Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 I løpet av de siste månedene har vi sendt tre e-poster til vårt barns kontaktlærer. Ingen av disse er blitt besvart. Dette gjelder kontaktlærer for en 4.klasse, og selv om lærere sikkert har en hektisk hverdag, synes jeg det er uhøflig ikke å gi tilbakemelding på henvendelser. Vi har sendt melding fordi vi vet at lærerne ikke alltid er så tilgjengelige pr telefon, men vurderer nå å ringe for å spørre rett ut hvorfor h*n ikke svarer. Hva er vanlig i slike sammenhenger?
Gjest nr 87658 Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg gjetter at læreren ikke vet hva e-post er. Forsøk å ringe ham eller henne i stedet, dere.
Gjest TS Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Å joda, h*n sender selv en god del info til foreldrene via e-post, så den unnskyldningen kan h*n ikke påberope seg. Vi kommer selvsagt til å ringe. Hadde bare lyst til å høre om andre hadde lignende erfaringer. Synes det er særdeles uproft å ikke gi tilbakemelding, men selvsagt beleilig å slippe å forholde seg til enkelte problemstillinger.
Gjest goodtwin Skrevet 26. oktober 2010 #4 Skrevet 26. oktober 2010 Hvis du har sendt læreren en mail på en kommunemail eller noe, så er det ikke sikkert han har fått det med seg, om læreren selv er mest aktiv på f.eks it´s learning eller fronter, og sender ut alle mail derfra. Vet at lærerne jeg jobber med er litt sløve på å sjekke kommunemailen... (er det selv også) for all kommunikasjon foregår på it´s learning eller fronter.
Gjest TS Skrevet 26. oktober 2010 #5 Skrevet 26. oktober 2010 Neida, det er ikke det heller, dessverre. Vi sender på den mailadressen h*n bruker mest selv, og det er bare et par dager siden h*n sendte noe felles info fra den samme adressen. Jeg tror rett og slett at saken er den at hun vegrer seg for å ta tak i den problemstillingen det gjelder, og det er litt trist, og ikke minst uproffesjonelt overfor oss foreldre.
::Rosalita:: Skrevet 26. oktober 2010 #6 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg synes at dere uansett burde ringe og ta slike samtaler på telefonen.
Gjest tullemor Skrevet 26. oktober 2010 #7 Skrevet 26. oktober 2010 I løpet av de siste månedene har vi sendt tre e-poster til vårt barns kontaktlærer. Ingen av disse er blitt besvart. Dette gjelder kontaktlærer for en 4.klasse, og selv om lærere sikkert har en hektisk hverdag, synes jeg det er uhøflig ikke å gi tilbakemelding på henvendelser. Vi har sendt melding fordi vi vet at lærerne ikke alltid er så tilgjengelige pr telefon, men vurderer nå å ringe for å spørre rett ut hvorfor h*n ikke svarer. Hva er vanlig i slike sammenhenger? Det vanlige i slike sammenhenger er at læreren tar kontakt pr. telefon etter en henvendelse på mail. Dette gjelder i de tilfeller det er snakk om noe som omhandler faglige eller sosiale ting rundt barn (og ikke ang. juleavslutning eller påskefrokost). I vår kommune er det ikke lov å svare på henvendelser fra foreldre som inneholder sensitive opplysninger. Jeg ville ha ringt og lagt fram saken pr tlf eventuelt lagt igjen beskjed om å ringe tilbake.
Gjest TS Skrevet 26. oktober 2010 #8 Skrevet 26. oktober 2010 Ja, vi skal selvsagt ringe, men måtte bare få ut litt frustrasjon over en noe useriøs lærer. Det var h*n som burde tatt opp ballen hun fikk spilt til seg, og invitert til en samtale, - eller ringt. Slik situasjonen er nå, føler vi at når vi ringer, blir h*n nødt til å ta tak i noe hun egentlig ikke ønsker å bry seg med.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #9 Skrevet 26. oktober 2010 Ja, vi skal selvsagt ringe, men måtte bare få ut litt frustrasjon over en noe useriøs lærer. Det var h*n som burde tatt opp ballen hun fikk spilt til seg, og invitert til en samtale, - eller ringt. Slik situasjonen er nå, føler vi at når vi ringer, blir h*n nødt til å ta tak i noe hun egentlig ikke ønsker å bry seg med. Hvorfor skriver du h*n og så hun rett etter? Jeg tror jeg hadde ringt skolen for å få tak i vedkommede.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #10 Skrevet 26. oktober 2010 Kanskje havner dere i spam-mappa? Ring og nevn at dere har forsøkt å sende mail og spør om hun ikke har fått den. Ta det som det kommer derfra, og ikke kast bort mer tid på å gruble over det. Send eventuelt med kopi til rektor neste gang om samtalen skulle gi dere inntrykk av at det er noe hun ikke vil ta tak i.
Gjest TS Skrevet 26. oktober 2010 #11 Skrevet 26. oktober 2010 Hvorfor skriver du h*n og så hun rett etter? Jeg tror jeg hadde ringt skolen for å få tak i vedkommede. Jeg har hatt en hektisk kveld, så jeg la først etterpå merke til at jeg hadde slurvet med å anonymisere kjønn på lærer. Det har ikke så stor betydning. Det med å ringe har jeg vel vært ganske tydelig på at vi kommer til å gjøre. Ellers takk til alle for svar.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2010 #12 Skrevet 27. oktober 2010 Ja, vi skal selvsagt ringe, men måtte bare få ut litt frustrasjon over en noe useriøs lærer. Det var h*n som burde tatt opp ballen hun fikk spilt til seg, og invitert til en samtale, - eller ringt. Slik situasjonen er nå, føler vi at når vi ringer, blir h*n nødt til å ta tak i noe hun egentlig ikke ønsker å bry seg med. Er du sikker på at problemstillingen er noe læreren skal gripe tak i, eller er det noe du ønsker at læreren skal gripe tak i fordi da slipper du selv? Opplever altfor ofte at foreldre ønsker at lærere skal fikse i problemer de selv burde ordnet opp i, og i de stuasjonen der det er naturlig at skolen er innvolvert ønsker foreldrene å dytte hele ansvaret over på skolen, uten å innse hva de selv er ansvarlige for.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2010 #13 Skrevet 27. oktober 2010 Er du sikker på at problemstillingen er noe læreren skal gripe tak i, eller er det noe du ønsker at læreren skal gripe tak i fordi da slipper du selv? Opplever altfor ofte at foreldre ønsker at lærere skal fikse i problemer de selv burde ordnet opp i, og i de stuasjonen der det er naturlig at skolen er innvolvert ønsker foreldrene å dytte hele ansvaret over på skolen, uten å innse hva de selv er ansvarlige for. Det er en problemstilling i forhold til klassesituasjonen, så det er ikke noe vi som foreldre kan intervenere i, det må tas tak i av lærer(ne). Dessuten: Jeg mener det er normal høflighet å svare på en henvendelse man får, er det noe man vil delegere til andre, får man heller si fra om det.
Miss Puddel Skrevet 27. oktober 2010 #14 Skrevet 27. oktober 2010 Er du sikker på at problemstillingen er noe læreren skal gripe tak i, eller er det noe du ønsker at læreren skal gripe tak i fordi da slipper du selv? Opplever altfor ofte at foreldre ønsker at lærere skal fikse i problemer de selv burde ordnet opp i, og i de stuasjonen der det er naturlig at skolen er innvolvert ønsker foreldrene å dytte hele ansvaret over på skolen, uten å innse hva de selv er ansvarlige for. For det her var jo et relevant svar på TS sitt spørsmål... Om det var så at TS ville ha svar på noe lærer mente de kunne ordne selv så får lærer i det minste svare og si det! Hadde det ikke vært fordi jeg VET at minstegutten min sin forrige lærer ikke har fjerde klassei år ville jeg trodd det var henne det dreide seg om. Hun svarte aldri på henveldelser med mindre man sendte blindkopi til rektor så hun ikke kunne late som om hun ikke hadde sett det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå