Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2010 #1 Skrevet 26. oktober 2010 Noen som har barn med en mann som jobber mye og er en del borte i jobben? Og som kan komme med noen erfaringer rundt dette? Visste du det da dere fikk barn, eller har det blitt sånn?
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #2 Skrevet 26. oktober 2010 Mannen min er lege og jobber mye, og er og av og til på ukeseminarer i inn og utland. Jobber til tider opp til 60-70t i uka... Det går greit, men er såklart travle dager til tider. Veldig mye faller jo da på meg. Jeg jobbet før vi fikk barn tredelt turnus som sykepleier, men har nå byttet jobb til ei dagenhet som har åpent 8-16 mandag til fredag, så da slipper jeg ettermiddag, natt og helgevakter. Samt såklart helligdager. Barna er vant til det, det blir en livsstil. Men, vi er velidg flinke til å være sammen og finne på mye med barna når mannen har fri. Skikkelig kvalitetstid. Enkelte dager har han fri f.eks en hel tirsdag, og da kan han ta minstemann ut av barnehagen og ha skikkelig pappadag, pluss hente den eldste med en gang skolen er ferdig sånn at hun ikke har Sfo. Vi er og mye ute på frihelger, drar på telttur, ute og fisker, pikinik i fjære osv.. Likedan er vi hele familien med av og til når han har utenlandsseminar. Hos oss er det iallefall fullt fokus på familielivet når alle er hjemme samidig. Var klar over hvordan det kunne bli, han studerte medisin da vi møttes. Og ja; av og til er jeg supersliten når det er mye ekstra som skjer. Han har benyttet seg av permisjon i forbindelse med når vi har fått barna, og han tar og sin andel av sykebarn-dager. Og han har hatt sin tørning med nattevåk og grinete unger...
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2010 #3 Skrevet 26. oktober 2010 Jeg har en mann som jobber i et legemiddelfirma, og som reiser hver uke. Heldigvis er ungene våre blitt ungdommer nå, slik at totalbelastningen i familien ikke blir på samme måte som om vi hadde hatt mindre barn. Jeg hadde aldri tillatt en slik jobb for 15 år siden, til det ville jeg hatt det for stritt. Jeg vet mange familier har ektefeller som er bortreist i flere uker i strekk, det hadde ikke passet for oss. Heldigvis innebærer jobben til min mann lite helgejobbing, vi har han hjemme nesten alltid i helgene, og da koser vi oss med felles aktivteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå