har blandingshud, og den funker veldig fint for meg - den dekker jevnt og fint, men ser veldig lett og naturlig ut
FantasDick Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg bruker semi-matte. Etter min erfaring tar ca. 10 minutter før full dekkeevne er oppnådd, men man blir fort vant til hvordan man skal påføre for best resultat. Jeg synes den dekker greit, men bruker gjerne concealer om huden er "umulig", men trengs ikke til hverdags. Huden holder seg normalt matt, uten at det ser sminket ut. I perioder kan den bli litt blank utover kvelden, men da slenger jeg på litt kaolinpudder. Bruker/har brukt intensive til fest. Den dekker godt og jeg synes den gir et sminket resultat. For mye til hverdags. Brukte matte en stund tidligere, men gikk over til semi-matte da jeg synes matte ble for kakete og vanskelig å jobbe med. Når den først ligger pent på huden ser den fantastisk ut, men blir for tørr for min hud i vinterhalvåret. Original glo har jeg ikke prøvd, men jeg frykter den gir et enda "friskere" resultat enn semi-matte.
Antlers Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har tørr hud, men synes original glo glinser så mye at huden ser veldig fet ut. Semi matte er perfekt for meg, den dekker ujevnheter uten at det ser ut som en maske, og ansiktet får litt glød. Matte er ok, men litt i tørreste laget for meg. Intensive ser ut som en leiremaske på meg etter et par timer, selv om jeg påfører et veldig tynt lag. Det høres ut som om matte eller semi matte vil være best for deg. Anbefaler at du kjøper http://www.everydayminerals.com/store/face/concealers/light-to-medium/conceal-multi-intensive.html og bruker den på problemområdene før du påfører foundation. Med de rimelige prisene kan du jo bestille foundation i to forskjellige versjoner også - f.eks matte til hverdags og intensive til fest
Jade Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Du kan jo bestille en prøve av hver formula for å teste de ut en ukes tid på hver. Så er du helt sikker Selv om semi-matte passer til en annen KG-bruker, er det ikke sikkert at den er god på deg, selv om du har lignende hudtype.
Antlers Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Du kan jo bestille en prøve av hver formula for å teste de ut en ukes tid på hver. Så er du helt sikker Selv om semi matte passer til en annen KG-bruker, er det ikke sikkert at den er god på deg, selv om du har lignende hudtype. Det har du helt rett i, men semi matte fungerer faktisk for de fleste, og det blir mer en smakssak om man egentlig vil ha litt mer matt resultat (matte), litt mer glød (original glo), mer dekkevne (intensive), osv. Semi matte er ikke den perfekte basen for alle, men det er den som er mest "forgiving", selv om den ikke er helt rett
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 Det har du helt rett i, men semi matte fungerer faktisk for de fleste, og det blir mer en smakssak om man egentlig vil ha litt mer matt resultat (matte), litt mer glød (original glo), mer dekkevne (intensive), osv. Semi matte er ikke den perfekte basen for alle, men det er den som er mest "forgiving", selv om den ikke er helt rett hvordan er den i fast form?
Antlers Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 hvordan er den i fast form? Den har jeg faktisk ikke prøvd, så der kan jeg dessverre ikke uttale meg. Våget ikke bestille pressed base, siden jeg vet at flere slike har sprukket opp under frakt (eller i veska).
Honesty Skrevet 27. oktober 2010 #9 Skrevet 27. oktober 2010 (endret) ...og jeg har tørr hud, og foretrekker Original Glo. Den får meg aldri til å klø (som 99% av alle mineralfoundationer, også bismuthfrie), og den fremhever ikke tørre flekker og hudflak, i motsetning til mattere baser. Dekkevnen er også mer enn bra nok, men den blir aldri maskeaktig som jeg erfarte med Intensive. Men alle bør prøve seg fram, for til syvende og sist handler det nok mer om personlige preferanser enn hudtype. Endret 27. oktober 2010 av Honesty
Gjest _Hufsa_ Skrevet 27. oktober 2010 #10 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg bruker intensive til hverdags ig er veldig fornøyd med den. Synes ikke den kaker seg eller ser unaturlig ut i det hele tatt. Smelter helt perfekt inn. Men hver sin smak og hver sin hud Det du må være obs på hvis du tenker å bestille en ny formula er at fargene kan variere innenfor de forskjellige formulaene. Dette fikk jeg opplevde. Fant perfekt match med medium fair i én formula, og da jeg bestillte den is tor størrelse i intensive ble den for mørk. Så det kan være viktig å være litt obs på. Lurt å bestille enkeltprøver i akkurat den formulaen du selv vil prøve for å teste ordentlig. Jeg har prøvd fair medium i pressed base også. Den dekket utrolig godt, men var MYE mørkere enn fair medium i intensive base. Den er for mørk ti lat jeg kan bruke den. Skjønner ikke helt hva de har tenkt angående de fargene... Hvorfor er "de samme" fargene helt forskjellig alt etter hvilken formula de er i....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå